LinkedIn – חברתית יותר מתמיד

הרשת החברתית לינקד-אין מוסיפה אפשרות “לייק” לתכנים וגם יכולת מעקב אחרי פרסום תכנים של משתמשים בקבוצות עניין משותף. סקירה קצרה של מה שהתחדש

הרשת החברתית לינקד-אין (LinkedIn) ציינה לא מזמן 70 מיליון משתמשים רשומים ברשת – מספר לא קטן בכלל בהתחשב בעובדה שמדובר ברשת מקצועית שמטרתה חיפוש עבודה, פיתוח הקריירה וכמובן נטוורקינג מקוון עם אנשי מקצוע בתחומים שונים. כרטיס המשתמש ברשת הפך מזמן למען תחליף לקורות חיים מקוונים, וכעת מוסיפה החברה מספר אפשרויות חדשות לאתר, שנראה שהושאלו מפייסבוק, הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם.

מתיחת פנים

בחודש אוגוסט שעבר, הציגה לינקד-אין קבוצות ברשת החברתית. כל משתמש יכל לפתוח קבוצה בתחום עניין זה או אחר וכן להתחיל דיונים בדף הקבוצה, לשאול שאלות ולבקש עזרה. נכון להיום, ברשת כולה כ-650,000 קבוצות, כשהפעילה בהן עוסקת בשיווק מקוון וכוללת לא פחות מ-200,000 משתמשים.

אתמול (ג’) עבר האתר שיפצור קל במטרה להפוך את השימוש בקבוצות לנוח יותר. כעת יוכלו משתמשים להוסיף קישורים חיצוניים לעמודי קבוצות, להגיב בנושאי שיחה באופן משורשר ונוח וכמובן שתמונת המשתמש תופיע לצד פעילויותיו, מה שאוטומטית הופך את החוויה לאישית יותר. הניווט בנושאי שיחה הוא כעת נוח יותר מבעבר ומאפשר הצגה של כל ההודעות בדיון בלחיצה אחת, או לחילופין, תוכלו לעבור עם העכבר על תמונות שלושת המגיבים האחרונים בנושא ולראות תצוגה מקדימה ומצומצמת של ההודעות שלהם.

אוהבים את ה-Like

אחד השינויים הבולטים יותר הוא ללא ספק הוספת ה-Like גם לרשת החברתית העסקית לינקד-אין. הכפתור שהפך לדרך קלה עבור משתמשים לקדם תוכן של משתמשים אחרים ולהביע דעה פשוט של בעד או נגד (כשנגד זה בעצם התעלמות ואי-הקלקה), מצטרף גם ל-LinkedIn.

כעת המשתמשים יוכלו בנוסף או במקום תגובה לפוסט כלשהו, להביע את חיבתם או הסכמתם בלחיצה על Like. התכנים שיזכו ללחיצות חיבה מרובות יקודמו על ידי הדגשתם בעמוד, מה שיאפשר לא רק הבנה טובה יותר של מה מעניין את המשתמשים אלא גם הבלטה של נושאי השיחה האקטואליים בעמוד הקבוצה.

משתמשים יוכלו גם “לעקוב” אחרי משתמשים אחרים ולקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על פעילות של משתמשים אלו בקבוצה, כמו פרסום פוסט או תגובה. בנוסף, המשתתפים הפעילים בכל קבוצה יסומנו ויקודמו על ידי הרשת לסטטוס של דמויות משפיעות, ורמת השפעתם תיקבע לא רק בהתאם לרמת הפעילות שלהם בפרסום תכנים בקבוצה, אלא גם ברמת המשיכה למשתמשים אחרים שיצרו התכנים שפרסם.

הממשק של קבוצות אלו מזכיר מאוד את ממשק הפיד של הפייסבוק, הן בעיצוב והן באופן הפעולה. לא מפתיע, שכן לינקד-אין כונה לא פעם “הפייסבוק של המבוגרים”.

בסרטון הבא תוכלו לראות איך ניתן להתחבר לקבוצה ברשת וכן קל לראות את הדמיון של הממשק לזה של פייסבוק.

Avatar

אילנה ברודו

אשת המילה הכתובה וחובבת טכנולוגיה. גרפומנית, גיקית, גיימרית, בשלנית, ואפילו משוררת לעת מצוא. בימים עיתונאית רשת נעימת הליכות ובלילות לוחמת צדק דיגיטלי חסרת רחמים ובעלת לשון מושחזת היטב. לשעבר כתבת טכנולוגיה ב-ynet ו-walla!.

הגב

2 תגובות על "LinkedIn – חברתית יותר מתמיד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דודו
Guest

כתבה מעניינת. LINKDIN באמת נושא חזק … בעיקר בחו”ל.
יתכן והשגיעון גם יגיע אלינו לישראל אך, אישית אני בספק מסיבה וזאת מסיבה פשוטה :
החברה הישראלית הינה רשת LINKDIN אחת גדולה.
כאן כולם מכירים את כולם (או לפחות מישהט שמכיר כולם).
אנו כבר מתנהגים כרשת חברתית כבר זמן רב. :)

טל שוהם
Guest

זה רק אומר שלינקדאין מתאים! אין צורך בחינוך השוק אם זה האופי שלנו מלכתחילה – זה רק נותן לנו הזדמנות לשכלל ולפתח את מה שאנחנו כבר ממילא עושים. :)
יש קשר בין מה שקורה באוף-ליין ומה שקורה באונליין, אתה יודע.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: