המעגל החברתי של גוגל

גוגל החליטה, במהלך צפוי לאחר ההסכמים החדשים עם טוויטר ופייסבוק, לשלב במנוע החיפוש שלה גם תוצאות מהמעגל החברתי של הגולשים, אך הגבילה זאת לחיתוך הפרופילים בתוך רשת השירותים של גוגל עצמה. האם זהו השלב הבא של החיפוש החברתי או שמא מדובר בעצם בחיפוש חברתי מוגבל?

google_social_search

חיפוש חברתי מוגבל מבחינת חברתית

גוגל החליטה, במהלך צפוי לאחר ההסכמים החדשים עם טוויטר ופייסבוק, לשלב במנוע החיפוש שלה גם תוצאות מהמעגל החברתי של הגולשים. גוגל הציגה את Google Social Search במהלך ועידת ה-Web 2.0 שנערכה בסן-פרנסיסקו.  השירות החדש, מבית היוצר של Google Labs, מוסיף למעשה את החתיכה החסרה לפאזל החיפוש.

השירות החדש נוצר כדי ליצור שימוש אמיתי בתוכן הגולשים ברשתות החברתיות, אשר אינו ממומש בחיפוש הרגיל. כיום, תוכן רב נמצא בתוך הרשתות הללו, אך עד היום לא היתה דרך להגיע אליו בכלים המקובלים של חיפוש תוכן אלא רק בכלים הייחודיים לאותם שירותים.

מדובר במוצר המיועד לספק תוצאות חיפוש רגילות עם תוצאות חיפוש ועדכונים מחברים הנמצאים ברשתות חברתיות אשר הסבירות שהמידע שהם חולקים עם חברים אחרים מעניין את המשתמש הקשור אליהם, באמצעות שימוש ב-Google Profile, אשר ניתן לקישור לפרופילים של הגולשים בטוויטר, לינקד-אין, מיי-ספייס ואחרים. למעשה, כל מידע שנמצא חשוף ברשת יוכל להתגלות באמצעות החיפוש החברתי, למעט מידע הנמצא בפרופילים מוגני סיסמא, כמו המידע בפייסבוק, אשר לא ניתן לחשיפה ללא הרשאת משתמש.

החיפוש מסתמך על פרופיל המשתמש בגוגל, אשר באמצעותו מנוע החיפש של גוגל ידע לסרוק ולקשר למשתמשים את המידע הנמצא ברשתות החברתיות ובתוך מעגלי החברים שלהם. החיפוש האמור יתבצע באנשי הקשר הקשורים בפרופיל, אך גם במידע המבוקש. נראה כי זוהי הדרך של גוגל לקדם את מילוי פרופילי המשתמשים של גוגל, אשר נותרו מיותמים לרוב, בשל העליה בשימוש ברשתות החברתיות האחרות. השירות החדש נוצר ומותאם להשאיר אותנו קשורים למוצרים אחרים של החברה כמו picasa, המייל של גוגל, GoogleReader וכו’, על מנת שהחיפוש יהפוך לאפקטיבי ויעיל.

בסרטון המצורף תוכלו לראות הדגמה של Google Social Search :

חשוב לציין שהשירות החדש של גוגל לא מחליף או מתחרה בשירותי חיפוש האנשים של אתרים דוגמת Pipl (סטארט-אפ ישראלי אגב). בעוד החיפוש של גוגל מאפשר איתור מידע לפי מעגלים חברתיים בהתחשב באנשי הקשר הקיימים ברשתות המידע של גוגל (המבוססים על Google Profiles) החיפוש באתרים דוגמת Pipl מתבצע לעומק הרשתות החברתיות השונות כגון לינקדאין, פייסבוק וטוויטר ויודע להבין משם אוסף של דברים על אנשים שחיפוש רגיל בגוגל לא יצליח למצוא.

סביר להניח שהצעד הבא בתחום, אם כי עדיין לא ברור של מי, יהיה סוג של איחוד בין שני מנועי החיפוש אשר יאפשר מצד אחד חיפוש נרחב יותר בתוך תכנים הנמצאים עמוק בתוך הרשתות החברתיות ומצד שני, לפלטר ולסדר את תוצאות החיפוש שלנו לפי פרסומים והעדפות שלנו ושל החברים שלנו בכל הרשתות החברתיות השונות ולא רק בגוגל.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: