המלחמה נמשכת: גוגל רוצה לקבור את אמזון בתוצאות החיפוש

גוגל מאסה בכך שמרבית חיפושי המוצרים שמתבצעים דרכה מסתיימים בסופו של דבר ברכישות באמזון

מקור: Pixabay

מאת אופיר ארצי

המלחמה בין גוגל (Google) ואמזון (Amazon) עולה עוד שלב ומגיעה לאחד התחומים הכי חשובים באינטרנט: תוצאות החיפוש ברשת. סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) מדווחת כי גוגל החלה לפנות לחברות מסחריות וקמעונאיות הפעילות בתחום הקניות ברשת ביוזמה חדשה, שמטרתה להציג את המוצרים שלהן בצורה מובלטת וישירה יותר כאשר גולש מחפש מידע על מוצר מסוים.

מרבית הרכישות מסתיימות באמזון

לפי רויטרס, גוגל הבחינה בשתי מגמות בנוגע לקניות ברשת בשנים האחרונות. הראשונה היא שעשרות מיליוני חיפושים הנוגעים למוצרים כוללים ביטויים כמו “איפה אפשר לקנות את זה”, “איפה אפשר למצוא את זה” ו-“איך אני קונה את זה?”. השנייה היא שרוב החיפושים הללו מסתיימים ברכישת המוצר באופן מקוון באמזון. בהתחשב ביריבות הגדולה בין החברות, גוגל החליטה לנצל את הכלי הכי משמעותי שיש לה.

גוגל מנסה להציע לשלל חברות פופולריות כמו וולמארט (Walmart), טרגט (Target), הום דיפו (Home Depot) ועוד את האפשרות להציג את המוצר הרלוונטי שלהן ישירות כאשר המשתמש מחפש אותו בגוגל, תמורת אחוזים מהרווחים. מעבר לכך שהתוצאות יוצגו ישירות במנוע החיפוש של גוגל, הן יוצגו גם בשירות הקניות Google Express ובחיפושים שמתבצעים באמצעות Google Assistant. כמו כן תציע גוגל לגולש מעין עגלת קניות כללית, בה יוכל להוסיף מוצרים שונים מחברות שונות ולשלם עליהם יחד. או במילים אחרות – שירות שדומה לזה של אמזון.

המלחמה בין גוגל לאמזון החלה כבר לפני שנתיים, כאשר אמזון השיקה את מזרימי המדיה Fire TV והחליטה להפסיק למכור את מוצרי כרומקאסט כדי לדחוף את מוצריה שלה. בשלהי השנה שעברה, גוגל הסירה את אפליקציות YouTube ממוצריה של חברת אמזון, ואמזון הגיבה השנה כאשר הסירה את מוצרי Nest מהאתר ואף רכשה את חברת Ring כדי להתחרות בה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-TGspot

Avatar

אתר TGspot

הגב

3 תגובות על "המלחמה נמשכת: גוגל רוצה לקבור את אמזון בתוצאות החיפוש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אאא
Guest

אז כנראה שמנוע החיפוש של גוגל כבר לא כ”כ ניטראלי

דדי
Guest

למה אין באתר אף כתבה על פייסבוק ופרשת מכירת הפרטים ? קצת מוזר

Tutu
Guest

הנה סיפור ידיעות אחרונות, צריך לחפש מנוע חיפוש חדש.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: