רגע לפני שעורכים A/B Testing במובייל – 5 דברים שכדאי לשים לב אליהם

כדי לפעול לשיפור וייעול המוצר שלכם במובייל, ורגע לפני שאתם פונים לאחת השיטות הפשוטות והנפוצות כיום, הנה 5 דברים ששווה לדעת

 

mobile shutterstock

כולם מחפשים דרך להגיע לנתונים מצוינים בקמפיין שיווקי שמטרתו העלאת תדירות ומשך תקופת השימוש באפליקציה. A/B Testing זו דרך מצוינת למקסם את נתוני הקמפיין. כשבוחרים לעשות A/B Testing, כל פרמטר משפיע על התגובות שמייצר קמפיין: החל מבחירת הצבעוניות ועד לעיצוב ומיקום הכפתורים – אבל האתגר האמיתי הוא לדעת במה להתמקד, שכן האופציות הן אין סופיות. A/B Testing מאפשר לכם לראות מה האופציות האטרקטיביות ביותר לקהל היעד שלכם, אבל חשוב לזכור שישנם פרמטרים שונים ורבים לבדיקה, לכן איסוף ופירוש הנתונים חשוב לא פחות מהמספרים הסופיים של מבחן ספציפי.

1. למה כדאי לשים לב כשעושים A/B Testing במובייל?

A/B Testing יכול לעזור כשמפתחים מודעות המוצגות בתוך האפליקציה, או כשרוצים לקבל החלטות לגבי הסוג והייעוד של הודעות פוש. לדוגמא, פרסומת וידאו סטנדרטית של 30 שניות שמוצגת בכל ערוצי הטלוויזיה לא ממש תעזור להגיע למשתמשי הסמארטפונים שנמצאים בדרכים. האם אתם נוהגים לעמוד ולצפות בפרסומות מלאות על גבי מסך בגודל ״5? סביר להניח שלא, לכן אתם זקוקים לחלופה. מבחן A/B שבו נעשה שימוש במספר פורמטים קטנים של מודעות יכול לעזור לכם לראות מתי סדרת מודעות נתונה תניב את התוצאות הטובות ביותר.

גם הודעות פוש דורשות טיפול זהיר. אף אחד לא רוצה שיתייגו את האפליקציה שלו כספאם; זה יפגע בכמות המשתמשים שלכם. כשמדובר בהודעות פוש, לעתים קרובות השאלה היא מה לשלוח ומתי. שלחו אך ורק הודעות עם רלוונטיות גבוהה למשתמש האפליקציה, והשתדלו לצמצם את תדירות ההודעות לפעם אחת ביום או פחות. משחקים רבים שולחים הודעות במשך כל היום, וזה יכול לעבוד כשמדובר בסטודנטים, אך זה בהחלט לא נראה טוב במקומות עבודה. כדי ממש להגיע לפרטים הקטנים והחשובים של הסוגיה מה לשלוח ומתי, עליכם להתחיל לבחון את שיעורי ההקלקות שלכם בעקבות סוגים שונים של הודעות. מצאנו שהודעות בעלות 15 תווים ומטה באייפון ובין 15 ל-30 תווים באנדרואיד נוהגות לקבל אחוזי המרה ללחיצה גבוהים מאוד.

2. יוצאים לדרך, באופן אקראי

A/B Testing במובייל דורש קבוצה מדגמית שמורכבת באופן אקראי לגמרי. לדוגמה, אפשר להציג מודעה של 10 שניות לכל משתמש חמישי של משחק חדש, או לנסות סקר חדש שיוצג בחלון קופץ לכל אדם שני שמפעיל את האפליקציה שלכם. בחירה אקראית מעניקה לכם מבט רחב. לאחר מכן עליכם למשוך את הנתונים. כך, למשל, אולי דוגמה A הפגינה ביצועים טובים יותר מ-B בחלוקה 70/30, אבל מה עם אותם 30% שהעדיפו את B?

3. הסקת מסקנות

מיון ודגימה סטטיסטית הם התחום שבו הדברים מתחילים להסתבך, אבל זה מה שיתרום לקמפיין שלכם למקסם את אחוזי ההצלחה שלו. עליכם להקדיש לא פחות זמן לבחינת “הכישלונות” מאשר לבחינת ההצלחות. בסופו של דבר, “הכישלונות” הניבו אחוז מסוים של הצלחה, ומי יתנגד לגידול של 5% בקמפיין השיווקי שלו? חיפוש נקודות הדמיון בין אלה שבחרו בדרך הפחות פופולרית יכול לעזור לכם להפוך כל קמפיין לאישי יותר ולשפר את שיעור ההקלקות שלכם. לדוגמה, Taco Bell הציעה באמצעות האפליקציה שלה אופציה חדשה. האם כל התגובות הגיעו כולן מבני נוער? אם כן, עכשיו אתם יודעים שיש לכם אופציה שהיא אטרקטיבית בעיני בני נוער. אם אתם יודעים שנשים בנות 35-40 ממרכז אמריקה מגיבות טוב יותר למבצעים על קינוחים, זו תהיה האופציה שבה כדאי לכם לבחור. סוג זה של דגימה עם הסקת מסקנות מאפשר לכם לבצע התאמה אישית של כל קמפיין שיווקי למובייל, בלי ההוצאות והשקעת הזמן הנדרשות לביצוע סקרים אישיים.

4. יישום תוצאות ה-A/B Testing בקמפיין שיווק למובייל

מכשירי מובייל הם אישיים מאוד. הם דורשים גישה אישית בשיווק – ואתם יכולים לעשות את זה באמצעות שימוש ב-A/B Testing יחד עם התאמה אישית (Personalization). תוכלו לסנן את התוצאות, לאתר את מגזרי השוק שמגיבים בצורה הטובה ביותר לסוגים שונים של שיווק למובייל ולעקוב אחר המרות. מצאנו שכאשר משתמשים בהתאמה אישית, למשל שימוש בשם משתמש בהודעת פוש, מעלה את אחוזי ההמרה ב-20%. חברת קוקה-קולה הראתה את היעילות של A/B Testing בקמפיין שלה Lyric Coke Bottles (“מילים של שיר על בקבוק קולה”). קונים סרקו קוד QR כדי לראות קליפ עם שיר. התבוננות בתוצאות אפשרה לחברה למיין את התגובות לפי פילוח הקניות: מי קנה, באיזו חנות, מתי קיימת הסבירות הגבוהה ביותר לקנייה, ובמקרים מסוימים אפילו היכן הקונים גרים, משום שניתן היה לשתף את הקליפים ברשתות חברתיות.

מספר האפשרויות הוא אינסופי. לאחר ביצוע סינון תוכלו להפוך קבוצה מדגמית של מאות אלפי משתמשי אפליקציה לקבוצות של כמה מאות אנשים בלבד, מה שיאפשר לכם להימנע מהצורך לנחש בפרסום.

5. איך להשתמש ב-A/B Testing בצורה מועילה

A/B Testing בקנה מידה רחב יכול לתת לכם תמונה רחבה, אבל כמו שכבר הזכרנו, בשימוש באפליקציה המשתמשים מצפים לחוויה אישית יותר. בחירת הסוג הנכון של A/B Testing ודגימה סטטיסטית נכונה יאפשרו לכם לעמוד בציפיות שלכם ואף להתעלות עליהן. בפעם הבאה שבה תצטרכו לפתח מודעת באנר לתצוגה בתוך אפליקציה, תחשבו על ביצוע מבחן A/B בהתבסס על השעה ביום. יחד עם התאמה אישית, דבר היוביל לעלייה של כ-34% בהמרה. בדומה לפרסום בטלוויזיה או ברדיו, השעה שבה מוצגת המודעה משפיעה על שיעור ההקלקות. אחרי הכול, לרובנו אין זמן כדי לפתוח מודעות באנר בעבודה, ואין הרבה מוסדות לימוד שמאפשרים לתלמידים או לסטודנטים לשחק עם הסמארטפונים שלהם בכיתה. מבחני A/B יכולים להיות מועילים מאוד בכל הנוגע למבצעים. בפעם הבאה שתשלחו הודעת דחיפה, תציעו כמה סוגים שונים של הנחות/מבצעים. אנשים מסוימים מגיבים טוב יותר לאחוזי הנחה ספציפיים, בעוד אחרים מעדיפים מספר מוגדר וקבוע. בכל מקרה, A/B Testing מהיר יכול לעזור לכם לשלוח את המידע הנכון לקבוצה הנכונה, ובכך למקסם את הצלחת הקמפיין שלכם.

קרדיט תמונה: a b testing via shutterstock

קרדיט תמונה: mobile via shutterstock

צבי קופץ, פריון

חי ונושם מובייל ואינטרנט. את תחילת דרכו עשה בניהול חברה לפיתוח אפליקציות ולאחר מיזוג הקים סטארטאפ בתחום המשחקים למובייל. במהלך השנים צבר ניסיון וידע רב בכל הקשור ל-mobile engagement and monetization.

הגב

1 תגובה על "רגע לפני שעורכים A/B Testing במובייל – 5 דברים שכדאי לשים לב אליהם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד
Guest

צבי הוא תותחוס!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: