הקינקט יספר כיצד אתם מרגישים לטובת המפרסמים

בקרוב יוכלו מפרסמים לפנות אליכם בהתאם למצב הרוח שלכם; העתיד כבר כאן, ומיקרוסופט מכינה את הקרקע להיות מובילה בתחום.

מקור: יח"צ

בקשה לרישום פטנט חדש על שם מיקרוסופט מגלה, שבכוונת החברה לאסוף את המידע הנוגע למשתמשים לא רק מתוך הדפדפן, אלא גם מתוך בקר הקינקט. את המידע הזה בכוונת החברה לנתח, ולייצר פרופיל ריגשי של המשתמש. על בסיס אותו פרופיל רגשי, המשתמש יקבל פרסומות המותאמות אליו יותר מאי פעם בעבר.

איך אתם מרגישים הבוקר?

הבקשה עצמה הוגשה לרישום כבר בדצמבר 2010, ורשומה על-שמם של 3 ממציאים ממיקרוסופט. הפטנט עצמו מתייחס בנפרד למספר רמות של מידע שהחברה אוספת בנוגע למשתמש הכולל את פעילות המשתמש ברשת, כגון היסטוריית גלישה (כגון מתוך IE), תוכן הדפים הנצפים, שאילתות חיפוש (מיקרוסופט מפעילה את בינג ובמקביל יש לה גישה גם ליאהו!), תוכן הודעות דואר אלקטרוני (יש לחברה את הוטמייל), מסרים מיידיים (IM) ומשחקים מקוונים. אל אלו תוסיפו את ניתוח הבעות הפנים, ניתוח תבניות הדיבור שלכם (החברה רכשה לאחרונה את סקייפ), תנועות הגוף שלכם במרחב (קינקט למשל).

כל המידע הזה מגיע אל מיקרוסופט ממגוון חיישנים המשמשים אותה, או שהצליחה לשכנע אותנו לרכוש בעצמנו, כאשר הם מדווחים לאחור לחברה. לאחר שהשיגה את המידע, היא מתכננת לרכז אותו במאגר מידע, שבו היא תוכל לנתח ולהגיע למסקנה המתבקשת, של מה המצב הרגשי שלנו באותו הרגע; האם אנחנו כועסים, עצובים, אופטימיים, מבולבלים, נייטרליים או כועסים.

I know how you felt last summer

מקור: תמונת מסך מהבקשה לרישום הפטנט, עיבוד תמונה

בהתאם לניתוח המידע והמסקנה על המצב הרגשי שלנו, מיקרוסופט תוכל להציע למפרסמים לפרסם מסרים המותאמים למצב הרגשי הספציפי שלנו באותו הרגע. בהתאם לאמור בבקשה לרישום הפטנט, נראה שהחברה מודעת לכך שמצב ריגשי יכול להשתנות בתדירויות משתנות, ולכן כנראה שתצטרך ליישם את המאגר במקום בו יש לה גישה לאפשרויות ניתוח בזמן אמת בקנה מידה אדיר ממדים.

אם עד כה היתה למפרסמים גישה למידע “אנונימי”, כגון מה המין שלכם, גיל משוער, נושאים שחיפשתם ברשת במנוע חיפוש מסוים ורצף המילים הפופולאריות ביותר בתכתובות הדואר האלקטרוני שלהם, כעת נראה שהשלב הבא מתייחס לניתוח חיוויים שונים מהעולם האמיתי על-ידי מחשב.

עם הפטנט הזה מיקרוסופט עושה צעד משמעותי קדימה לקראת אותו עתיד אפל שהוצג בסרט ‘דו”ח מיוחד’ (Minority Report), שחוגג השנה 10 שנים ליציאתו לאקרנים.

/

/

וידאו: פרסומות מותאמות אישית מתוך “דו”ח מיוחד”

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "הקינקט יספר כיצד אתם מרגישים לטובת המפרסמים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
lulu
Guest

יופי, כמו שרבים מאיתנו חשבו כשיצא המוצר הזה… עוד סיבה לא להכניס מוצרים עם מצלמות הביתה… בטח לא כאלה שמדווחים מידע אישי, פרטי ואינטימי לאחור ובטח ובטח לא כשמדובר ברעה החולה הזו שנקראת פרסום! איפה הרגולטור?? לפחות באירופה בטח לא ירשו שדבר כזה יקרה, חדירה בוטה לפרטיות, ועוד בשביל פרסום? ממש מוגזם!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: