מאתלטיקה ליזמות דרך חור בקרח: מיכל הובשמן רוצה להתאים לכם פרסומות

Relevancy Data הישראלית, פיתחה מנוע ייחודי שביכולתו לסרוק מיליוני קטעי וידאו באינטרנט באמצעות טכנולוגיית זיהוי ביומטרית, על מנת לאתר אלמנטים מסוימים בתוכן. התוצאה? תוכן פרסומי מותאם אישית לכל משתמש

מקור: Relevancy Data

מקור: Relevancy Data

מודעות פרסומיות מעיקות מלוות אותנו כבר שנים, ומפרסמים כבר מוצאים את הדרכים לעקוף את כל אותם חוסמי הפרסומות המותקנים אצל לא פחות מ-300 מיליון משתמשים ברחבי העולם. פרסום ככל הנראה לא ייעלם מן העולם בזמן הקרוב או בכלל, ולכולנו ברור כי הוא הכרחי על מנת להגיע לתודעת הציבור, אך פיתוח ישראלי חדש ינסה להפוך אותו למעט פחות מעיק, ובעיקר ליותר רלוונטי.

ממשבר לפריחה

Relevancy Data מציעה פיתרון שיווקי למפרסמים באמצעות טכנולוגיית זיהוי ביומטרית, המאפשרת לקשר תוכן וידאו עם מודעות רלוונטיות בזמן אמת על ידי סריקת מיליוני קטעי וידאו באינטרנט. הפענוח מבוסס על פרצופים, חפצים, סמלים, מוסיקה ואפילו רגשות המופיעים במהלך הסרטון. תוכנה מתקדמת מזהה את כל אלו ומאחסנת את המידע במסד הנתונים הפנימי של החברה, לצורך שימוש עתידי בקרב מפרסמים

מייסדת החברה היא מיכל הובשמן, אשר ביחד עם אבירם סיבוני שותפה, וצוות מתכנתים, הצליחו לבנות את המוצר בתוך פחות מ-15 חודשים של עבודה. הובשמן היא ישראלית שחיה בהולנד כבר 13 שנה. בחלק נכבד מחייה הייתה אתלטית בנבחרת ישראל לנוער, אך לאחר ניתוח שעברה נאלצה לפרוש, מה שהוביל למשבר אישי קשה, שכן התקשתה למצוא דרך חדשה שתאתגר אותה. בסופו של דבר נראה כי מצאה את דרכה, שכן בתום שירותה הצבאי וטיול ארוך, החליטה לעבוד בלונדון בתחום המלונאות, ולאחר שנה החליטה לפתוח את המיזם הראשון שלה easytobook.com.

אחרי שבע שנות פעילות, 80 עובדים ומחזור של 100 מיליון יורו, מכרה אותו הובשמן לאחת הקבוצות הגדולות בעולם התיירות בשנת 2011.

איך עברת מתחום המלונאות לטכנולוגיה ביומטרית, איך עלה הרעיון?  

הרעיון נולד לאחר שצפיתי באפריל במרתון בבוסטון. לאחר האירוע הטרוריסטי קראתי שטכנולוגיה ישראלית עומדת מאחורי תפיסת הטרוריסט. לקח לי דקה להבין מה המיזם הבא; אמרתי לעצמי , אם אפשר לזהות פנים בוידאו יש להניח שאפשר לזהות יותר עצמים ואודיו. תמיד הפריע לי שאני צופה בסרטון ביוטיוב לדוגמא בו מופיע מסי, ולפתע תופיע פרסומת לחומרי ניקוי. חשבתי לעצמי שאם אפשר לזהות פנים בוידאו, אפשרי לזהות עוד עצמים. כך נולד הרעיון. אנחנו מכניסים פרמטר נוסף לאלגוריתם של המשתמש , אלגוריתם של הוידאו עם BI על מנת להציע למפרסם שטח רלוונטי ומדוייק״.

מיכל הובשמן

מיכל הובשמן

במה המוצר שפיתחתם שונה מהקיימים בשוק? 

״כיום יש עדיין בעיית חוסר רלוונטיות בפירסומות. היום ׳הטירגוט׳ (מלשון target) מתבסס על המידע של המשתמש וקונטקסט בלבד. אנחנו מביאים פרמטר נוסף, Meta Data של הוידאו בכמויות עצומות על מנת להגיש פרסומות רלוונטיות, ובנוסף שהחברות ירוויחו יותר וכך גם חווית המשתמש תשתפר״.

בניגוד לחברות המציעות שירותי זיהוי בתכני וידאו התמקדות בעיקר בפנים או במוסיקה, הפתרון של הסטארטאפ הישראלי משלב את כל האלמנטים יחד, ויוצר התאמה מושלמת. ניתן להשוות את ההליך לזה של סריקת מנוע החיפוש של גוגל ברשת ברגע שמוקלדת שאילתה. סריקת הוידאו מתנהלת בזמן אמת ונערכת התאמה בין מיליוני קטעי וידאו עם מודעות רלוונטיות.

מה העתיד טומן לחברה?

״התכנון הוא להביא את החברה למצב ש- Market leaders ישתמשו בפיתרון שלנו, תוך כדי רצון לגייס חמישה מיליון דולר״. עד כה החברה בקמפיין POC ראשון שעשו ביחד עם חברת BMW הצליחו להוכיח כי הטכנולוגיה שפיתחו הובילה ל-42% יותר צפיות במודעות הפרסומת, מה שעשוי להוביל להתגשמות בעתיד הקרוב לתוכניותיה של הובשמן.

בחודש שעבר השתתפה הובשמן בתחרות פיצ׳ים בשם Polar Bear Pitch Challenge שהתקיימה בפינלנד, בה נדרשים המשתתפים לנאום בעודם מצויים במים קפואים. כנראה ששלושה שבועות של אימונים הצדיקו את עצמם, שכן מיכל זכתה במקום הראשון. ״הרגשתי שזה אירוע סמלי שמראה שיזם צריך לעבור אתגרים בדרך להצלחה״.

מסר לאומה?

“דימיון באורך חיים של ספורטאי ושל יזם; ימים קשים, תחרותיות, תשוקה, נחישות, ויתורים וסיפוק . מה שלמדתי זה שהתשוקה מביאה להצלחה, ׳It’s all about people׳. הצוות הנכון הוא זה שיעשה את ההבדל והכי חשוב –  להנות מהדרך.״

סרטון הדמייה המערכת בפעולה

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: