ונעבור לפרסומות – גרסת מפתחי האפליקציות לאייפון

אחד הדברים שתמיד היו חסרים למפתחי האפליקציות באייפון זה מקום מרכזי לפרסם את האפליקציות שלהם. היו כאלו שהלכו לאתרים המתמחים באפליקציות לאייפון, היו כאלה שהלכו לאתרים המתמחים בנושא של האפליקציה שלהם והיו כאלו שפשוט הלכו לפרסם ב-Admob. השבוע, הציגה אפל את תוכנית הפרסום למפתחים ברשת ה-iAd. האם זה ישנה את כללי המשחק?

אם בפייסבוק, אחד ממנועי ההכנסות הגדולים ביותר של החברה הם הפרסומות של המשחקים והאפליקציות של החברות הגדולות, עבור עולם האפליקציות של אפל זה לא ממש היה קיים. אחת הבעיות הגדולות עבור מפתחי האפליקציות לאייפון עוד מהימים הראשונים הייתה המחסור במקום מוגדר שבו ניתן לקדם את האפליקציות שהם פיתחו. חלק מהמפתחים פנוי לפרסום בתשלום באתרים אחרים הקשורים לתחום האפליקציה שלהם, חלק הלכו לפורטלים שונים המספקים מידע וביקורות על אפליקציות לאייפון וחלק פנו לרשתות פרסום למכשירים ניידים דוגמת Admob (שנרכשה לפני כמה חודשים על-ידי גוגל), אך רוב המפתחים בעיקר קיוו שהאפליקציה שלהם תגיע לאחת מהרשימות ה”מומלצות” או ה”החמות” של אפל, לשם בדרך כלל מגיעים משתמשים שרוצים לחפש אפליקציות חדשות.

לפני קצת יותר משלושה חודשים, כאשר חשפה אפל חלק מהפיצ’רים החדשים בגרסה 4.0 של מערכת ההפעלה של האייפון, הודיעה אפל על השקה קרובה של שירות פרסום חדש לפלטפורמת האייפון בלבד בניסיון לפתור כמה בעיות במכה אחת ואפילו להרוויח קצת כסף מכל הסיפור. בחודשים שעברו מאז ועד היום, עבדה אפל כדי לגייס מותגים ושמות גדולים שיפרסמו ברשת החדשה. בין המותגים הגדולים שכבר החלו לעבוד ניתן למצוא את חברת Dove שהריצה קמפיין למוצרי טיפוח לגבר (לא שיש להם הרבה סיכוי עכשיו, אחרי הקמפיין המדהים של Old Spice) ויצרנית המכוניות Nissan שהריצה קמפיין לקידום המכונית החשמלית החדשה שלהם.

לא רק מותגים – גם למפתחים מגיע

כאשר הוכרז לראשונה על רשת הפרסום החדשה, האמינו חלק כי כי זוהי יכולה להיות הקרקע הפוריה ביותר לצורך קידום האפליקציות שלהם. אף על פי כן, מההכרזה ועד השבוע, אפל לא באמת אפשרה לרכוש פרסום במחירים “סבירים” ברשת הפרסום החדשה. השבוע אפל שינתה את כללי המשחק וחשפה תוכנית חדשה הנקראת iAd For Developers המיועדת בדיוק למטרה הזאת. לפי הנתונים שפירסמה החברה, התוכנית תהיה פתוחה עבור כל מפתח הרשום לתוכנית המפתחים של אפל ומחזיק אפליקציה פעילה אחת לפחות ב-Appstore, כאשר המחיר עבור הפרסום יתבצע לפי קליקים (CPC) בעלות של 25 סנט לקליק. חשוב לציין כי המחיר בתוכנית המפתחים נמוך משמעותית מהמחיר שהציעה אפל למפרסמים גדולים (אשר סובב היום סביב 10$ ל-1000 חשיפות או 2$ לקליק) ולפי בדיקה קצרה שאנחנו עשינו עם מפתחי אפליקציות, זה בהחלט דבר שהם היו מעוניינים לנסות.

למרות שהמהלך של פתיחת תוכנית פרסום המיועדת למפתחים בלבד נשמע הגיוני למדי, בייחוד אחרי התלונות הרבות של מפתחים על הנושא, דווקא המהלך של פרסום במחיר “מוזל” הוא משהו שבדרך כלל נוגד את המדיניות של אפל. אפל תמיד ניסתה למצב את המוצרים שלה כטובים יותר מכל מה שנמצא בשוק והיא לא היססה להשתמש בנשק המחיר על-מנת לעשות זאת. גם היום, אנחנו יכולים לראות את מחשבי ה-Mac אשר עולים עשרות אחוזים יותר מאשר מחשבי PC באותה הקונפיגורציה. אז למה אפל בכל זאת עשו את זה? כי יש להם הרבה חלל חסר למלא. רשת הפרסום החדשה עדיין צוברת מפרסמים ואפל רוצה למלא את הרשת בכמה שיותר מפרסמים וכמו שסטיב ג’ובס אומר כשהעובדים שאולים אותו למתי זה צריך להיות מוכן: “אם אפשר אז שזה יהיה לאתמול”.

משתלם? תלוי את מי שואלים

כמו כל מערכת פרסום חדשה, יחסי ההמרה יהיו בהתחלה מרקיעי שחקים וירגעו ככל שהזמן יעבור. אם נסתכל קצת יותר קדימה (אחרי השגעון של ההתחלה), אם קליק אחד במערכת עולה 25 סנט ומודעה טובה לאפליקציה חינמית (או זולה יחסית) יכולה להגיע ליחס המרה של 20%, כלומר העלות של כל הורדה של אפליקציה עבור המפתח תהיה 1.25$. במילים אחרות, במידה וההכנסות שהמפתח יכול לייצר מהאפליקציה (בין אם ממחיר האפליקציה עצמה ובין אם באמצעות דברים נוספים שהמשתמש יכול לבצע מתוך האפליקציה) עולות על הסכום המדובר, אז זה יכול להיות משתלם. בבדיקה קצרה שעשינו לפרסום ב-Admob, עלות ההמרה הממוצעת שהגענו עליה סבבה סביב דולר אחד, כך שנראה שהמחיר שאפל מציאה הוא פחות או יותר תחרותי. אף על פי כן, מאחר ואנחנו מבינים שאחד המניעים העיקריים של אפל לפתיחת התוכנית למפתחים במחירים הללו הוא יצירת ביקוש ו”הנעת הפעילות” של הרשת, אנחנו לא נתפלא אם כבר בחודשים הקרובים נראה שינויים במחיר או אפילו ביטול של התוכנית.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה על "ונעבור לפרסומות – גרסת מפתחי האפליקציות לאייפון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלירן
Guest

כתבה מאוד מעניינת,תודה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: