נוקיה עושה Crowdsourcing לעיצוב הטלפון הסלולרי הבא

ענקית הסלולר הפינית נוקיה החליטה לאמץ את טרנד חוכמת ההמונים והודיעה השבוע על פרויקט Design By Community אשר במסגרתו תיתן לגולשים לבחור את המאפיינים המועדפים עליהם במכשירי הסלולר של החברה ולהשפיע על ייצור הדור הבא של המכשירים.

השימוש בחוכמת ההמונים הופך נפוץ יותר ויותר בחודשים האחרונה והפעם זוהי נוקיה שהחליטה לרתום אותה לצורך תכנון המכשיר הסלולרי החכם הבא. בפוסט שנכתב השבוע בבלוג הרשמי של החברה, הודיעה החברה על פתיחת פרויקט חדש בשם Design by Community אשר מטרתו לאסוף פידבק מהקהילה בכל הנוגע לתכונות ולמאפיינים המועדפים על המשתמש בכל הקשור למכשירים סלולריים.

הפעילות של נוקיה בתחום ה-Crowdsourcing אינה מפתיעה בהתחשב בגישתה של החברה ופתיחותה לנושא הפידבק מהמשתמשים. רק בשנה שעברה הטיסה נוקיה עשרות משתתפים פעילים בקהילת ה-Maemo אל מטה החברה בפינלנד רק כדי לשמוע את דעתם על ממשקי המשתמש החדשים ותכנון המקלדת של המכשירים הבאים של החברה.

במסגרת הפעילות, פתחה נוקיה חלק נפרד באתר הבלוגים הרשמי עבור הפרויקט החדש, אשר מכיל מספר סקאלות המאפשרות למשתמש לבחון בין כמה תכונות ומאפיינים דוגמת גודל מסך (בין 3 ל-5 אינץ’), סוג המסך (רגיל, מסע מגע Resistive או מסך מגע Capacitive), סוג המקלדת (מקלדת מגע, מקלדת נומרית או מקלדת מלאה), כפתורים נוספים ויחס התצוגה במסך (4:3, 16:9 או 21:9). סיבוב ההצבעות הנוכחי יסתיים ב-22 במרץ ולאחריו יועלו מספר סיבובי הצבעות נוספים כאשר כל אחד מהם יתמקד באספקטים שונים של המכשיר, דוגמת חומרים, קישוריות, מאפיינים מצלמה ואפילו העדפות לגבי מערכת ההפעלה (כפי הנראה, אפשרויות הבחירה יהיו בין מערכת ה-MeeGo החדשה המבוססת על Linux ומפותחת יחד עם אינטל ובין הגרסה הבאה של מערכת הסימביאן). למרות הפתיחות הרבה, הודיעה החברה כי היא בחרה לא להעלות לדיון אספקטיים חומרתיים של המכשיר כגון סוג וחוזק מעבד או כמות זכרון, עקב החשש מההתקדמות הטכנולוגית, אשר תהפוך את “עיצוב המכשיר” המדובר ללא רלוונטי יחסית מהר.

מוקדם יותר היום, עדכנה החברה בבלוג כי היא קיבלה אלפי קולות ב”סיבוב ההצבעות” הנוכחי וכי היא מעריכה מאוד את ההשתתפות והדעה של כל המשתתפים שהצביעו. אף על פי כן, בשלב זה קשה עדיין להעריך עד לאיזה רמה ילקחו ההמלצות של הגולשים בכל הקשור לתכנון מכשיר סלולרי עתידי. זאת מכיוון שתכנון מכשיר סלולרי אמנם כולל בתוכו בחירה של מאפיינים, אך חלק גדול ממנו מושפע מאלמנטים מורכבים יותר שאותם יהיה מאוד בעייתי לבדוק בתצורת ה-Crowdsourcing שמפעילה החברה כרגע, כגון תכנון ממשק-משתמש ועיצוב מעשי.

ההשפעה של אותם אלמנטים מורכבים על הצלחתו של המכשיר יכולה להיות גדולה יותר באופן משמעותי מאשר אותם “מאפיינים יבשים” שמאפשרת החברה לבחור במסגרת הניסוי. למרות זאת, שווה להוריד את הכובע בפני החברה על הניסיון האמיץ והחדשנות שהיא מראה בכל הקשור לפתיחות ותקשורת עם הלקוחות.

אתם יותר ממוזמנים להביע את דעתכם באתר Design By Community של נוקיה, אך נשמח אם תוכלו לשתף גם אותנו בהעדפות שלכם לגבי המכשיר הסלולרי הבא כאן בתגובות.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה על "נוקיה עושה Crowdsourcing לעיצוב הטלפון הסלולרי הבא"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שרון ושלר
Guest

איזה יופי, אין כמו לשאול את הלקוחות שלך מה הם אוהבים !

ממליץ לעוד חברות לאמץ את הקונספט

שרון ושלר
גלובל מרקטים ונטשרס

wpDiscuz

תגיות לכתבה: