Mobileye הישראלית הגישה תשקיף להנפקה לפי שווי של עד 5 מיליארד דולר

על פי דיווח שמגיע מוול סטריט ג׳ורנל הגישה החברה טיוטת תשקיף להנפקה בנאסד”ק בשבוע שעבר. החברה אחראית לפיתוח מערכות בטיחות חכמות לרכבים.

mobileye

הסטארטאפ הישראלי מובילאיי (Mobileye), קרוב להנפקה בנאסד”ק, כך על פי דיווח שפורסם אמש (ו׳) במגזין הוול סטריט ג׳ורנל ועל פיו הגישה החברה בקשת רישום בהליך חשאי במסגרתו תנסה לגייס עד מיליארד דולרים. בדיווח גם צויין כי החתמים שיובילו את ההנפקה צפויים להיות גולדמן זקס וסטנלי מורגן. לפני כשנה הגישה החברה הצעת מכר של 25% ממניותיה, ונתנו לה שווי של 1.9 מיליאד דולר אחרי הכסף. ההנפקה, אם תצא לפעל, תשקף לחברה שווי של בין 3.5-5 מיליארד דולרים.

מערכת בטיחות והתרעה לרכבים

מובילאיי נוסדה ב-1999 על ידי פרופ׳ אמנון שעשוע וצבי אבירם והיא מתמקדת בפיתוח מערכות המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה. המערכת שפיתחה החברה מורכבת ממצלמה המותקנת על השמשה הקדמית של הרכב, לצד שבב ה-EyeQ, הפועלים ביחד על מנת לסרוק ולפענח את הכביש במהלך הנהיגה.

בתוך הרכב, לצידו של הנהג, מותקן לוח בקרה המתריע בצורה ויזואלית וקולית בזמן אמת מפני מגוון סכנות “נפוצות” בכביש, כגון התנגשות ברכב, אי שמירת מרחק, סטייה מנתיב הנסיעה, מעבר בין נתיבים ללא איתות והתרעה מפני הולכי רגל, רוכבי אופניים ואופנוענים הנמצאים בצידי הכביש.

לצד ההתרעות הללו, המערכת, המורכבת ומחווטת בתוך המכונית מסוגלת לשלוט על אורות הדרך הגבוהים, ומדליקה אותם אוטומטית במצבים של ראות לקויה. המערכת מסוגלת לכבות את האורות כאשר הראות משתפרת, או כאשר כלי רכב אחר מגיע מול הנהג – במטרה לא לסנוור אותו ולגרום למפגע. החיישנים מבית החברה מסוגלים להבחין בין נתיבים עד למרחק של 105 מטרים קדימה, ובזווית של 37 מעלות לכל צד.

מהשוק הפרטי ליצרניות הרכבים

על אף שמכרה מאות אלפי מערכות לגורמים פרטיים, במהלך השנה האחרונה מוצריה של החברה הפכו לסטנדרט במכוניות רבות, הודות לרגולציות חדשות שדרשו מערכות סיוע לנהג על מנת להעניק לרכב חמישה כוכבי בטיחות. בין יצרניות הרכב שכבר עובדות עם החברה ניתן למצוא שמות מוכרים כגון וולוו, ב.מ.וו., ג’נרל מוטורס, יונדאי, וולוו אוטובוסים ואחרות.

בנוסף, לחברה שיתופי פעולה משמעותיים עם מגוון חברות ביטוח ברחבי העולם, הכוללים בין היתר גם שיתוף פעולה עם חברות הביטוח כלל ושומרה המקומיות, המציעות לנהגים הנחה בביטוח תמורת התקנת המערכת ברכביהם.

מובילאיי מצידה כבר עובדת על פיתוח הדור הבא של מערכות הסיוע לנהג. בעוד שצבי אבירם מאמין כי מכוניות ללא נהג לא יהיו יעילות או אמינות לפחות לעוד 15-20 שנים, מערכות הסיוע הן בעלות פוטנציאל רב בשוק הרכב – ולו רק על מנת לעזור לנהגים לעבור את הפקק בשלום מבלי להתעסק בסמארטפונים או חומרות חיצוניות, ולהתעדכן באימיילים, הודעות או אפילו חדשות ישירות מהמערכת המובנת במכונית.

כיום, המשרדים הראשיים של החברה ממוקמים באמסטרדם, בעוד שמרכז הפיתוח יושב בירושלים. לחברה משרדי מכירות הפרוסים ברחבי העולם במגוון מדינות, בינהן הולנד, לוס אנג’לס, דטרויט, טוקיו וניקוסיה בקפריסין.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: