כיצד ה-Surface יכול להחזיר למיקרוסופט את התהילה? [דעה]
מחשב הלוח שחשפה מיקרוסופט לפני פחות מחודש עשוי להחזיר לחברה את תהילתה האבודה, רק אם תדע כיצד להשתמש בקלפים החזקים שלה כמו שצריך
לפני פחות מחודש הכריזה מיקרוסופט באירוע שנוי במחלוקת על הצעצוע החדש שלה – Windows Surface. הטאבלט החדש של מיקרוסופט אמור להתחרות באייפד, הטאבלט המצליח בעולם ואחד ממוצרי הדגל של אפל. השאלה היא איך חברה שנתפסת כמיושנת וכל מה שמסמל את ה"לא מגניב" יכולה לנצח חברה שהמותג שלה נחשב למילה נרדפת ל"טרנדי", “חדשני", ו-"מגניב"?
בעוד הטאבלטים מבוססי האנדרואיד נאבקים כדי להשיג נתח שוק סביר, מיקרוסופט מחזיקה בשני כלים מנצחים עוד לפני שהתחילה את המירוץ – שני מוצרי הדגל שלה: Windows ו–Office. עכשיו היא רק צריכה לעשות שני דברים שהיא מעולם לא הייתה טובה בהם – להפגין איפוק ולשמור על בלעדיות.
נתחיל מחלונות
כן כן, ווינדוז זה הקטן. המשתמשים הוכיחו שאין להם בעיה ללמוד מערכות הפעלה חדשות (iOS, android) והם בכל מקרה ניגשים לטאבלטים שלהם בצורה מאוד שונה ממה שהם ניגשים ל-PC ולכן, בהתחשב בזה שהטאבלטים היא קטגוריה שקיימת שנתיים בלבד, המשתמשים מוכנים ללמוד מערכת חדשה כל עוד היא פשוטה ויש בה תוכן ואפליקציות טובות.
היתרון של מיקרוסופט הוא שהמותג Windows שולט בצורה אבסולוטית בעולם ה–PC, מה שאומר שסינכרון טוב (דמוי iCloud) בין חלונות ל-Windows Surface יכול להוביל יתרון ענק עבורם. יש פה ערך מותגי אדיר שמראש נותן למשתמשים נינוחות. הם לא צריכים לשנות את התפיסה שלהם על עולם המיחשוב, הם ממשיכים את החוויה שיש להם על המחשב לטאבלט. Windows הוא מותג חזק מספיק כדי שרק השם שלו יקל על אנשים לנסות את החוויה החדשה של Windows Surface. אבל כמו שאמרתי, זה הקטן.
נעבור לאופיס
לרוב הייתי משתמש באייפד הראשון לצורכי העבודה שלי עוד לפני שהושק בארץ. כן, אני מהפנאטים האלו, אבל לא משנה כמה אני אוהב את המוצרים של אפל, המחסור ב–Office, במיוחד בארץ, הוא Deal Breaker די רציני.
כמות הלקוחות או קולגות ששמעתי אומרים את המשפט – אני מת לקנות מק אבל אין בו אופיס (בחו"ל זה פחות תקף) או רוצים לקנות אייפד לצורכי עבודה אבל מצהירים שהוא לא יעיל עבורם כי אין לו אופיס ואי אפשר לערוך עליו מסמכים כמו שצריך, הוא עצום. משתמשים, גם דוברי השפה האנגלית, רוצים להשתמש באופיס, מהסיבה הפשוטה שהוא ברירת המחדל של כמעט כל משתמש מחשב.
המפתח האמיתי נמצא בשוק העסקי. רוב המשרדים לא עובדים עם מק, רובם עובדים עם PC ומשתמשים באופיס לשלל צורכיהם. זו צריכה להיות נקודת ההזנקה של מיקרוסופט בניסיונה להשתלט על השוק.
בזמנו, אפל השתמשה באייפוד על מנת להגדיל את מכירות מחשבי המק וזה הצליח לא רע בכלל. מאז, כל מוצר שלהם נותן עוד תנופה מכירתית קטנה גם לסדרת המחשבים שלהם. מיקרוסופט, אם תשכיל, תעשה אותו דבר, אבל הפוך. אם אופיס בגרסת הטאבלט שלו יהיה זמין ל-Windows Surface בלבד לאורך כשנתיים, הם גם יוכלו להשיג יתרון גדול מול אפל, וכאשר הטאבלט יהיה חזק מספיק יוכלו להתחיל ליצור אפליקציות גם לטאבלטים מתחרים ולהנות מהרווחים שהשווקים החדשים ייצרו להם.
להגיע לקהל הצעיר, כמו בפעם הראשונה
למה רוב האנשים משתמשים ב-Windows? לא באמת כי הם ניסו את שתי העולמות והחליטו שהם מעדיפים את ה-PC על המק. הם פשוט רגילים לסביבת העבודה הזו מאז שהיו ילדים. בני העשרה של עכשיו, יודעים שהאייפד מגניב יותר. הם מתבגרים בתקופה שבה אפל היא חברה מגניבה, בלי הנגררות של שנות השמונים והתשעים שמיקמו את המחשבים של אפל כמחשבים לגרפיקאים ואדריכלים בלבד. לדעתי, זה רק עניין של זמן עד שאותם בני עשרה גם יעברו למקים ויזנחו את את חלונות ומוצרי מיקרוסופט.
בני ה-5-6 עוד לא יודעים מה מגניב. אין להם את השיקול הזה. השיקול שלהם הוא זמינות למוצרים. והזמינות למוצרים מגיעה בעיקר מכיוון אחד ההורים שלהם. אם האבא / אמא משתמשים בטאבלט של מיקרוסופט (כיוון שרק עליו יש אופיס), זה הממשק שאותם ילדים יכירו. הם ישארו בלופ של מיקרוסופט ויהיה להם יותר קשה לעבור בבגרות לאייפד, כמו שלהרבה מאוד אנשים קשה לעשות את המעבר הזה למק. פשוט כי הם רגילים לחלונות.
אם מיקרוסופט תשכיל לסגור את אופיס לטאבלט שלה, אפילו זמנית, היא תוכל למקם אותו כטאבלט העסקים הטוב ביותר. אם במקביל היא תמשיך לפתח אותו מבחינת משחקים, אפליקציות שוות וכדומה, היא תצליח לסגור את הלופ גם לכיוון הקהל הצעיר יותר. חלון ההזדמנויות הזה הוא קטן, הוא דורש אופי חזק וחזון ארוך טווח. אם אתם שואלים אותי? כל אלו הם תכונות אופי שאין למיקרוסופט, אבל אולי היא עוד תפתיע.
הגב
10 תגובות על "כיצד ה-Surface יכול להחזיר למיקרוסופט את התהילה? [דעה]"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אולי די ?
מצויין. העלת את כל הנקודות החשובות. לדעתי יש פוטנציאל עצום לווינדוס 8, אבל ללא ספק אופיס צריך להיות בסיס השיווק של מיקרוסופט.
אני לא חושב שמיקרוסופט תעלם לה בזמן הקרוב ולפחות כל מי שרוצה בישראל ימשיך להשתמש בחלונות כי אחרת לא תהיה לו תאימות לדברים אחרים, יש עוד הרבה הגבלות אחרות שמונעות מאנשים לעבור למק
ועוד שלוש נקודות: משחקים, משחקים וגם משחקים!
אין מקום להשוות את רשימת המשחקים של אפסטור וגוגל פליי לחנות של מיקרוסופט, אבל Surface יוכל להתחבר ל-Games for Windows Live ו-Steam… זה יהיה הטאבלט היחיד שיוכל להפעיל משחקים מסחריים "גדולים"!
תהיו בטוחים שהגדולים: EA, Activision, Valve, ושאר החבורה, שעד עכשיו התעסקו רק בקונסולות וPC, כבר מתכוננים במרץ לפלטפורמה חדשה.
חוסר פגיעה במהות. הסיבה שווינדוס/פיסי הצליחו יותר ממק היתה מחיר.
הווינדוז SURFACE, בגרסתו הזולה, אינו מכיל כלל מעבד INTEL ולכן לא יכול להריץ OFFICE.
בגרסה היקרה של הSURFACE אינו מתחרה אטרקטיבי, על כל הבאגים והבעיות הצפויות, אל מול מכשירי טאבלט בשלים כמו הiPad, Nexus7 או Samsung Galaxy.
זאת ועוד, אופיס לא מותאם לעבודה יעילה עם מסך מגע, הוא צריך מקלדת (כמו שsurface מספקת) וזה הופך אותו לקריקטורה של laptop.
בקיצור, לא.
עוד Microsoft Zune והפעם עם DP…
והמבין יבין.
צרות אופקים של הכתב. יש office למקינטוש כבר משנות ה80, אני עובד ברגעים אלה על האופיס (של מיקרוסופט) למק שהוא הרבה יותר טוב מהאופיס לחלונות (אני מבין זה נשמע לא הגיוני למי שלא ראה את זה במו עיניו).
הבעיה היחידה היא בשוק הישראלי בגלל שהשימוש בעברית קצת צולע. אבל מכאן ועד לנבא שמיקרוסופט יכולה לגרוף הצלחה עולמית בגלל יתרון שיש לחבילת האופיס שלה בשוק הישראלי – זו מסקנה הזויה מנקודת מבט מאוד צרה של גיק ישראלי.
כמה דברים… 1) יש אופיס גם לאייפד וגם למק. במק רשמי של מייקרוסופט ובאייפד הרבה תוכנות לא רשמיות. בהן אפשר לערוך וליצור מסמכי אופיס, כמובן שגם לקחת מסמכים מהמייל דרופבוקס וכו'… ולערוך אותם.
2) לפי דעתי, הiWORK של אפל טוב מהאופיס ובמק גם תומך בעברית די טוב.
3) הWindows לא שולט בצורה אבסולוטית בעולם המחשבים, אולי בארץ… אבל בארצות הברית המק (שעליו אני עובד ומעדיף) מוכר הרבה יותר טוב.