עד כמה משפיעה מהירות טעינת האתר על דירוגו בגוגל?

רבים לא מייחסים לזה חשיבות יתרה אבל לזמן עליית האתר שלכם יש חשיבות מכרעת לדירוג שתקבלו בגוגל. מה הסיבה לכך ואיך תעשו זאת נכון

shutterstock speed

אחד המרכיבים באלגוריתם לפיו גוגל מדרגת את אינספור האתרים המרכיבים את האינטרנט הוא מהירות טעינתם, וזאת על פי הודעה רשמית של החברה כבר באפריל 2010. גם הגולשים נוטים לאבד סבלנות אל מול אתר שעולה לאיטו ועלולים לוותר על גלישה בו עוד לפני שבכלל נכנסו אליו – כך שהמסקנה ברורה: למהירות טעינת האתר ישנה השפעה בלתי מבוטלת על קידומו ועל הסיכוי כי ימלא את המטרה לשמה הוקם, וכדאי להשקיע משאבים, ובראש ובראשונה תשומת לב, לקיצור זמן הטעינה.

כדאי לדעת שלפעמים די בהשקעה של כמה שעות עבודה כדי לשפר את מהירות טעינת האתר בעשרות אחוזים ולתרום משמעותית לקידומו. ישנם כלים רבים, חלקם חינמיים, שנועדו לסייע לבעלי אתרים, בוני אתרים ולכל מי שעוסק בקידום אתרים ומודע לחשיבות מהירות הטעינה לאבחן את הגורמים המאטים את עליית האתר ולתקן את הטעון שיפור – ובהחלט מומלץ להיות מודעים אליהם ולהשתמש בהם בתבונה.

למה מהירות עליית האתר חשובה לגוגל?

מחקר רחב היקף גילה, עוד בשנת 2009, כי קרוב ל-50% מהגולשים מצפים כי אתר בו הם רוצים לבקר יעלה תוך 2 שניות לכל היותר. נתון אחר מאותו מחקר: 57% מהגולשים ינטשו אתר אם ייאלצו להמתין 3 שניות עד שיופיע. המחקר, שנערך על ידי אקאמאי (Akamai), אחת מחברות שירותי מחשוב הענן המובילות בעולם, התבצע כאמור כבר ב-2009 ומאז הגולשים לא הפכו ליותר סבלניים (אלא להיפך, ולראיה, אחת הדרכים העיקריות בהן חברות האינטרנט מנסות לפתות לקוחות היא באמצעות מהירויות גלישה הולכות וגדלות).

בהתאם, גוגל, שמייחסת חשיבות רבה לחוויית המשתמש ולתפיסתה “אתרים מהירים יוצרים גולשים שמחים”, הוסיפה (כאמור ב- 2010) לאלגוריתם שלה את פרמטר מהירות הטעינה.

עד כמה גדולה השפעת מהירות הטעינה על הדירוג?

קשה עד בלתי אפשרי לדעת בדיוק ובוודאות עד כמה משפיע פרמטר זה על דירוג האתר. הגישה המקובלת בקרב מומחי קידום אתרים היא שמהירות הטעינה רלוונטית רק בחלק מזערי מאינספור השאילתות המבוצעות בכל רגע נתון, אולם כשהיא משפיעה – השפעתה משמעותית.

על פי אנשי גוגל עצמם, כ-1% מהשאילתות מושפעות ממהירות טעינת האתרים. אנשי SEO ותיקים מדווחים על עלייה של כ-40% בהיקף התנועה לאתרים שבוצעה עבורם עבודת אופטימיזציה ששיפרה את מהירות טעינתם, ועל כך שדירוג אתרים שעולים מהר יותר השתפר ב-7 מכל 10 מילות מפתח. בפרט עושה רושם כי אתרים שהתחילו עם זמן טעינה גבוה מאוד, ועל כן סבלו מדירוג נמוך ביחס לפוטנציאל, הצליחו לשפר משמעותית את הנראות שלהם בגוגל בזכות האופטימיזציה הנ”ל.

המסקנה: גם אם אין זה הפרמטר הכי משמעותי בדירוג האתר, הרי שמהירות הטעינה היא עדיין פקטור משפיע – וכדאי להשקיע את המשאבים הנחוצים לשם הבטחת זמן טעינה מינימלי.

כיצד גוגל מודדת את מהירות טעינת האתר שלכם?

גוגל מסרבת לספק תשובה ברורה לשאלה זו, אבל בין האמצעים בהם היא משתמשת, סביר להניח, נמצאים גוגל כרום (הדפדפן של החברה), סרגל הכלים שלה (Google Toolbar) וככל הנראה גם זמן התגובה של האתר שלכם לתוכנה שסורקת את האינטרנט על מנת להעריך את האתרים השונים.

איך להאיץ את טעינת האתר שלכם?

ישנם כאמור לא מעט כלים חינמיים שמטרתם לסייע לבעלי אתרים למדוד את ביצוע האתרים שלהם, לקבל משוב לגבי הפרמטרים הטעונים שיפור ולתקן את מה שאפשר. ביניהם: YSlow של יאהו, כלי של גוגל עצמה שנקרא PageSpeed, כלי הנקרא WebPageTest ועוד.

בנוסף, מומלץ לבצע את הצעדים הבאים (בין אם בכוחות עצמכם ובין אם בעזרת אנשי קידום אתרים מיומנים ומנוסים):

1. הקפידו על בחירת שרת איכותי: אחד המרכיבים המשפיעים ביותר על מהירות טעינת האתר שלכם הוא השרת עליו הוא מאוחסן. בימינו ישנם לא מעט פתרונות אחסון זולים מאוד או אפילו חינמיים, ומטבע הדברים האופציה הזו מפתה – אולם המחיר שתשלמו על כך (זמן טעינה גבוה ועל כן דירוג נמוך יותר בגוגל ושיעור גבוה יותר של גולשים שנוטשים את האתר עוד בטרם סיים לעלות) הופך את האופציה לבלתי משתלמת.

2. אל תשתמשו בתמונות כבדות מדי – הן מאטות עד מאוד את עליית האתר.

3. CDN: CDN היא שיטה המבטיחה כי כל גולש המבקש לבקר באתר שלכם יופנה אל שרת קרוב אליו פיזית, ועל כן זמן הטעינה יתקצר (בחלק מהמקרים משמעותית).

4. השתמשו ב-Gzip כדי לכווץ את קבצי האתר.

5. אתרי וורדפרס רבים מכילים פלאגינים (תוספים המאפשרים לבעלי האתר אופציות שונות). חלקם מאיטים משמעותית את הטעינה של האתר, ומומלץ לשקול את התועלת שהם מקנים לעומת המחיר שאתם משלמים על איטיות הטעינה.

6. עצה נוספת לבעלי אתרי וורדפרס – נקו את ה-DataBase של האתר לעיתים קרובות משום שהוא צובר מידע מיותר שמעמיס עליו שלא לצורך ומאט את מהירות טעינתו.

הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.

קרדיט תמונה: loading a website via shutterstock

 

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

2 תגובות על "עד כמה משפיעה מהירות טעינת האתר על דירוגו בגוגל?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Zvi kream
Guest

You should use performance and load testing solutions such as BlazeMeter

דניאל ברנהרט
Guest
wpDiscuz

תגיות לכתבה: