אינטל מובילה גיוס של 50 מיליון דולר ב-Moovit; גם מייסד מובילאיי מצטרף
אפליקציית הניווט באמצעות תחבורה ציבורית מגיעה ליעד נוסף ומגייסת 50 מיליון דולר בהובלת זרוע ההשקעות של אינטל. אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי, יצטרף לדירקטוריון החברה
אם אתם נוסעים בתחבורה ציבורית בארץ ובעולם, וודאי יצא לכם להתקל או להשתמש באפליקציית Moovit שמאפשרת ניווט חכם עם מידע בזמן אמת על תחבורה ציבורית. האפליקציה ממשיכה להתפתח ולהתעדכן כל העת, כאשר היום (ד') החברה מכריזה על ציון דרך משמעותי והשלמת סבב גיוס רביעי בגובה 50 מיליון דולר, בהובלת אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של Intel. כל המשקיעים הקודמים בחברה השתתפו גם הם בסבב הגיוס הנוכחי, ובינהם: Sequoia, BMW iVentures, NGP, Sound Ventures, BRM, Gemini, Vaizra ,Vintage ו- Hanaco. הכספים אשר גויסו בסבב הנוכחי ישמשו את החברה להרחבת פעילותה בתחום הניידות העירונית העתידית, לרבות שיפור המוצר, הרחבת צוות המכירות העולמי ושכלול פלטפורמת המידע שהיא מציעה לעיריות וחברות תחבורה ציבורית בתשלום. בעקבות המהלך, פרופסור אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי וסגן נשיא בכיר של אינטל, מצטרף לדירקטוריון החברה כמשקיף. לאחר סבב הגיוס הנוכחי, סך ההשקעה הכולל ב-Moovit עומד על 133 מיליון דולר.
מובילאיי ומוביט ישלבו את המידע בינהן
החבירה של אינטל ומובילאיי למוביט היא מעניינת במיוחד, ומרמזת על הכיוון העתידי אליו נעה החברה. "שיתוף הפעולה עם מובילאיי נובע מהעובדה שאנחנו רוצים לשלב מידע" כך מסביר ניר ארז, מייסד ומנכ"ל מוביט בשיחה עם גיקטיים: "מצד אחד מובילאיי נותנת מידע על הכבישים מכלי הרכב, ואנחנו נותנים מידע משלים של כל האנשים שרוצים לנסוע בתחבורה ציבורית. כלומר מידע כמו הליכה, תחנות, רכבות תחתיות. המידע שלנו משלים את התמונה הכללית של איך אנשים נעים בעיר ויש כאן השלכות משמעותית לטווח הקצר ולארוך, כדי שעיר תוכל להיות ערוכה לעידן של הרכבים האוטונומיים".
120 מיליון משתמשים ב-80 מדינות ברחבי העולם
Moovit, אשר מציעה את אפליקציית הניווט שלה בחינם, נמצאת בשימוש על ידי יותר מ-120 מיליון משתמשים ב-80 מדינות ברחבי העולם. החברה טוענת כי היא מחזיקה במאגר הגדול בעולם של נתוני תחבורה ציבורית, ובאמצעותה נוצרות יותר ממיליארד נקודות מידע על תנועה מדי יום. כלומר, מידע מתנועות אנונימיות של משתמשים. החברה משתמשת במאגר הנתונים הגדול שלה כבסיס לפלטפורמה נוספת שהיא משווקת: Smart Transit Suite. הפלטפורמה מאפשרת כלי ניתוח ואופטימיזציה המיועדים לרשויות מקומיות ומפעילי תחבורה ציבורית, כדי שיוכלו לנהל בצורה טובה יותר את רשתות התחבורה שלהן.
באמצעות האפליקציה, משתמשים יכולים להזין את נקודת המוצא והיעד שלהם, ולקבל מסלולי נסיעה באמצעות תחבורה ציבורית הכוללים זמני הגעה משוערים ליעד, ומתחשבים בנתונים בזמן האמת מן האוטובוסים עצמם. כך המשתמש יכול להפעיל שיקול דעת בהתאם למועד הגעת הקו, ולבחור במסלול המתאים לו ביותר ברגע זה. בנוסף, החברה השיקה שירות קארפול אשר מאפשר לנהגים להסיע משתמשים אחרים אל יעדם תמורת השתתפות בעלות הנסיעה. החברה מעסיקה כ-100 עובדים במטה החברה אשר יושב בפארק המדע בנס ציונה.
התחרות מצד גוגל לא מדאיגה אותנו
מוביט לא נמצאת לבד בשוק אפליקציות הניווט באמצעות תחבורה ציבורית, כאשר התחרות הגדולה ביותר עבורה היא כמובן מצד גוגל אשר מספקת פתרונות ניווט באמצעות תחבורה ציבורית במסגרת אפליקציית Google Maps המובנית בכל מכשיר אנדרואיד, וניתנת להורדה בחינם לכל הפלטפורמות האחרות. ארז, כך נראה, לא חושש מהתחרות עם ענקית הטכנולוגיה: "ההתמודדות בתחרות מול Google Maps היא פשוטה: אנחנו עושים מאמץ גדול להביא את המידע המדויק ביותר בעולם. מעל ל-75% מהמשתמשים שלנו, הם משתמשי אנדרואיד. כלומר, Google Maps מובנית בתוך המכשיר שלהם, והם העדיפו להוריד את Moovit. נמשיך להשקיע מאמץ בלתת את המידע הכי מדויק בכל מקום בעולם". הסיבה להבדלים הגדולים בכמות המידע ובדיוקו בו עוסק ארז, נמצא בקהילת העורכים של האפליקציה: "יש לנו מעל לרבע מיליון עורכים בהתנדבות, וזה ההבדל המשמעותי שלא ניתן לגישור כרגע".
הגב
14 תגובות על "אינטל מובילה גיוס של 50 מיליון דולר ב-Moovit; גם מייסד מובילאיי מצטרף"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
בוינה, למשל, למוביט יש יתרון אדיר על פני גוגל מפס. לגוגל יש מידע מאד מצומצם על התחבורה הציבורית שם, ולעומת זאת מוביט יודעים לפרט בזמן אמת את כל אמצעי התח"צ שם.
בפלייסטור עוד לא הגעתם ל 50 מליון משתמשים, וארז טוען ש75% אחוזים מהמשתמשים באנדרואיד, אז איך 120 מליון?
זה כנראה שקלול של כל המוצרים שלהם. וחוץ מזה גוגל פליי מראה כמות הורדות בכל שפה בנפרד.
הבנת הנקרא. 75% ממשתמשי מוביט משתמשים באנדרואיד.
יש גם גרסת ווב.
תקרא את הכתבה שוב. 75% מהמשתמשים של moovit משתמשים באנדרואיד לא להפך
בלון ישראלי. מוביט יעילה רק בישראל כשגוגל טרנזיט (שירות התחבורה הציבורית שמשולב בגוגל מפות) לא מתפקד. גיוס הזוי בעיניי. משתמש באירופה לא שמע ולא ישמע על מוביט.
הם יסגרו בסופו של דבר!
השנה 2018.
כאשר הם יסגרו ותגיעו לתשובה שלי תראו כמה חכם הייתי!
יאללה r&d. יתותחים. תנו בראש.
אפליקציה מצוינת
אחת הטובות ביותר מבחינת שירות שהיא נותנת,הממשק והרעיונות שמתפתחים כל הזמן
רואים שחושבים שם על כל פרט.
הלוואי שיכולתי להשקיע באופן פרטי בחברה.
לאיפה הכסף ילך?
בצלאל תעשה לי ילד!!!!
יש אפליקציה איפה בוס שמנצחת בפער את מוביט
יש מצב להגיד להם שיעבירו את המידע למקבלי ההחלטות?
התחבורה הציבורית מחורבנת. אם היא הייתה שימושית לצרכים שלנו, אז לא היו כלכך הרבה פקקים.