הבקר החדש של מיקרוסופט

בפטנט שאושר השבוע מתארת מיקרוסופט בקר חדש שמשתמש בחיישני לחץ. זה הזמן להיפרד מסורקי טביעות האצבעות.

פטנטים הם דרך מעניינת ללמוד על הכיוונים בהם מתקדמת תעשיית המשחקים. רוב הפטנטים אמנם לא הופכים בסופו של דבר למוצרים, אבל יש רבים שכן, וגם אם לא, תמיד יש רעיונות שמגיעים מפטנטים מסויימים ומוצאים את עצמם בסופו של דבר בפטנטים אחרים.

בקר רגיש ללחץ

הנה פטנט מעניין שהוגש בשנת 2009 על ידי מיקרוסופט ואושר מוקדם יותר השבוע. הפטנט מתאר בקר משחק שחלקו החיצוני עשוי, לפחות בחלקו, ממשטחים רגישים ללחץ. לכל משתמש תהיה “חתימת לחץ” משלו – כל אחד אוחז בבקר בצורה שונה ומפעיל עליו לחץ שונה, והבקר מתוכנן כך שברגע שהמשתמש אוחז בו הוא כבר יכול לזהות מי המשתמש, על ידי השוואת חתימת הלחץ לחתימות המאוחסנות בזכרון הפנימי של הבקר. עכשיו כבר לא צריך לחשוש שמישהו יקטע לכם את האצבע או יעקור לכם את העין כדי להתמודד עם סורק טביעות אצבע או סורק רשתית. פשוט תרימו את הבקר ובן רגע תופיע על המסך פרסומת מותאמת אישית עבורכם. וגם התפריט של הקונסולה, אבל זה פרט שולי.

השאלה המעניינת היא האם יש למשטחי הלחץ הללו ערך מוסף כלשהו עבור גיימרים, או שמדובר באמצעי זיהוי מתוחכם ותו לא. אם מדובר בתוספת של אמצעי בקרה נוסף, מדובר יהיה בחידוש בסדר הגודל של הווי, רק שהוא יהיה מופנה לשחקנים הכבדים ולא לשחקנים מזדמנים ובני משפחותיהם שאינם שחקנים כלל. בקר שכזה יפשט את השליטה במשחקים רבים, יאפשר הוספה של מחוות ועוד. גם שינויים פחות מרחיקי לכת יוכלו לשפר את איכות החיים של השחקנים. למשל – למה שנעצור את המשחק בלחיצת כפתור, אם אפשר יהיה פשוט להניח את הבקר על השולחן והמשחק כבר ייעצר מעצמו? או שאולי הורים לא יצטרכו לחשוש שהילדים ישיגו את הקוד של מגבלת הגיל שיאפשר להם לצרוך תכנים שההורים לא היו רוצים שיצרכו – עכשיו רק ההורה יוכל לשחרר את הקונסולה.

לא רק עבור קונסלות

ובכלל, למה להיות מוגבלים לקונסולות? נכון, הפטנט שהוגש מתייחס לבקר קונסולה, אבל אין כל סיבה שאמצעי שליטה במחשבים לא יכילו גם הם את החיישנים הנ”ל. המקום הטבעי ביותר להטמעה של חיישנים כאלו הם מחשבי הלוח, בהם מחזיקים בשתי ידיים, אולם גם עכבר המחשב יכול להיות מקום טוב לשלב בו חיישנים כאלו. אפשר יהיה להשתמש בחיישנים רק לצרכי אבטחה במקרים הללו, אבל יכול להיות נחמד אם הם גם ישמשו להתממשקות עם המערכת. זה יהיה צעד אחד קדימה מעכברים הכוללים משטח מגע, שכבר קיימים בשוק זמן מה, והתוספת של משטחי מגע ולחץ נוספים על מסך המגע עצמו בטאבלטים יוכלו להוסיף הרבה לחווית השימוש בהם, כמו שמשטח המגע האחורי בויטה מוסיף לא מעט לחווית השימוש בה כשהשימוש בו נעשה בצורה נכונה.

אין ספק, הפטנט החדש של מיקרוסופט יכול לשנות את הצורה שבה השחקנים הכבדים משחקים במשחקים, וזה כבר הישג לא קטן, אבל הוא יכול לשנות גם את הצורה שבה אנחנו משתמשים במחשבים וטאבלטים, וזה כבר הישג גדול בהרבה. נקווה שהפטנט אכן ייושם ולא יישאר על הנייר. מי יודע, אולי נראה בקרים כאלו בעוד כשנה וחצי, כשתושק (אם אז היא תושק) קונסולת האקסבוקס הבאה.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: