מיקרוסופט משלבת את פייסבוק במנוע החיפוש

מיקרוסופט מהדקת את שיתוף הפעולה שלה עם פייסבוק, וממשיכה לשלב את פייסבוק כחלק בלתי-נפרד ממנוע החיפוש שלה. האם אנחנו בדרך לשלב בו אי אפשר יהיה להפריד בין בינג לפייסבוק?

בכל הקשור למערכת היחסים שלנו עם האנשים הקרובים אלינו, בין אם זה חברים או משפחה, היחסים שלנו איתם משפיעים על ההחלטות שלנו, בחיים האמיתיים וגם ברשת. ברשת, הביטוי הגדול ביותר של זה הוא אחוז החדירה של פייסבוק, וגם מיקרוסופט שמה לב לכך, והחליטה ליישר קו.

בהודעה שפרסמה החברה נמסר כי החברה תשלב את כפתור ה”לייק” של פייסבוק בתוך תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש שלה, בינג. בכוונת החברה למנף את הקשרים החברתיים שלנו, כדי להציע לנו תוצאות חיפוש ששאנשים שאנחנו מכירים ונמצאים ברשימת אנשי הקשר שלנו אהבו ונמצאו מעניינים.

חיפוש חברתי בבינג

הרעיון של חיפוש חברתי הוא לא חדש, ובינג הוא לא המנוע הראשון שמביא אותו בחשבון. למעשה, במיקרוסופט מסתמכים על כך שגם אם התוצאה פחות רלוונטית, הרי שאם משהו שאנחנו מכירים כן חשב שהתוצאה רלוונטית או מעניינת, שגם אנחנו נמצא אותה כתוצאה מעניינת ורלוונטית לחיפוש שלנו.

בבינג מתכוונים להציג לנו את תמונות הפרופיל של עד 3 חברים בכל תוצאת חיפוש שזכתה ללייקים. מיקרוסופט מתכוונת להציע לנו גם דפים ספציפיים שזכו ללייק מהמכרים שלנו, וגם להפנות אותנו לאתרים באופן כללי, שזכו ללייקים מאנשים שאנחנו מכירים. בכך מקווה מיקרוסופט לספק לגולשים תוצאות רלוונטיות, גם במקרה בו הגולש שהגיש את שאילתת החיפוש לא מבין בתחום אותו הוא מחפש.

המשך שיתוף הפעולה

למי שזוכר, לא מדובר ברעיון חדש, ובמיקרוסופט הזכירו כמה פעמים ששילוב פייסבוק במנוע החיפוש בינג הוא אחד מכיווני הפעולה המתוכננים של החברה. כבר ב-2009 דיווחנו לכם שבבינג עומדים להשיג את Bing&Ping, שיאפשר לכם לשתף תוצאות חיפוש בפייסבוק. על הגלגול הנוכחי של שיתוף הפעולה של מיקרוסופט עם פייסבוק דיווחנו לכם לפני כחצי שנה, אז הצהירו הצדדים המעורבים כי שיתוף הפעולה ביניהם מתהדק.

הפעם, נראה שהשילוב עולה מדרגה, ובבינג יוכלו להציג לנו יותר ויותר תכנים ותוצאות חיפוש ממוקדות המבוססות על הבחירות של מכרים שלנו, ועל הידע הכללי של הגולשים ברשת, אשר עשו לייק על תוצאה אחת ולא על אחרת. ברמה שמעבר לכך, יתכן וזו גם דרך של מיקרוסופט לנסות ולשפר את אלגוריתם החיפוש שלה, כך שיציג תוצאות רלוונטיות יותר. במקום להשקיע את המשאבים בשיפור האלגוריתם, שיתוף הפעולה עם פייסבוק יאפשר למיקרוסופט לנתח אילו תוצאות חיפוש היו יותר יעילות לא רק לגולש עצמו שעכשיו בבינג, אלא לקבל גישה אל המידע האישי והחיפושים האישיים של החברים שלו, וללמוד מהבחירות שלהם על אלו אתרים היו יעילים ואלו לא. על רקע דברים אלה עולה שאלה מטרידה, האם קרוב היום בו בינג לא יוכל להתקיים בלי המידע שהוא שואב מפייסבוק? מה יעשו בבינג ביום בו מערכת היחסים של מיקרוסופט ופייסבוק יעלו על שרטון?

במיקרוסופט מעודדים את ה’Collective IQ’

מקור: תמונת מסך מאתר Slashdot.com, בו כתבות מיקרוסופט זוכות לאייקון קטן של ביל גייטס כחבר גזע ה'בורג'

מישהו שנון במיקרוסופט (או משהו עם הומור עצמי) הגניב להודעה הרשמית מחווה למסע בין-כוכבים, שהיא גם ירידה עצמית על מיקרוסופט. בהודעה הרשמית של מיקרוסופט, היא מביעה את תמיכתה במה שהיא מכנה ה-“Collective IQ”, התובנה של הקולקטיב, כדרך יעילה להגיע למידע שאנחנו מחפשים.

במסע בין-כוכבים, סדרת הטלוויזיה המצליחה, אחד מגזעי החייזרים הרעים הידועים ביותר הוא ה’בורג’, גזע שלא יודע שובע בתאוותו לכבוש עוד שטחים וכוכבים, ולשעבד את יושביהם תחתיו. ה’בורג’ פועלים בצורה דומה לכוורת דבורים, כאשר ישנה דמות מרכזית המכתיבה מדיניות (מלכה), ויתר חברי הגזע מחויבים לפעול לפי פקודותיה, ללא כל כוח רצון.

חברי גזע ה’בורג’ מכונים ‘הקולקטיב’, ובהעדר הנחיה מפורשת מהמלכה, הם מקבלים החלטות דרך קונצנזוס של הרוב. הידע הקולקטיבי של החברים ב’קולקטיב’ של ה’בורג’ משותף באמצעות חיבורים לרשת מידע אחת גדולה, המחברת אותם. בצורה דומה, בהודעה של מיקרוסופט מופיע המשפט “Bing now brings the collective IQ of people to decision making…”.

הרבה פעמים השוו את מיקרוסופט לבורג, ולא כמחמאה. ההשתלטות הגסה שלה בתחומים רבים במהלך שנות ה-1990 ועליונותה גם בראשית שנות האלפיים הפנו לעברה את זעמם של רבים. לזכר אותם ימים, או ללא קשר בכלל, באתר החדשות החברתיות Slashdot.com, עד היום כל כתבה המתוייגת ככתבה הקשורה למיקרוסופט זוכה לאייקון מיוחד (ראו צילום מסך), המורכב מהראש של מנכ”ל מיקרוסופט לשעבר, ביל גייטס, כאשר הוא עבר assimilation והוא חלק מגזע ה’בורג’.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "מיקרוסופט משלבת את פייסבוק במנוע החיפוש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עמית
Guest

חשבנו שתחרויות לייקים זה משהו לא נעים אבל מקומי, בקטנה..הם הולכים לעשות את זה עכשיו למשהו גלובאלי, ונושא הSEO יכנס ויהפך לתחרות לייקים אחת גדולה.
שמייח!

אנטון
Guest

מנסים לשלב כוחות נגד גוגל… ಠ_ಠ

wpDiscuz

תגיות לכתבה: