תתחרה בזינגה: אמזון חושפת משחק חברתי חדש

במהלך המשחק תוכלו לסמן חפצים זזים, לחפש שועלים אבודים ולשתף דברים עם כל חבריכם. על השאלות למה דווקא עכשיו ומה אמזון מתכננת הלאה, טרם קיבלנו תשובה מספקת

אם כבר נמאס לכם מהחווה: אמזון שחררה היום (ג’) את “ליבינג קלאסיקס“, המשחק החברתי הראשון שלה, בו תוכלו לשחק לגמרי בחינם היישר מהפייסבוק. במקביל היא הכריזה רשמית על סטודיו המשחקים שלה, העומד מאחורי המשחק החדש.

המשימה המרכזית במשחק היא איתור חפצים זזים, אך כמיטב מסורת המשחקים החברתיים המוכרים, גם פה תתבקשו “לגלות עולמות”, “לעזור לחברים”, וכמובן – לשתף, לשתף, לשתף.

שועלים משוטטים

סיפור המסגרת מאחורי המשחק הוא משפחת שועלים חביבה, שמתיירת לה בקרב ספרים אהובים דוגמת עליזה בארץ הפלאות, הקוסם מארץ עוץ וסיפורי המלך ארתור. השועלים צצים ומציגים את המשימות השונות, מחפשים את אחיהם האובדים ומבקשים עוגיות לרוב.

כאמור, מדובר במשחק הראשון מבית היוצר של “סטודיו המשחקים של אמזון”, צוות מתכנתים חדש העסוק ביצירת משחקים שהינם, לפי עמוד הפייסבוק של המשחק החדש, “משמחים וכיפיים”. הם גם מציינים שהם שוכרים חברים לצוות המתגבש, אם במקרה אתם מחפשים.

מבילוי של כרבע שעה עולה כי מדובר בסך הכל במשחק חביב וטפשי משהו, שלא מחייב יותר מדי מחשבה, אבל בהחלט עשוי להעביר את הזמן. יש לציין גם כי אומנם התרגלנו כבר לאלפי משחקים שמהותם חיפוש אחר חפצים, או אחר נקודות דמיון בין חפצים, אבל יש משהו מרענן במשימה לעקוב דווקא אחר התנועתיות. מצד שני, לטווח ארוך אני די משוכנעת שזה עושה כאב ראש. השאלה הגדולה במקרה הזה היא מה אמזון מתכננת הלאה. השאלה מתחדדת עוד יותר כאשר לא ברור מהו הקהל אליו היא פונה. מצד אחד, המשחק הנוכחי פונה בבירור למשפחות ולילדים, אני לא רואה פוטנציאל התמכרות גדול מדי בקרב מבוגרים. מצד שני, ייתכן כי המיזמים הבאים יפנו לקהל הבית של אמזון – אנשים שכבר למדו לקרוא.

עוד שאלה אותה יש לשאול היא האם אמזון תישאר נאמנה לפלטפורמה הפייסבוקית, או תשהה בה לזמן-מה ואז תעשה דרכה לפלטפורמה אחרת, או אף עצמאית. ובאותו הקשר: כיצד מתכוונת אמזון לקשר את המשחקים החדשים לעולם האנדרואידי שבנתה לעצמה? האם השיתופיות בין המשחקים לפייסבוק תבוא למשל לידי ביטוי בקינדל פייר החדש? ועוד, האם אחרי שהובילה את שוק הספרים – אלקטרוניים ומודפסים כאחד, פרצה לשוק הטאבלטים בסערה, ומיסדה את עצמה כמקור מהימן לרכישת מוזיקה, החליטה אמזון ששוק המשחקים הוא הדבר הבא עבורה? האם החברים בזינגה צריכים להתחיל לחשוש?

בהודעה שפירסמו אנשי הסטודיו הם לא העניקו תשובות לשאלות אלה. הם רק סיפקו הסבר חלקי מאוד לשאלה למה אמזון החליטה בכלל להתעסק בשוק הזה של משחקים חברתיים: “אנחנו יודעים שלקוחות רבים שלנו נהנים לשחק משחקים – כולל משחקים חברתיים חינמיים – ואנו מאמינים כי אחנו יכולים לספק חוויית משחק נהדרת ונגישה, ולאפשר ללקוחות ולגיימרים לשחק בכל זמן שיבחרו”.

Avatar

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: