אלו הם 7 בוגרי המחזור האחרון של IBM Alpha Zone שהסתיים אתמול

אמש הסתיים המחזור החמישי של Alpha Zone, תוכנית ההאצה של IBM. הנה 7 החברות שהציגו בדמו-דיי המסורתי ונבחרו מתוך מאות החברות שהגישו מועמדות

צילום: אמיר יעקובי

באירוע הדמו-דיי המסורתי שנערך אמש (ג’) בהרצליה הציגה Alpha Zone, תוכנית ההאצה של IBM, את 7 הסטארטאפים בוגרי המחזור החמישי שלה. זה אחר זה עלו הסטארטאפים על הבמה והציגו את עצמם בפני קהל שהורכב ממשקיעים, יזמים ואנליסטים.
התוכנית, שאורכת 6 חודשים, מעניקה לחברות המשתתפות ליווי טכנולוגי, ייעוץ עסקי, חלל עבודה, שימוש חופשי במוצרי התוכנה וכלי הפיתוח של IBM כמו ווטסון, Bluemix ו-Openwhisk וגם גישה לחוקרים, מפתחים ומומחים של IBM בישראל ובעולם. מבין מאות החברות שהגישו מועמדות, נבחרו 7 להשתתף במחזור החמישי שהסתיים אמש.

מנכ”ל IBM ישראל, דניאל מלכה. צילום: גיקטיים

AbiliSense

החברה מפתחת טכנולוגיה שנועדה לשמור על בטיחותם של אנשים, שלא יכולים לשמוע התראות או אזעקות חיצוניות, בין אם בגלל מגבלה פיזית ובין אם הם שקועים בהאזנה למוסיקה או משחק VR. החברה הציגה מכשיר IoT שמבחין בין  סוגים שונים של צלילים בסביבה, מתריע למשתמשים ולאנשים החשובים להם על אירועי בטיחות באמצעות הטלפון החכם, צמידים, ענן ועוד מגוון מוצרי IoT נוספים. כך למשל כאשר גלאי עשן מצפצף, המכשיר יזהה ויעביר התראה אל הצמיד החכם, ההתראה תכלול אייקון ורטט עם הסבר על מהות האירוע.

Articoolo

החברה פיתחה אלגוריתם שמתיימר לכתוב מאמרים מקוריים על פי דרישה כאילו כותב אנושי כתב אותם, וזאת באמצעות שימוש בטכנולוגית של עיבוד שפה טבעית ותהליכים נוספים של AI. הטכנולוגיה של Articoolo אמורה לעזור לכל מי שעוסק בכתיבה או זקוק לתוכן טקסטואלי בתדירות וכמות גבוהה, בכך שהיא הופכת את תהליך הכתיבה למהיר ויעיל יותר.

BIGVU

מקור: BigVu

הפיתוח של החברה מאפשר לכל אחד – גם ללא כישורי עריכת וידאו – ליצור במהירות סרטוני וידאו לצורכי video marketing, רשתות חברתיות, סרטוני הדרכה, חדשות, מצגת מכירות ועדכונים ארגוניים. ניתן להשתמש באפליקציה גם כטלפרומפטר, אשר עוזר למשתמש לזכור את הטקסט תוך כדי הקלטת הסיפור, וגם ככלי לעריכה ויצירה של וידאו לשילוב תכנים נוספים לסרטון.

FIXICO

FIXICO הוא שירות תחזוקה למחשב האישי שפועל מהענן ונועד לשפר ולתחזק את המחשבים בצורה פשוטה וקלה, באופן אוטומטי וללא מעורבות המשתמש. השירות מתבסס על טכנולוגיה של IBM והוא כולל מערכת ניהול חכמה המותקנת על גבי המחשב ומבצעת, באופן אוטומטי 24/7, שורה ארוכה של פעולות שמסייעות לשמור על ביצועים אופטימליים של המחשב, הגנתו ותחזוקתו התקינה. בין הפעולות האוטומטיות המתבצעות: פעולות אבטחה כגון הסרת נוזקות, רוגלות וסרגלי כלים שמאטים את פעולת הדפדפן, ניקוי קבצי רישום וקבצי זבל, איחוי דיסק קשיח, פעולות תחזוקה שוטפות כגון התקנת עדכוני תוכנות, עדכוני אבטחה ועדכוני מערכות ההפעלה וביצוע פעולות אופטימיזציה. עוד מידע על Fixico תמצאו כאן.

GreenQ 

האינטרנט של הפחים. מקור: Pixabay

GreenQ הופכת משאיות אשפה לחכמות על ידי התקנת חיישנים על המשאיות עצמן. בכל הנפה של פח האשפה המערכת שמותקנת על המשאית שולחת בזמן אמת נתונים כגון: כמה אשפה יש בפח (Bin Capacity), המיקום והזמן בו נאסף הפח. ה-Dashbaord שפיתחה החברה הוא נוח לתפעול ומספק למשתמש הקצה בזמן אמת את סטטוס הפחים והמשאיות בעיר על גבי מפה אינטראקטיבית, התראות על אירועים חריגים, כגון סטייה של משאית ממסלול או התנהגות בלתי רצויה אחרת. במקביל, המערכת מספקת המלצות לאופטימיזציה על בסיס המידע הנאסף. בעזרת האופטימיזציה חוסכת הרשות  30-50 אחוז בשנה על איסוף אשפה, משפרת את השירות לתושב ומפחיתה בפליטת גזי חממה.

Magentiq Eye

החברה עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של עיבוד תמונה ולימוד מכונה, כדי לעזור לרופאים בביצוע פרוצדורות אנדוסקופיות כמו בדיקת קולונסקופיה. כיום מבלים רופאים שעות במהלך פרוצדורות אנדוסקופיות בבחינה של תצלומי הווידאו על פני מסכים במטרה לגלות ולאבחן מצבים פתולוגיים שונים. הפיתוח של החברה נעזר בלמידה עמוקה, ראיה ממוחשבת ועיבוד וידאו, כדי לעזור לרופאים להיות יותר מדויקים ויעילים, ובכך להציל אנשים רבים ולחסוך כסף רב. המוצר הראשון של החברה הוא מערכת לגילוי אוטומטי של פוליפים (Automatic Polyp Detection System – APDS), שפותחה לשימוש בזמן אמת על הווידאו המוצג בבדיקת קולונוסקופיה. המערכת מסמנת על פני הווידאו אזורים החשודים כפוליפים, יוצרת התראה לרופאים במהלך הבדיקה וכך עוזרת להעלות רמת הדיוק בגילוי פוליפים בבדיקות הקולונוסקופיה, ובכך גם להציל חיים.

NeuroApplied

חברת NeuroApplied מסייעת למנהלי מותגים ומנהלי חקר שוק להבין ולכמת את המחשבות של הצרכנים שלהם. הטכנולוגיה שפותחה בחברה  מודדת במדויק הן את תפיסת המותג על ידי הלקוח והן את האפקטיביות של הקמפיין הפרסומי. בשונה משיטות חקר שוק מסורתיות, השיטה הזו קוראת באופן אובייקטיבי מחשבות לא מודעות והשימוש בטכנולוגיה מונגש ברשת האינטרנט והאינטראקציה עם הממשק, נעימה, כיפית ואורכת זמן מועט. הפיתוח של החברה הוא מולטידיסציפלינרי ומשלב בין מדעי המוח ופסיכו-מתמטיקה לבין מערכות לומדות ורשתות עצביות ממדעי המחשב.

“הסטארטאפים האלו הם המאמצים המוקדמים של הטכנולוגיה שלנו”

הבייבי שלו. דרור פרל מ-IBM. צילום: טליה אלק

בשיחה עם גיקטיים, מסר דרור פרל, מנהל חטיבת הענן והחדשנות ב-IBM ישראל: “אנחנו חוגגים את סיומו של המחזור החמישי של IBM Alpha Zone ומסכמים 3 שנים של פעילות האקסלרטור בישראל, בהן מונפו עשרות סטארטאפים ישראליים והיזמות המקומית פרצה אל מדינות רבות בהן פועלת IBM בעולם”.

אתם הרי לא לוקחים אקוויטי. מה יוצא ל-IBM מזה?

פרל: “החברות האלו הן המתנסות הראשונות בטכנולוגיה החדשה של IBM. ארבע חברות למשל שהציגו היום השתמשו ב-OpenWhisk (פלטפורמת ה-Serverless של החברה, י.א.) הן ניסו את הטכנולוגיה ונתנו לנו ערך מוסף בלדבאג את זה ולראות שהטכנולוגיה באמת עובדת. אם סטארטאפ, שלא היה מודע לטכנולוגיה שלנו, ואחרי שבוע לוקח את הטכנולוגיה מקצה לקצה למשל ב-Serverless, עשינו את שלנו”.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: