גרפיקה ממוחשבת: הדור הבא

אולפן אוסטרלי טוען שהצליח ליצור מנוע גרפי חדשני, אבל יש מי שטוענים שהדבר כבר נעשה בעבר. פריצת דרך או עבודה בעיניים?

צילום: יח"צ

בזמן שמנועים גרפיים נאבקים במגבלת כמות הפוליגונים שמאפשרים כרטיסי המסך בימינו, חברת פיתוח אוסטרלית טוענת שאצלם הבעיה כבר נפתרה – הם מציירים את הגרפיקה ברמת האטומים ומגיעים לרמת פירוט גבוהה הרבה יותר, לכמות גבוהה משמעותית של פרטים, והכל בזמן אמת. האם באמת נפתרו כל בעיות הגרפיקה, או שמישהו מנסה לעבוד עלינו?

פירוט בלתי מוגבל

Euclideon הוא אולפן פיתוח אוסטרלי שעוסק בטכנולוגיה אותה הם מכנים "פירוט בלתי מוגבל". העיקרון שמאחורי הטכנולוגיה – במקום לצייר עצמים שמורכבים מפוליגונים, העצמים יורכבו מאטומים. הטכניקה הזאת נהוגה בתחומים מסויימים, אלא שהיא מסוגלת לטפל במספר קטן מאוד של עצמים בזמן אמת, ולכן אינה מתאימה למשחקים.

באולפן טוענים שהצליחו לפרוץ את המגבלה הזאת, ויצרו הדגמה של אי שבו כל מילימטר מעוקב מאוכלס על ידי 64 אטומים – הרבה פחות מבעולם האמיתי, ועדיין, הדבר מאפשר להגיע לרמות פירוט שלא יאמנו ולוותר על קיצורי דרך שונים שמבצעים מפתחי משחקים בדרך כלל. כך למשל, הקרקע מורכבת מעצמים תלת מימדיים, ולא מטפט כמו שנהוג לעשות לעתים קרובות, וניתן להתמקד אפילו על גרגרי חול בודדים. כדי שגרפיקאים לא יצטרכו ללמוד את העבודה שלהם מחדש, יצרו ב-Euclideon ממיר מפוליגונים לאטומים, כך שהגרפיקאי ימשיך לעבוד עם התוכנה מבוססת הפוליגונים שלו, אלא שהוא לא יצטרך לדאוג לפרטים לא משמעותיים כמו כמות הפוליגונים שהמכונה עליה ירוץ המשחק מסוגלת לרנדר בזמן אמת.

השאלה היא, כמובן, האם הם באמת הצליחו לעשות זאת. במידה וכן, מדובר בפריצת דרך עצומה שתשנה את עולם המשחקים והגרפיקה הממוחשבת בכלל. אם לא, שום דבר מיוחד לא יקרה והאולפן יישכח בתוך כמה ימים.

נוץ' לא מאמין

אחד האנשים שלא מאמינים לאולפן הוא נוץ', האיש שמאחורי Minecraft, שכתב פוסט על דעתו בנושא. מצד אחד, הטיעונים שלו מנומקים היטב. מצד שני, עם כל הכבוד ל-Minecraft, המתכנת שלו הוא לא בדיוק האיש אליו אפנה אם יהיו לי שאלות על גרפיקה. הטיעון הראשון שהוא מעלה הוא טיעון הנפח. ההדגמה שיצרו בחברה היא אי בגודל קילומטר רבוע. אם הנקודה הגבוהה באי היא בגובה שמונה מטרים, ובכל מילימטר מעוקב יש 64 פיקסלים כמו שפרסמה החברה, איחסון האי כולו יצריך בערך מאה ושבעים אלף כוננים קשיחים בנפח שלושה טרה בייט כל אחד, בהנחה שכל פיקסל תופס בייט אחד, והאמת היא שפיקסל מצריך יותר מבייט בודד, כי יש לו יותר מתכונה אחת. בנוסף, הפיתוח שלהם מבוסס לטענתו על ווקסלים (פיקסלים נפחיים), טכנולוגיה שכבר קיימת ואנשים רבים עובדים על מנועים גרפיים שמבוססים עליה. הוא אפילו מרחיק לכת וטוען שכל העניין הוא רמאות, ושבאולפן מייפים את האמת במטרה להשיג מימון.

ב-Euclideon חוזרים עכשיו למעטה החשאיות שכיסה את האולפן במשך השנה שעברה מאז שהכריזו לראשונה על הפרוייקט שלהם. האם תהיה להם גיחה נוספת מתוך אותו מעטה בעתיד? למען האמת, אני לא אופטימי במיוחד. נוץ' אולי לא טוב במיוחד ביצירת גרפיקה, אבל ההסבר שלו מדוע לא צריך להתלהב מהאולפן הזה משכנע מאוד. בכל זאת, כמו שהוא הראה, עוד אנשים עובדים על מנועים גרפיים מבוססי ווקסלים. גם אם Euclideon יעלמו, מישהו אחר יצליח בסופו של דבר ליצור מנוע שמיש ויעיל. רק כמו שצייץ ג'ון קרמאק מ-id – לא בדור הנוכחי. אולי בעוד כמה שנים.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: