מסתבר שהעובדים של נטפליקס צופים בכם, בזמן שאתם צופים בה
ציוץ של עובד החברה מעורר עליה ביקורת רבה ומעלה שאלות קשות של פרטיות
מאת: יאיר מור, Nexter
כשאתם צופים בנטפליקס, אתם נהנים אמנם מתוכן חוקי באיכות גבוהה ובקצב שלכם – אבל יכול להיות שאתם הופכים בעצמכם לסוג של תוכנית, ועובדי נטפליקס מבדרים את עצמם בחיטוט בהרגלי הצפייה שלכם.
To the 53 people who’ve watched A Christmas Prince every day for the past 18 days: Who hurt you?
— Netflix US (@netflix) December 11, 2017
האפשרות הזו נראית כמסקנה מתבקשת מציוץ שהעלה עובד בחברה לחשבון שלה הפונה לקהל האמריקאי ביום ראשון בערב (לפי שעון ארה”ב): “ל-53 האנשים שצפו בנסיך חג המולד’ בכל אחד מ-18 הימים האחרונים: מי פגע בכם?”. הציוץ קיבל נכון לזמן הכתיבה כמעט 400,000 לייקים ויותר מ-100,000 שיתופים (ריטוויטים), ועורר על החברה לא מעט ביקורת.
מהציוץ עולה שעובדי נטפליקס יודעים בדיוק מי צפה במה ומתי. האפשרות הזו מטרידה, שכן כשאנחנו משתמשים בשירות מודרני כלשהו – ולא חשוב אם מדובר בגוגל, פייסבוק או נטפליקס – אנחנו מודעים לעובדה שלמפעיל השירות יש גישה למידע שלנו. אנחנו גם סומכים עליו שכל המידע הזה מעובד על ידי מחשבים כדי לשפר את השירות, ולא מועבר לבני אדם, גם לא אם הם עובדים בחברה.
אך מהציוץ נראה כאילו עובדי נטפליקס זוכים לגישה חופשית למדי למידע שאמור להישאר בינינו לבין הענן. כשאתר הרג’יסטר הבריטי שלח לחברה שאילתה בנושא הוא זכה להתעלמות מוחלטת.
אחד המגיבים כתב: “זה די קריפי נטפליקס. האם בתנאי השירות ובמדיניות השימוש ההוגן שלכם מופיע שתאספו ותנתחו הרגלי צפייה כדי שתוכלו ללעוג לאנשים דרך הרשתות החברתיות?”
That’s pretty creepy @netflix. Is it in your Terms of Service and Acceptable Use Policy that you will collect and analyze viewing habits so that you can mock people via social media? Asking for a friend. #fb
— Andrew Strutt (@andrew_strutt) December 11, 2017
מגיב אחר הוסיף: “לעובד נטפליקס שצפה לאחרונה ב-1984: לא מדובר בהוראות הפעלה”.
To the @netflix employee who recently watched 1984: It’s not an instruction manual https://t.co/lpKbUIWPm0
— Grant Hamilton (@Gramiq) December 11, 2017
אדם נוסף איים לבטל את המנוי: “לא בסדר. אנשים רבים עם אוטיזם או על הספקטרום צופים בדברים שוב ושוב. אינכם יודעים מדוע לקוח עושה זאת, אך לרדת עליהם זה לא מצחיק ולא שנון. בין זה לבין העלאת מחירים וביטול הסדרה Haters, Back Off… אני חושב שאני עומד לבטל את המנוי”.
Not cool. Many people with Autism or ASD watch things with repetition. You never know why a client may be doing this, but to call them out isn’t funny or witty. Between this, raising prices and cancelling Haters Back Off…I think I am going to cancel my membership.
— Christopher ? (@chrislehnherr) December 12, 2017
בעמוד מדיניות הפרטיות של החברה, אגב, נמצא ניסוח גנרי זהה לזה שמופיע באלפי שירותים קטנים יותר, ולפיו “אנו משתמשים באמצעים מנהליים, הגיוניים, פיזיים וניהוליים כדי להבטיח את המידע האישי שלכם מאבידה, גניבה וגישה, שימוש או שינוי בלתי מורשים. לרוע המזל, אף אמצעי לא יכול להבטיח 100% אבטחה. לכן, איננו יכולים להבטיח את בטיחות המידע שלכם”.
הפוסט פורסם לראשונה ב-Nexter
לקריאה נוספת:
פליקר: חצי מהתמונות מצולמות באמצעות סמארטפון
וואטסאפ תחסוך לכם לא מעט זמן ובלגן
הגב
9 תגובות על "מסתבר שהעובדים של נטפליקס צופים בכם, בזמן שאתם צופים בה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אני חושב שהיום היה רק בשביל לייצר באזז, איך יודעים שמה שכתוב הוא נכון, ברגע שהם כתבו את הציוץ אנשים יחשבו,וואו מה כל כך מעניין בסרט שאנשים צפו בו כל יום למשך 18 יום, או לא לפחות זה מה שאני חושב שהם יחשבו שזה יגרום.
פייק ניוז עם כותרת פופוליסטית…. “צופים בכם”….. סתם הוציאו איזה דו”ח אקסל של נתוני צפיהץץץץ וואוו ממש מרגש.
גיקטיים מדרדרים מרגע לרגע
מה אתה יכול לצפות מאתר סטרטאפ שאחד מהמשקיעים בו הוא משה חוגג?
מה אתם לא רואים שזה כתבה ממאקו?
:you are apparently an idiot who does not understands what you read.
a company employee was mocking specific customers using an official company media channel.
1. ביטלתי אתמול את המנוי מצטרף לבאז בטענה שזאת הסיבה……
2.למה לעזאזל אני עדיין מקבל ממכם עדכונים? ממוסחרים ולא מעניינים…
אשכרה שיקרתם בכותרת
חח איזה פיגור של אייטם, ממש דרדור קוגנטיבי של הכתב ועורכיו (אם ישנם כאלה)
למה שמישהו בעולם לא יניח שיש סטטיסטיקות של הרגלי צפיה?
זו הליבה של נטפליקס – דברים שיעניינו אותך
מגיע הכתב החכם ומחליט שיש פאניקה לאומית ממש קרייסיס
אם תתחילו לכתוב “כתבות” על כל הצהרת פרטיות של מוצרים נפוצים יהיו לכם חומרים לעוד המון אייטמים “מעניינים”
Fake News