טרנד חדש: הביקוש לפרילנסים במובייל נוסק

בואו ונרד לשורש העניין שאנו רואים לאורך השנה האחרונה: הדרישה ההולכת ועולה להתמחויות ונישות שונות במובייל, ואיפה אפשר למצוא את כל המומחים והמתמחים בהם

תמונה: flickr, cc-by, Rob Young

פוסט זה נכתב על ידי קטיל אולסן, סגן נשיא ב-Elance, אשר אחראי על מהלכי החברה מבחינה אסטרטגית ותפעולית בשוק האירופאי. לפני כן עסק אולסן ביזמות והשקעה בחברות. 

נכון למרץ 2012, ראינו עליה של 94% בביקוש לעבודות במובייל בשנה האחרונה. הצורך בשיווק דיגיטלי של פרילנסים התפתח במהלך 2012 עם גדילה רבעונית של 24%. בין שני ענקי המובייל היום, אנדרואיד חוותה את הצמיחה השנתית המהירה ביותר (133%). אולם, מספר המשרות המפורסמות עבור מפתחי iOS הינה גדולה פי שלוש מאלו של אנדרואיד (21,000 לעומת 6,500).

אם תשוו את הנתונים של Elance על המשרות הקיימות בפיתוח למובייל עם המידע של גרטנר על המכירות העולמיות של מכשירי סמארטפון ניתן להבחין בהתאמה. המידע של גרטנר משקף בצורה ברורה את העלייה החדה במכירות הסמארטפונים מבוססי אנדרואיד לעומת מכירות מכשירי iOS.

מחזיק הכתר בקרב שני השחקנים העיקריים בכל הנוגע לשוק האפליקציות היא עדיין האפסטור עם 725,000 אפליקציות לעומת 500,000 אפליקציות בגוגל-פליי.

אם ניקח את המידע הקיים ב-Elance ונבחן מקרוב, נוכל לראות שמשרות בפיתוח לאייפד גדלות במהירות רבה יותר מאשר לאייפון. השינוי משנה לשנה (YoY) במשרות עבור פיתוח לאייפד הוא 116%, בעוד משרות המקוטרגות לאייפון ראו גידול של 53%.

במבט על השימוש במיקור חוץ בפיתוח למובייל דרך Elance, לווינדווס-פון לא רק שיש נתח שוק קטן משתי המתחרות העיקריות בשוק זה, היא גם בעלת קצב צמיחה נמוך יותר משתי המתחרות הגדולות ובעלת קצב צמיחה נמוך יותר של המודעות ב-Elance עבור פיתוח לפלטפורמה של ווינדווס פון שגדלה רק ב-36% לעומת השנה שעברה.

נראה גם שהקרקע נשמטת תחת רגליה של החברה הקנדית RIM; מספר המשרות שפורסמו השנה לעומת שנה שעברה מעיד על ירידה של 16%.

בריטניה מעבירה את המובייל אל הענן האנושי

ברבעון הראשון של 2012, בריטניה פרסמה יותר משרות ב-Elance לעומת כל מדינה אחרת באירופה.

לא פחות מ-47% מכל המשרות במובייל הגיעו מהממלכה המאוחדת כאשר 53% מהן מחפשות אחר עבודה בפיתוח לאפליקציות מובייל. בהשוואה לממוצע בשאר חלקי אירופה אחוז המשרות שהועלו והלקוחות שהוציאו כספים בבריטניה צמחו בקצב מהיר יותר מהממוצע האירופאי.

חמש סיבות לעליית הביקוש לפרילנס בשוק המובייל

1. כל הדרכים מובילות אל המובייל: טכנולוגיית מובייל משנה את הדרך שבה אנו ניגשים לרשת ואת הדרך שבה אנחנו מבצעים עסקים. הפופלאריות העצומה של המובייל גורמת ומכוונת לכך שעסקים צריכים לחשוב מחדש על דרכי ההתנהלות השיווקית שלהם ועל הדרכים החדשות שהם צריכים לאמץ. דוגמא טובה היא הקונספט של אפליקציות מובייל, כלי שוק מהפכני לחלוטין שנוצר עקב הפופלאריות של הסמארטפון.

2. מתאים מאוד לעסקים קטנים: יש הרבה סוכניות שיווק שם בחוץ שאין להם מפתחים על הפלטפורמות מובייל – אנחנו רואים הרבה סוכניות המבצעות מיקור חוץ עבור מפתחי מובייל מפלטפורמות שונות. בעוד חברות גדולות נוטות להשתמש בסוכניות ומוסדות מבוססים וידועים לייעוץ והכוונה לפיתוח נוכחות במובייל, יזמים קטנים וסטארטאפים יכולים להשתמש בפרילנסרים כיעילים יותר מבחינת עלות-תועלת בגישתם לשוק המובייל. על ידי מיקור חוץ לאינדיבדואל, חברות יכולות לחסוך זמן על ידי הסרת מחסום הראיון ועל ידי מעבר על עבודות המצויות ברשת.

3. חיסכון: המצב הכלכלי הקשה במהלך השנים האחרונות עמד כחבל על צווארם של תקציבים רבים. שימוש בפרילנסים היא דרך טובה לשלוט בהוצאות, במיוחד כאשר מקפיאים העסקה של אנשי מקצוע נוספים, אין צורך לשלם משכורות שוטפות או לשלם לחברות השמה.

4. התמחות: כשאתם מחפשים מפתח פרילנס, חברות ופרטים מזהות נישות ייחודיות להתמחות בהן. אין להן את הצורך להשתמש באותו בן אדם לפתח פתרונות ל-iOS, כאשר הוא בכלל מתמחה בפתרונות לאנדרואיד. הטכנולוגיה השונה משמעה שסביר להניח שלא תמצא אדם אחד שיהיה מסוגל לפתח ל-iOS באותה מידה שהוא מסוגל לפתח לאנדרואיד. חברות שוכרות פרילנסרים בשוק הדיגיטלי ומחפשות אנשים המתמחים עם מיומניות ספציפיות שיעבדו על פרויקטים ספציפיים.

5. שוק תחרותי עם בחירה גדולה יותר: העסקתם של אנשים באופן מקוון מעניקה לחברות בחירה מתוך אלפי אנשים ואלפי התמחויות. לקוחות יכולים לראות עבודות ופרויוקטים קודמים ולראות את חוות הדעת של מעסיקים קודמים. הפוקוס הגיאוגרפי יוצא מהמשוואה; אינדבדואלים מועסקים על בסיס על ארסנל המיומנויות שלהם. לקוחות יכולים להדגיש פרטים מסויימים בהתאם לעבודה הנדרשת ואז ליצור את הקשרים הרלוונטיים עבורם ברשת.

המדריך הזה לשוכר מכוון לאלו החוקרים את שוק המובייל, עם פרופילים עבור 14 ספקים מובילים המציעים פלטפורמה ושירותים הקשורים לענייןן. הדו”ח מספק פרטים על הנושאים המרכזיים והטרנדים המשפיעים על סקטור זה, וכן מידע וטיפים על הדרך לשיווק מוצלח במובייל ובקמפיינים.

הפוסט פורסם לראשונה באנגלית כאן.


הפוסט בחסות Elance.com


אם אתם מחפשים כיצד להתניע מיזם, הרחיבו את יכולות החיפוש שלכם וגרמו לדברים להתבצע. אתם תמצאו את Elance כמהירה יותר וחסכונית יותר מחברות השמה ומיקור החוץ המסורתיים. Elance תספק לכם תוצאות בכל תחומי החיפוש שלכם בתחום המיקור חוץ, ואף מעבר לכך: מכתיבת קוד, יצירת תוכנית עסקית, עיצוב האתר שלכם, תכנון לו”ז העבודה שלכם עד רמת היום-יום ועוד אלפי פרוייקטים נוספים.

לתחילת חיפוש מיקור החוץ שלכם און ליין, לחצו כאן.

 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "טרנד חדש: הביקוש לפרילנסים במובייל נוסק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אמיר (טורונטו)
Guest
אמיר (טורונטו)

בולשיט.
הכותב בא רק לפרסם את האתר שלו, ומתעלם מהבעייתיות הרבה של העסקת אנשים דרך elance או כל אתר אחר. יש לי סיבות רבות לא לעבוד בשיטה הזו, כולן מניסיון, ואף אחת מהן לא הוזכרה במאמר. וברור למה.
בישראל כמובן שזה בכלל לא רלוונטי בגלל בעיית השפה.
בקיצור, תפסיקו לעשות קופה על חשבון שכר הרעב של מתכנתים הודים.

יוגי
Guest

הפיתרון הוא להעסיק או לשכור CTO / ארכיטקט ישראלי תותח שיודע לשכור פרילנסרים ולנהל אותם. כך יש “ביטוח” לאיכות וחסכון בעלות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: