הטיפים שיזניקו את האפליקציה שלכם למקום הראשון [מדריך]

מרבית האפליקציות הפופולאריות ביותר מוצעות בחינם ויש לכך סיבה מצויינת. הנה שלושה שלבים ומדריך מקיף שיעזור לכם להעיף את האפליקציה שלכם היישר למקום הראשון

תמונה: shutterstock

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה, בעל תואר במשפטים ומנהל עסקים, פועל כ-5 שנים בתחום השיווק והפרסום במובייל. עובד כיום כ-Dirctor of Publishers בחברת appnext והבעלים של הבלוג Mobilize העוסק בעסקים במובייל.

מבט חטוף בדירוג ה-Top Grossing בחנויות של אפל וגוגל יגלה לכם שהאפליקציות החינמיות הינן המודל העסקי הנפוץ ביותר כיום, ויש לזה סיבה מעולה. מפתחים רבים מייצרים רווחים עצומים מאפליקציות חינמיות שהפכו ללהיטים, ע”י פרסום וע”י מכירת טובין וירטואליים (In app purchases) בזמן השימוש. יחד עם זאת, פיתוח אפליקציה חינמית אינו מתכון בטוח להצלחה. בשביל מי שמתמקד בפיתוח, האתגר האמיתי טמון ביכולת להציע, לשווק, לקדם ולפרסם את האפליקציה שלו באופן שיביא להפצה נרחבת שלה.

הבעיה הגדולה ביותר בשוק אפליקציות המובייל כיום היא הגילוי (Discoverability). בשתי חנויות האפליקציות של אפל וגוגל יש כיום קרוב למיליון אפליקציות שונות, והמדפים הוירטואליים שלהן כבר צפופים ביותר. כיצד ניתן לגלות את האפליקציה שלכם מתוך הכמות האינסופית של היישומים המוצעים? ולמה שמישהו יבחר דווקא באפליקציה שלכם? התחרות על תשומת ליבו של המשתמש עצומה. הנה כמה עקרונות בסיס לפיהם יש לפעול על מנת להתמודד בהצלחה בסביבה התחרותית הזו.

בנייה ומיתוג בחנות היישומים

שיווק נכון ב-Appstore וב-Google Play מתחיל באופטימיזציה נכונה של ניראות האפליקציה שלכם בתוך חנויות היישומים. שמירה על כללים מסוימים ומקסום הפוטנציאל שלכם בחנות יכול להשפיע באופן דרמטי על כמות ההורדות. לפי סקר נילסן, יותר מ-60 אחוזים מן המשתמשים עושה שימוש במנוע החיפוש של חנות האפליקציה, ולכן מיקום האפליקציה שלכם בתוצאות החיפוש מהותי ביותר. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להופיע במיקומים גבוהים ככל הניתן:

שם האפליקציה – משתנה בעל חשיבות עצומה באלגוריתם של מנועי החיפוש. שם האפליקציה שלכם אמור להיות רלוונטי, משכנע אך לא ארוך מדי (על מנת שהשם לא ייחתך עקב ריבוי תווים). לעתים שם ארוך דווקא יכול לבלוט באופן חיובי, אך הדוגמאות לכך אינן רבות.

מילות מפתח –Appstore ו-Google play שונות בדרך בהן הן משלבות את מילות המפתח בקישור לאפליקציה, ולכן הטיפים שונים לכל חנות:

אפסטור (iOS)

  • השתמשו במאה תווים, כולל פסיקים.
  • מילות המפתח שנבחרו רלוונטיות רק למדינה הספציפית שנחברה. אי לכך, מילות מפתח צריכות להיות רלוונטיות לכל מדינה בנפרד (ולא רק להיות מתורגמות).
  • אל תשאירו רווחים בין מילות מפתח.
  • אל תחזרו על מלים שמופיעות בשם האפליקציה.
  • הימנעו מביטויים בני יותר ממילה אחת, השתמשו תמיד בצורת יחיד.
  • התרכזו ב-Long tail – מילות מפתח ייחודיות ככל האפשר יעלו את הדירוג שלכם ואת סיכויי ההורדה.
  • אין צורך להוסיף את שם הקטגוריה במילת מפתח (זה נעשה אוטומטית).

Google Play (אנדרואיד)

  • כללו את מילות המפתח כ-5 פעמים בתיאור האפליקציה, אך הקפידו שמילים אלו רלוונטיות לתיאור.
  • השתמשו בביטויים.
  • השתמשו בביטויים עונתיים שעשויים להיות פופולריים בזמן השקת האפליקציה (חג המולד וכן הלאה).
  • היעזרו במילות המפתח והתיאורים של המתחרים שלכם.
  • היעזרו בכלי הערכת מילות המפתח של Adwords – מן הסתם, לשני מנועי החיפוש הללו ששייכים לגוגל יש כמה מכנים משותפים.

האייקון

האייקון חשוב מאוד ב-Appstore אך בחנות של אנדרואיד הוא חשוב אפילו יותר. החל מה-16.7.13, לאחר שדרוג שנעשה בגוגל פליי, האייקון ממלא תפקיד כמעט בלעדי וסופר מהותי בעמוד הבית, עמוד תוצאות החיפוש ועמודי המצעדים. כמה כללים פשוטים יעזרו לאייקון שלכם לבלוט מעט יותר:

  • ודאו שלאלמנטים בתוך האייקון יהיה אפקט “בולטות” (דוגמא).
  • ודאו שהאלמנטים באייקון רלוונטיים לשם האפליקציה ולתוכנה (דוגמא).
  • שיקלו לייצר אייקון עם שוליים צבעוניים, באופן שיקל על האייקון לבלוט בכל רקע (דוגמא).

זכרו – הרושם הראשוני חשוב ביותר בחנות האפליקציות. עליכם להגיע למצב בו רוב המשתמשים יורידו את האפליקציה כבר מעמוד תוצאות החיפוש, ומקצתם יעברו לעמוד האפליקציה על מנת לבדוק אותה לעומק.

  • בנוסף לאייקון, יש חשיבות עצומה לצילום המסך הראשון ולדירוג הגולשים, שאליהם נחשף המשתמש בתוצאות החיפוש, גם ללא כניסה לעמוד ההורדה.

 זכרו – הרושם הראשוני חשוב ביותר בחנות האפליקציות. עליכם להגיע למצב בו רוב המשתמשים יורידו את האפליקציה כבר מעמוד תוצאות החיפוש, ומקצתם יעברו לעמוד האפליקציה על מנת לבדוק אותה לעומק.

בנוסף לאייקון, יש חשיבות עצומה לצילום המסך הראשון ולדירוג הגולשים, שאליהם נחשף המשתמש בתוצאות החיפוש, גם ללא כניסה לעמוד ההורדה.

עמוד ההורדה

במצב שבו המשתמש נכנס לעמוד המכיל מידע על האפליקציה, הוא מגלה כוונה אמיתית לרכישה/הורדה. כל שעליכם לעשות הוא לייצר תוכן שימשוך אותו לבצע את הצעד האחרון. מספר כללים לדף זה:

צילומי מסך – חשובים ביותר. עליכם לייצר סיפור דרך צילומי המסך, כך שהמשתמש יבין את עלילת המשחק ואת האלמנטים הבולטים. חובה להוסיף תיאור מפורט שידריך את הקוראים דרך העלילה. בחנות של גוגל אפשר ורצוי להוסיף וידאו (בדמות לקישור (YouTube

טקסט – רק החלק הראשון של הטקסט נחשף למשתמשים. חלקם לא יוסיף לקרוא מעבר לשורות אלה ולכן רצוי להתמקד בהם. מומלץ בשורות אלה לייצר ערך כלשהו למשתמש, תוך שימוש בציטוטים נבחרים של ביקורות על איכות המשחק, ו/או פרסים בהם הוא זכה. אם יש כאלה כמובן.

ישנם מספר שירותים שמציעות לכם שירותי אופטימיזציה של המיקום שלכם בתוצאות החיפוש בחנויות היישומים. חלקם בתשלום, אך עלותם נמוכה מאוד יחסית. הנה דוגמא טובה לאחד מן השירותים הללו.

כלל אצבע: הרבה כישלונות=הצלחה.

בשתי החנויות ניתן לשנות חלקים נרחבים בעמוד האפליקציה שלכם (בגוגל פליי הליך האישור, כצפוי, מהיר בהרבה מזה של האפסטור). מדובר בכלי חשוב של ניסוי וטעייה. כל כישלון, אם נמדד בהתאם לתוצאות, מוסיף נדבך לתהליך האופטימיזציה ומקרב אתכם להצלחה. אם אתם מצפים להצליח ב-2-3 הניסיונות הראשונים שלכם, אתם צפויים כנראה להתאכזב.

השקה ושיווק – מקורות טראפיק

תמונה: צילומסךאוקי, האפליקציה שלכם עומדת מוכנה להורדה באפסטור וגוגל פליי. עמוד האפליקציה מוכן ומפתה. מה הלאה? איך ניתן ליצור תעבורת גולשים רצינית שתגיע לשם ותוריד את האפליקציה שלך?

דירוג בטבלת חנות היישומים – היעד הנכסף של כל מפתח משחק. הופעה בטבלת ה-Top Free מבטיחה לכם כמות עצומה של הורדות “אורגניות”, של משתמשים שיורידו אותם ללא כל קידום פעיל שלכם. המשתמשים הללו במקרים רבים יהיו בעלי הערך הרב ביותר עבורכם.

באפסטור של אפל דירוג האפליקציה שלכם נקבע לפי כמות ההורדות של האפליקציה. ככל שכמות ההורדות גבוהה יותר, כך הדירוג עולה בהתאם.

בגוגל פליי, לעומת זאת, הדירוג נמדד לפי כמות השימוש באפליקציה שלכם. העובדה שמיליון איש הורידו את האפליקציה שלכם לא תשנה את המיקום שלכם בטבלה, אלא אם כן הם ישתמשו בה באופן שוטף.

Featured – גוגל ואפל נמצאות תמיד בחיפוש אחרי הלהיט הבא ואפליקציה שאכן נבחרה ככזו תופיע במדור ה-Featured שלהן. להופעה במדור ה-Featured יש משמעות עצומה – בתוך 24 שעות מרגע ההופעה תוכלו לייצר מאות אלפי הורדות ללא השקעה כלל. מן הסתם, לא ניתן להבטיח הופעה של האפליקציה שלכם במדור הזה – מדובר בהחלטה של העורכים של חנויות היישומים. היכולת שלכם להשפיע עליהם מצומצמת, ומצד שני – מדובר בהשקעה שאינה כספית ועשויה להשתלם לכם בגדול. לכן, אל תוותרו על האפשרות ליצור עימם קשר ולהציע את מרכולתכם. הקפידו שכל חומרי השיווק שלכם עברו בקרת איכות ושצילומי המסך שלכם מתאימים לרב רזולוציות המסך (לאנדרואיד) וכן למסך רטינה (אייפד HD).

חנויות נוספות – בעוד שאפל אינה מאפשרת את קיומן של חנויות נוספות מלבד האפסטור, הרי שבעולם האנדרואיד קיימות חנויות עצמאיות רבות שמשרתות משתמשים רבים שאינם מורידים אפליקציות דווקא מגוגל פליי. החנויות הללו ידרשו מכם תשלום מזערי עבור כל הורדה (בדרך כלל כמה סנטים בודדים). אם אתם אכן מעוניינים בהפצה מהירה ורחבה ככל האפשר, מומלץ מאוד להתקשר עם לפחות מספר חנויות מובילות, שרובן ככולן מופיעות ברשימה הזו.

מועד ההשקה – אחת האפשרויות שכדאי לשקול היא תקופה מסוימת של השקה שקטה, בה אתם יכולים ללמוד בסביבה מופחתת לחצים (יחסית) על האפקטיביות שיש לכל אחד מן האלמנטים שהוזכרו לעיל. אם שוק היעד שלכם הוא ארה”ב, לדוגמא, כדאי לשקול להשיק את המוצר במדינות דוברות אנגלית קטנות יותר, דוגמת ניו זילנד וקנדה, שהתנהגות המשתמשים שם דומה לזו של ארה”ב. על כל פנים, כדאי להחליט מראש על מועד השקה, על מנת שתוכלו לרכז את מאמצי השיווק שלכם, מה שיוביל לשיפור המיקום שלכם בטבלת ההורדות.

אז איך מייצרים הורדות ושימושים רבים?

אחד האתגרים הקשים בשיווק אפליקציה הוא לברור מבין כמות האפשרויות הכמעט אינסופית לשיווק אפליקציות. על פי רב, לא כדאי להתמקד בערוץ אחד. ישנם ערוצים רבים שחיבור בניהם יוכל להביא לתוצאות אפקטיביות. כך למשל, לבחור רק בערוצים החינמיים ברב המקרים לא יביא לתוצאות הדרושות. מצד שני, ללא אפקט ויראלי, לאפליקציה שלכם אין סיכוי להחזיק מעמד בטבלת ההורדות גם בעזרת השקעה כספית ניכרת.

שיווק חינמי – הדרך הפשוטה ביותר לייצר הורדות בחינם היא בעזרת Cross Promotion. השיטה פשוטה – אתם תקדמו אפליקציות אחרות בעזרת פרסומות שיוצבו באפליקציה שלכם, ובתמורה האפליקציות האחרות יעשו זאת בשבילכם. התוצאה – כל האפליקציות ‘מעבירות’ משתמשים מאפליקציה אחת לאחרת. היתרון הוא, כאמור, שהדבר נעשה ללא עלות. החיסרון הוא שבעצם שליחת משתמשים שלכם לאפליקציות אחרות אתם עלולים ‘להפסיד’ אותם ולכן מומלץ להציב את הפרסומות באפליקציה שלכם במיקומים שאינם פוגמים בחוויית המשתמש ו/או כאשר המשתמש עצמו עומד לסיים את השימוש באפליקציה. כפתור של More Games בתפריט המשחק יכול לעשות את העבודה, כמו גם מעברון (Interstitial) בסוף המשחק. בנוסף, כדי להיות מסוגלים לשלוח משתמשים שלכם לאפליקציות אחרות, צריכה להיות לאפליקציה שלכם כמות משתמשים מינימלית, בלעדיה לא תוכלו לייצר כניסות בחזרה אליכם.

אם החלטתם לנסות פתרון של Cross Promotion, יהיה עליכם להחליט האם אתם רוצים לבחור בין:

1. עבודה ישירה מול אפליקציות אחרות – מצב שבו האינטגרציה עשויה לקחת זמן רב יותר והאופטימיזציה של תעבורת הגולשים תהיה לגמרי בשליטתכם, ללא עזרה חיצונית בתהליך האופטימיזציה.

2. רשתות Cross Promotion – קיימות מספר אופציות כאלו (appnext, Chartboost, TapforTap ואחרים), שיבטיחו לכם אופטימיזציה וטיוב של תעבורת הגולשים ואינטגרציה פשוטה יחסית, אך ברוב המקרים תיאלצו להתקין את ה-SDK שלהן. בנוסף, תיאלצו לוותר על 30% מתעבורת הגולשים בחזרה אליכם, כחלק ממודל העבודה מול רשתות אלו.

השתמשו בכל הכלים בארסנל שלכם

קיימות דרכים רבות נוספות לגרום לאפליקציה שלכם להיות מוזכרת. שימוש מושכל בבלוגים חינמיים במדינות הרלוונטיות, פורומים לגיימרים וכן שיתופים במדיה החברתית יכולים לעזור להפיץ את האפליקציה שלכם. כל ערוץ קידום כזה חשוב, והפוטנציאל הויראלי, אם אכן האפליקציה שלכם תמצא חן בעיני המשתמשים, יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכשלון.

קידום בתשלום – מכיוון שמדובר בנושא גדול ומורכב שניתן לכתוב עליו ספר שלם, נתמקד במספר כללי יסוד.

העיקרון הבסיסי שצריך להיות מונח תמיד לנגד עיניכם הוא החישוב כמה משתמש ממוצע שווה לכם, או במלים אחרות, כמה תרוויחו ממשתמש ממוצע שלכם (Average Revenue Per User – ARPU). מן הסתם, בשעת השקת האפליקציה המספר הזה יהיה בגדר הערכה בלבד וככל שיעבור זמן ותוכלו לעבד נתוני אמת, ההערכה הזאת תהפוך ליותר מבוססת. הנתון הזה חשוב ביותר, שכן זהו הסכום המקסימלי אותו תהיו מוכנים להשקיע עבור ‘רכישת’ משתמש חדש באפליקציה שלכם.

מודל הפרסום – 3 מודלים מרכזיים שולטים כיום בשוק. עליכם להחליט האם תהיו מוכנים לשלם עבור חשיפה של הפרסומת המובילה להתקנת האפליקציה שלכם (CPM), עבור כל קליק על המודעה שלכם (CPC) או עבור התקנה של האפליקציה שלכם (CPI). כל מודל מייצג שלב כלשהו בתהליך הפרסום – חשיפת הפרסומת למשתמש, בחירה המודעה, והורדת האפליקציה. אם תבחרו במודלים של CPC או CPM, תוכלו לקבל מרשתות הפרסום גישה לכמויות גדולות יחסית של תנועה. מצד שני, הסיכון במקרה זה חל עליכם. אם אין לכם ניסיון כלל בפרסום וקידום אפליקציה ואתם בעלי משאבים מוגבלים, רצוי לבחור באופציה הבטוחה יותר – CPI, המבטיחה לכם כי תשלמו רק עבור התקנות של האפליקציה.

ברב המקרים, על מנת לעבוד עם חברות שמציעות לכם פתרונות מוניטיזציה, דיווח או אופטימיזציה תהיו חייבים להטמיע את ה-SDK של אותן חברות. ישנם פתרונות רבים ומגוונים כמעט לכל צורך של קהילת המפתחים, שיכולים לבוא לידי ביטוי ב-SDK של חברות המספקות שירות. חשוב לא להסתמך על חברה אחת ו- SDKאחד. בחירה בנותן שירות אחד עלול ליצור תלות מיותרת ולסבך אתכם בהמשך, אם לא תהיו מרוצים מן הביצועים של ערוץ שיווקי זה.

רשתות פרסום – כאמור, הנושא גדול ומורכב. מלבד קידום ממומן בערוץ המובייל של פייסבוק וטוויטר שצובר תאוצה בשנה אחרונה, כמות רשתות הפרסום עצומה (הנה רשימה מלאה אך לא סופית. מדי שבוע מצטרפות רשתות חדשות לרשימה), וחלקן הגדול יציע לכם פחות או יותר את אותו השירות, דרך אותו קידום ובאותו המחיר. חלק מן הרשתות עובדות בשיטת מכרז אוטומטית (RTB) וחלק בשיטה מסורתית יותר, עם חוזי רכישה ו- Account Managers. חלקן יציע קידום ישיר וחלקן יציעו קידום תמורת טובות הנאה למשתמש (Incentivized traffic). חלק מן החברות תצענה לכם גישה לחלק גדול מן הרשתות האחרות (DSP). קשה להתייחס לכל האפשרויות מבלי לכתוב מסמך בעל 50 עמודים, ולכן אצמצם את המלצתי לרשת המאפשרת לכם לעבוד במסגרת הנכונה לכם. אם תשמרו על המטרות והאמצעים שלכם, תוכלו לצמצם את הבחירה.

מה חשוב לזכור בעבודה מול רשתות פרסום – סיכום

  • בחרו ברשת המאפשרת לכם לעבוד במודל התשלום המועדף עליכם (CPM/CPC/CPI).
  • נהלו מעקב אחר כל התנועות של המשתמשים שלכם (יפורט בהמשך).
  • נתחו את המאפיינים של מי שהייתם רוצים שיהיה משתמש נאמן שלכם – גיל, מין, תחומי עניין וכן הלאה (קהל היעד שלכם).
  • נהלו מעקב וזהו את מקורות הטראפיק מהם הגיעו המשתמשים הנאמנים שלכם, ובדקו אם אלו אכן המשתמשים הטובים ביותר שלכם. (איך לבדוק את טיב המשתמש – בהמשך).
  • זהו שעות וימים ספציפיים בהם אתם מקבלים תוצאות טובות יותר והשתמשו במידע הזה (הנה מחקר בנושא).
  • אל תשימו את מבטחכם ברשת אחת בלבד. עיבדו עם כמה רשתות וזהו איזו מספקת לכם תוצאות טובות יותר.

בנוסף לפרסום הקונבנציונלי בתשלום, מומלץ מאוד להשתמש בשירותי פרסום תוכניים. הכוונה היא לסקירות בתשלום של האפליקציה באתרים רלוונטיים (דוגמא) ובעיקר לשירותי קידום אפליקציות (Promo apps – הנה רשימה של 4 אפליקציות כאלה למכשירי אנדרואיד) שיציגו את האפליקציה שלכם ואף יקדמו אותה בהתראות (Push notifications) למשתמשים שלהם. אפליקציות קידום מסוגלות לייצר כמות הורדות גדולה בפרק זמן קצר. יחד עם זאת, שירותים אלו אינם מתאימים לשיווק לטווח ארוך.

תכנון לטווח ארוך

כאמור, האפסטור קובע את מיקום האפליקציה שלכם במצעד הכללי של ה-Free Apps ובקטגוריות השונות לפי כמות ההורדות שהייתה לאפליקציה שלכם בימים האחרונים, עם דגש על 24 השעות האחרונות. כתוצאה מכך, יש חשיבות גדולה למאמץ פרסומי מרוכז בימים הראשונים, על מנת להגיע למקומות הראשונים, מה שייצר עבורכם הורדות נוספות אורגניות עליהם אינכם משלמים כלל.

יחד עם זאת, מפתחים רבים זונחים לגמרי את מאמצי השיווק לאחר הימים הראשונים בתקווה שההורדות האורגניות יחזיקו את האפליקציה בראש טבלת ההורדות. הסיכויים לכך נמוכים והם הולכים ופוחתים ככל שהמשחק שלכם יותר נישתי.

למשתמשים שלכם יש אורך חיים ממוצע מסוים, לאחריו הם יפסיקו את השימוש באפליקציה שלכם או יסירו אותה לגמרי. אם תשיגו את כל המשתמשים שלכם בפרק זמן של כמה ימים, הם גם עתידים לעזוב אתכם בפרקי זמן קצרים יחסית ויותירו אתכם ללא מאגר שוטף של משתמשים. יתרה מכך, מן המשתמשים הראשונים שלכם אתם עשויים ללמוד מידע רב ערך על התנהגותם, שתוכלו ליישם על אלו שיצטרפו אחר כך. על כן עליכם ליצור זרם של משתמשים חדשים לאורך זמן, שיבטיח לכם את האפשרות לתקן, לשפר, להאריך את משך השימוש של המשתמשים ואף לייצר מהם יותר הכנסות.

אופטימיזציית שימוש לאורך זמן – לאחר שהסתיימו או התמעטו מאמצי השיווק שלכם, הגיע הזמן להפנות את מירב המשאבים כלפי ניטור ובקרת התנהגות המשתמשים. על מנת שתוכלו לעשות זאת באופן יעיל, עליכם להשתמש בטכנולוגיה שיכולה לעקוב אחרי משתמש משלב החשיפה למודעה או לאפליקציה שלכם ועד לשלב שבו הוא מהווה ערך כלשהו עבורכם. פלטפורמות צד שלישי רבות (כגון KOCHAVA, AD-X ו-AppsFlyer) וכן חלק מרשתות הפרסום מציעות יכולות כאלו. לאחר שהתממשקתם עם טכנולוגיה כזו, מומלץ להגדיר מראש אירועים בזמן השימוש שיש להם ערך עבורכם, לדוגמא:

1. מוניטיזציה – רכישות ב-In app purchasing, שווי הרכישה, תדירות הרכישה ע”י המשתמש, הכנסות מפרסום.
2. ויראליות – אחוז השימוש בכניסה דרך חשבון פייסבוק, כמות השיתופים או ההמלצות ברשתות החברתיות.
3. ביצועים במשחק – הגעה לשלבים ספציפיים, משך משחק ממוצע, כמות שימוש יומית וכן הלאה.

כל אחד מן האירועים הללו והדרך שבה תתמודדו עם התוצאות שלהם עשויים להשליך באופן ישיר על הצלחת האפליקציה שלכם לאורך זמן. ככל שתיטיבו ללמוד את התוצאות ולהגיב להן באופן שישפר את חוויית המשתמש, כך תייצרו ערך גבוה יותר עבור האפליקציה שלכם, ובסופו של דבר גם עבורכם.

בהצלחה !

יונתן רוה הוא מפעיל הבלוג Mobilize.

קרדיט תמונה ראשית: Shutterstock.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "הטיפים שיזניקו את האפליקציה שלכם למקום הראשון [מדריך]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלעד
Guest

אחלה כתבה כל הכבוד

חיים
Guest

באתם לי בזמן… בדיוק עובד על הלהיט הבא.

נעם וייזר
Guest

אני אף פעם לא מגיב לכתבות אבל אני חייב הפעם לציין שזו כתבה ממש טובה עם מידע חיוני, כל הכבוד

wpDiscuz

תגיות לכתבה: