לראשונה: אפל עוקפת את גוגל בדירוג המותגים

סקר דירוג המותגים השנתי שעורך מכון המחקר Millward Brown, מעניק לאפל לראשונה את המקום הראשון בקרב המותגים המובילים בעולם. איפה מדורגים כל היתר ומהם השינויים מאשתקד?

צילום: יח"צ, עיבוד תמונה

בסקר שערך לאחרונה מכון המחקר Millward Brown, הדיחה אפל שורה של מותגים ותפסה את מקומה של גוגל – מי שעמדה בראש דירוג המותגים המוכרים ביותר בעולם במשך ארבע השנים האחרונות. פערים בין שני הסקרים האחרונים שערך מכון המחקר, מגלים כי בזמן שענקית החיפוש מאבדת מיוקרתה, הרשת החברתית הפופולארית בעולם דווקא מתחזקת במהירות.

מנצחת גם את קוקה קולה ומקדונלדס

בקרב בין המותגים מצליחות החברות הטכנולוגיות לצבור לעצמן מעמד מוביל בסקר ולהדיח שורה של מותגים אחרים שעמדו בראש הטבלה במשך שנים ארוכות. אפל וגוגל מוצבות ברשימה לפני מקדונלדס (4), קוקה קולה (6), מרלבורו (8) וויזה (20).

מי שנמצאת הרחק מאחור (במקום ה-35) היא פייסבוק. אלא שהרשת החברתית מציגה קצב צמיחה מהיר במיוחד. בזמן שאפל הציגה עליה של 84% מערכה ביחס לשנה שעברה, פייסבוק הציגה עליה של 246%.

גוגל, על אף ששומרת על מעמד גבוה במיוחד ומדורגת השנה במקום השני, הציגה דווקא צניחה של 2%. ככלל, הסקר מלמד על מקומם הדומיננטי של מותגים טכנולוגיים בעולם שזוכים לייצוג יתר בסקרים המתקיימים בשנים האחרונות.

בעיקר בזכות האייפד

את הצלחתה של אפל, חייבת החברה ללא ספק למכשירי האייפד והאייפון שלה. דגם האייפון 4 ושני דגמי האייפד הובילו לרף מכירות גבוה במיוחד עבור החברה והפכו למכשירי הדגל שלה המניעים את מכירותיהם של יתר המוצרים.

נתוני הרבעון האחרון שהציגה אפל מגלים כי בשנים הקרובות עשוי קו מכשירי האייפוד המיתולוגי של החברה לפנות את מקומו בהדרגה לטובת מחשב הלוח שהושק על ידה לראשונה שנה שעברה. רף המכירות של ליין הנגנים פוחת באופן הדרגתי בזמן שמכשירי הסמארטפון תופסים את מקומם ומציעים שורה של פעולות שבעבר יוחסו למספר מכשירים שונים. לעומתם, מחשבי הלוח מצליחים לייצר לעצמם שוק עצמאי ונפרד שעשוי להפוך בשנים הקרובות לשדה קרב מרכזי בעולם הטכנולוגי, בדיוק כמו זה שכבר יצרו לעצמם מכשירי הסמארטפון בשנים האחרונות.

שלוש חברות נוספות ששווה שנייה להתעכב עליהן בעקבות הסקר האחרון הן מיקרוסופט, המדורגת השנה במקום החמישי אך עם עליה של 2% בלבד מאשתקד, נוקיה המדורגת במקום ה-81 עם צניחה של 28%, ונינטנדו, במקום ה-79, עם צניחה של 37%.

סקר דירוג המותגים של Millward Brown לשנת 2011

צילום: Millward Brown, נתוני סקר BrandZ Top 100

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: