הכלי הזה יעזור לכם לבדוק אם לסטארטאפ הגאוני שלכם יש בכלל ביקוש

פלטפורמת Javelin תתלווה אליכם בעודכם עובדים על ”הדבר הגדול הבא”העל מנת לוודא שאתם פועלים נכון, ולא סתם משקיעים את כל כולכם במשהו שאין בו צורך או שוק

מקור: Javelin

פול גרהם, מייסד ה-YCombinator אמר שכל סטארטאפ מצליח עובר מסלול די דומה, כאשר אחד השלבים הקריטיים הוא המושג שהוא טבע שנקרא “Trough of Sorrow”. מדובר בשלב שבו המייסדים לא יודעים אם כל העבודה הקשה שהם השקיעו הולכת להיזרק לפח או שהם סוף סוף יצליחו להגשים את החלום שלהם. בשלב זה מרבית הסטארטאפים נכשלים; חלקם יחליטו לבצע פיבוט, אבל רק 2% מהם יגיעו לשלב ה-Product/Market Fit (תהליך התאמת מוצר לשוק), השלב שבו הסטארטאפ הצליח למצוא את המקום שלו וליהנות מצמיחה מטורפת בין לילה.

תעשו את זה חכם

כיום רוב הסטארטאפים נכשלים בגלל בזבוז זמן וכסף על בניית מוצר שקהל היעד שהם הגדירו לא באמת צריך. על מנת לעזור לכם לא ליפול בשלב ה-Trough Of Sorrow, הפלטפורמה של Javelin והשיטה שהם פיתחו תנסה למקד אתכם, כך שלא תייצרו פתרון לבעיה שלא באמת קיימת או לא מטרידה מספיק את הציבור על מנת שהוא יתעניין בה.

הגישה מאחורי Javelin היא שאין סיכוי שתצליחו להקים את העסק הטוב ביותר באמצעות ישיבה וחשיבה בחדר, לא משנה כמה במשך כמה ימים, שעות או חודשים. במקום, עליכם לצאת החוצה וללמוד מלקוחות אמיתיים על הבעיות שבאמת מטרידות אותם ושטרם קיבלו פתרון. המטרה של השיטה שהם פיתחו היא לגרום לכם לשאול קודם כל: “מי הוא לקוח פוטנציאלי שאני מכיר טוב, ואיך אני יכול להגיע אליו בקלות?”. לטענתם, ברגע שתמצאו לקוחות שנמצאים בקרבתכם, תוכלו ללמוד מהר וכך גם להגיע מהר יותר לשלב שבו השוק רוצה את המוצר שלכם.

הפלפטורמה תעזור לעסק שלכם למצוא את מקומו בשוק באמצעות כלי לבדיקת רעיונות, ביצוע פיבוט במידת הצורך ועד ליציאה לדרך עם המוצר (הרעיון כולו מתבסס על שיטת ה-Lean Startup). תחילה תצטרכו לבחור את השלב שבו אתם נמצאים, ובו יש את התשובות ומה שאתם צריכים לעשות על מנת להגיע לשלב הבא (שלב הרעיון/שלב הבדיקות או שלב המוצר).

משלב הרעיון ועד למוצר

נלך על האפשרות הפשוטה ביותר, והיא שאתם עדיין נמצאים בשלב הראשוני ולא ביצעתם ראיונות על מנת לבדוק את עניין השוק במוצר. מדובר בשלב קריטי שמגיע מיד אחרי ההברקה הגדולה של המוצר שלכם, ובו חשוב להבין אם יש לקוחות שמעוניינים בפתרון שלכם, אך מבלי להגיד להם באופן מפורש על מה אתם עובדים (כמו השאלונים והראיונות שנהוג לעשות במהלך התואר לצורך העניין).

אחרי שהשלמתם את השלב הראשוני וגיבשתם את קהל היעד שלהם, תוכלו לבדוק את פוטנציאל הפתרון שלכם באמצעות הפניית אותם מרואיינים אל עמודי נחיתה מעוצבים, שיציעו להם להירשם על מנת לקבל עדכונים או לרכוש את המוצר.

את אותם עמודים תיצרו כמובן באמצעות הפלטפורמה. בתוכנית החינמית יש רק טמפלייט אחד, פשוט אמנם – אבל עושה את העבודה.

המודל החינמי כולל רק טמפלייט אחד כרגע, מקור: צילום מסך, Javelin

 

עמוד הנחיתה ניתן כולו לשינוי ולהתאמה אישית, והוא כולל מקום ייעוד להסברים, ציטוט הנוגע לחזון שלכם, ביו, עמודות תמחור ואופציה ליצירת קשר. בקיצור, עמוד עם כל האינפורמציה הרלוונטית בלי יותר מדי מאמץ מצידכם (אין צורך ברכישת כתובת דומיין, האתר מאוחסן על השרת שלהם).

 

בסופו של דבר, המבחן האמיתי מתבצע בשלב השלישי, שבו תוכלו לבדוק את היענות המשתמשים, כמה מהם נרשמו לרשימת התפוצה או הסכימו לשלם עבור גרסת ה-Early Bird לדוגמה, לפני שתצאו לדרך עם הדבר האמיתי. במילים אחרות: Javelin הוא כלי שנועד לעזור לכם לבדוק את השטח לפני שאתם משקיעים את כל כולכם בפרויקט חדש, ולנסות לעזור לכם להימנע מטעויות שיבזבזו לכם לא מעט זמן וכסף.

נכון לעכשיו השירות עדיין פועל בגרסת בטא מה שאומר שהוא גם חינמי.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

4 תגובות על "הכלי הזה יעזור לכם לבדוק אם לסטארטאפ הגאוני שלכם יש בכלל ביקוש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מיכה אלי
Guest

כן אבל…
נשמע אחלה כלי לריגול תעשייתי.
החברה תקבל את כלל הרעיונות, ומה שבאחוז גבוה להצליח, ולא תחת פטנט, להבנתי “ימצא” לעצמו מתחרים נוספים.

צחי
Guest

אז תעשה פטנט. זה עולה גרושים לעשות זמני.

Alexander
Guest

לא כולם יודעים איך לעשות את זה. ומה זה גרושים? רוב האנשים לא יוציאו 100₪ בשביל לבוק האם יש פוטנציאל או לא

ירון
Guest

באיזה כלי הם השתמשו כדי לדעת האם יש ביקוש לכלי כמו javelin (; ?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: