קורבן השליטה של גוגל ופייסבוק בפרסום: Infolinks נמכרת תמורת סכום נמוך משגייסה

השליטה של גוגל ופייסבוק בעולם הפרסום הדיגיטלי מובילה למכירתה של אינפולינקס הישראלית לחברה אמריקאית תמורת סכום קטן יותר מאשר גייסה בעבר

תמונה: Infolinks

לא כל אקזיט הוא אקזיט שמח: בעשורים האחרונים, תחום הפרסום עבר מספר תמורות, כאשר העיקריות שבהן נוגעות לכניסתן האגרסיבית של גוגל ופייסבוק לשוק הפרסום. שתי חברות הענק השתלטו במהרה על רוב שוק הפרסום ברשת כאשר הפלטפורמות שלהן מנגישות מודעות פרסום למיליארדי אנשים מדי יום. מתחרות כמו Taboola ו-Outbrain גם הן מצליחות לנגוס בשוק הפרסום, אך פייסבוק וגוגל שולטות בו ביד רמה, וגורמות לסוכנויות פרסום ופלטפורמות רבות לקרוס זו אחר זו. היום (ב’) כלכליסט מדווח כי אינפולינקס (Infolinks), סטארטאפ ישראלי בתחום ה-Ad-Tech (יוזמות בתחום הפרסום הדיגיטלי) נרכשת על ידי חברת +Thrive מניו יורק תמורת סכום של מיליונים בודדים. על פי הדיווח, Thrive+ מתכננת להגדיל את מרכז הפיתוח של Infolinks אשר בתל אביב, ולהסב אותו לכדי מרכז של Thrive+ בישראל.

מצטרפת לשורת חברות שלא עומדות בתחרות מצד פייסבוק וגוגל

אינפולינקס פיתחה טכנולוגיות שאיפשרו לאתרי אינטרנט קטנים ליצור מערכי פרסום באתר שלהם, ולייצר עוד הכנסות מהתנועה באתר על ידי ניצול של שטחים באתר. החברה עדיין מחזיקה בכמה עשרות אלפי לקוחות פעילים, אך בעולם בו פייסבוק וגוגל שולטות בתחום הפרסום, החברה התקשתה בהתמודדות בתחרות. על פי הערכות בתעשייה, פייסבוק וגוגל מחזיקות ביחד בנתח שוק של 63% משוק הפרסום הדיגיטלי בארצות הברית ומגלגלות עשרות מיליארדי דולרים בשנה ביחד. בכך, שחקניות קטנות יותר בתחום ה-Ad-Tech לא מצליחות להוות תחרות אמיתית לשתי החברות.

החברה הוקמה בשנת 2007 על ידי יריב דוידוביץ’ ואורן דוברונסקי. בעבר, גייסה אינפולינקס כ-10.5 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס שונים בשנים 2008, 2009 ו-2011. החברה מחזיקה בשני משרדים, האחד בפאלו אלטו (עמק הסיליקון), והשני, מרכז הפיתוח אשר בתל אביב.

החברה הרוכשת, +Thrive היא סוכנות פרסום דיגיטלית אשר שמה דגש על פרסום באמצעות וידאו והפצתו לקהלי יעד. לדברי המקור אשר מסר את המידע בנוגע לרכישה, אינפולינקס מעסיקה בסביבות ה-15 עובדים בישראל ובעמק הסיליקון, ו-Thrive מתכננת להמשיך ולהעסיק את מרביתם לאחר הרכישה.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

3 Comments on "קורבן השליטה של גוגל ופייסבוק בפרסום: Infolinks נמכרת תמורת סכום נמוך משגייסה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
דדד
Guest

החברה הכי טובה שעבדתי בה. אנשים מדהימים!

מישהוא
Guest

זה קורה בעולם התוכנה בכל תחום ברגע שהוא נהיה רווחי
בדרך כלל שתי חברות גדולות שנתמכות או נקנו ע”י איזשהוא תאגיד משתלטות על השוק, כל השאר מנסים לשרוד
כמו חנות מכולת שפתחו לידה סניף של רמי-לוי

The bill
Guest

עוד סטארטאפ כושל של אורן דוברונסקי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: