iAd מאיימת על גוגל?

נתי שוחט מסביר מדוע פלטפורמת הפרסום של אפל,iAd, הצדיקה את הקמתה.

המגזין Bloomberg Businessweek מדווח על מחקר חדש מחברת IDC לפיו פלטפורמת הפרסום של אפל – iAd שהושקה באפריל, ורבים חוזים לה כישלון, תתפוס עד סוף השנה כ- 21% מנתח שוק הפרסום המקוון הנייד מה שישווה את נתח השוק של הפלטפורמה החדשה לזה של גוגל בתחום הנייד.

לפי המגזין “אפל תסיים את השנה עם 21% מהשוק, לפי הערכות שניתנו ל- Businessweek.com על ידי חברת המחקר IDC. נתח השוק של גוגל בתחום ירד מ- 27% ל- 21% כאשר הנתח המחושב של גוגל כולל גם את זה של חברת AdMob אותה חברת פרסום נייד שגוגל רכשה בחודש מאי האחרון. נתח השוק של מיקרוסופט ירד אף הוא מ- 7% ל- 10%.”

דוברת אפל, Natalie Kerris, אמרה כי מספר המפרסמים שהתחייבו לפלטפורמת הפרסום iAd הוכפלה מאז חודש יוני, החודש בו אפל הכריזה באופן רשמי על השקת הפלטפורמה הפרסומית כאשר בעת ההשקה המספר עמד כל 17 חברות שהתחייבו לחוזי פרסום בשווי של 60 מיליון דולר למחצית השניה של 2010. באותה התקופה ציין ג’ובס שההתחייבות הכלכלית של אותן 17 חברות שוות ערך לחצי מסך ההשקעה הפרסומית הניידת באותה מסגרת הזמן.

עוגת הפרסום - אפל עם 21%

לפיכך נראה שתעשיית הפרסום הנייד ממריאה מהר יותר מהמצופה כאשר התחזיות של IDC מדברות על השקעות בסך 500 מיליון דולרים בתחום הפרסום הנייד. נתון לפיו אפילו חברות שרואות ירידה בנתחי השוק שלהן בתחום יראו רווחים גבוהים מאוד מנושא הפרסום. הדיווח של Bloomberg מציין גם שחברות רבות מחפשות דרכים לבסס את עצמן בשוק המתהווה באופן מהיר למדי כאשר מדובר בספקטרום רחב של חברות החל מסטארטאפים קטנים כמו Jumptap ו- Millennial Media וכלה בענקיות כמו סוני-אריקסון ו- RIM שלפי הדיווחים מחפשות חברות פרסום ניידות לרכישה.

ישנן גם לא מעט שמועות המדברות על כך שאפל תכניס את פרסומות iAd גם לספרים הדיגיטליים שהיא מוכרת בחנות הספרים המקוונת שלה –  iBooks אם הדבר אכן יקרה זה יאפשר לאפל להציג ספרים במחירים זולים יותר ולהתחרות באופן טוב יותר מול אמזון והקינדל שלה דבר שיאפשר תחרות טובה יותר עבור הצרכן, אולם גם לכך יש מחיר מאחר והדבר יתבטא בהפרעות של פרסומות גם במהלך קריאת ספרים.

נראה שגם אם iAd תצליח יותר או פחות, הרווחים של אפל מהפלטפורמה יצדיקו את ההשקעה בהקמתה.

הפוסט פורסם במקור בבלוג אייפונס

iPhones.co.il

הגב

1 תגובה על "iAd מאיימת על גוגל?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
miko
Guest
בעיקרון המהלך שאפל הוא גאוני ודי ממלא את החור שהיה עד עכשיו, עד עכשיו אם היית פותח אפליקציה מסויימת והמפתח היה מפרסם משהו באפליקציה עצמה BUILT IN אז קליק אחד היה לוקח אותך, פותח את הדפדפן ומשגר אותך לאתר המפרסם ככה שלגמרי היית מאבד את הפוקוס מהאפליקציה שנכנסת אליה מראש וגם אולי שוכח לשם מה הפעלת אותה. אז אפל בהחלט חשבו כאן על משהו גאוני. אבל כמו שאמרת במאמר היפה שלך “אולם גם לכך יש מחיר מאחר והדבר יתבטא בהפרעות של פרסומות גם במהלך קריאת ספרים.” לכל דבר יש מחיר, מי כמונו תולעי האינטרנט ואנשי ההיטיק יודע עד כמה המחיר… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: