גוגל פלוס הדיחה את טוויטר: הרשת החברתית השנייה בגודלה

דו”ח חדש של חברת המחקר Global Web Index שם את גוגל פלוס בתור הרשת החברתית השניה הכי פופולרית. בעוד שאין הפתעה מי אוחזת במקום הראשון, ייתכן שתופתעו לגלות מי תפסה את המקום השלישי בטבלה

מקור: flickr, cc-by KEXINO

מקור: flickr, cc-by KEXINO

על פי דו”ח חדש של חברת המחקר Global Web Index, במהלך הרבעון האחרון של 2012 הצליחה גוגל פלוס לעקוף את טוויטר בתור הרשת החברתית הגדולה בעולם, וכעת אוחזת במקום השני בקטגוריה. בצורה לא מפתיעה בכלל, המקום הראשון עדיין שייך לפייסבוק, האוחזת במספר המשתמשים הפעילים הגדול ביותר.

על פי המחקר, המתבסס על מספר המשתמשים הפעילים מידי חודש בכל אחת מהרשתות, מסתמן כי במהלך הרבעון האחרון קפץ אחוז המשתמשים בגוגל פלוס ב-27 אחוזים לעומת השנה שעברה, כאשר את 2012 סגרה עם 343 מיליון משתמשים פעילים. להפתעתה של החברה גם המקום השלישי שמור לה, ואמנם למרות שבעבר חברות המחקר לא החשיבו את השירות כרשת חברתית, כעת יוטיוב, עם 300 מיליון משתמשים פעילים, הצליחה להתברג גם היא לקטגוריה.

מבינים את המשחק

על פי הדו”ח, ברבעון האחרון של 2012 מנתה פייסבוק 693 מיליון משתמשים פעילים מתוך 903 מיליון חשבונות רשומים, והיא אחראית למעשה לכ-51 אחוזים מכלל האוכלוסיה המקוונת. גוגל מצידה מתחילה להדביק את הפער בזכות גוגל פלוס ויוטיוב, המונות 25 אחוזים ו-21 אחוזים בהתאמה, מכלל האוכלוסיה המקוונת. טוויטר, שאחזה עד עכשיו במקום השני לא נשארת הרבה מאחור, ומהווה 21 אחוזים מהמשתמשים ברשת עם 288 מיליון משתמשים המתפרשים על גבי 31 שווקים. למרות ההדחה מהמקום השני, טוויטר יכולה עדיין להתגאות בקצב הצמיחה המהיר ביותר מבין הרשתות, העומד על 40 אחוזים.

Global Web Index מסבירה כי הצמיחה המשמעותית של גוגל פלוס ויוטיוב הגיעה בזכות שיתוף הפעולה העמוק בין השתיים, המאפשר למשתמשים לשתף תכנים מיוטיוב בגוגל פלוס, ולהפך. עוד מוסיפה חברת המחקר כי שיתוף הפעולה הנ”ל הוא הדבר הטוב ביותר שגוגל עשתה, שמבדיל אותה בצורה משמעותית ממתחרותיה בשוק ועוזר לה להשיג יותר משתמשים, ובכך למעשה להגיע אל המקום השני במדד הפופולאריות.

בעוד שעבור רובנו גוגל פלוס עדיין מרגישה ואפילו נראית שוממת למדיי, כאשר רוב המשתמשים עדיין מעדיפים להעביר מידע באמצעות פייסבוק או טוויטר, הצמיחה הנוכחית יכולה להעיד על כך שהמשתמשים מתחילים להבין כי גוגל פלוס היא חלק “מסל השירותים” שמציעה גוגל, והגיע הזמן להתחיל להשתמש בה ולראות כיצד היא יכולה לתרום להם. מצד שני, יכול להיות שזה רק עניין של זמן עד שטוויטר תחזור לשלוט בראש הטבלה, או עד שיצא מחקר חדש שיציע ממצאים מעט שונים. בינתיים, אנחנו עדיין לא השתכנענו שכדאי לעבור לגוגל פלוס, וככל הנראה נצטרך הרבה יותר ממחקר על מנת לבצע את המעבר.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "גוגל פלוס הדיחה את טוויטר: הרשת החברתית השנייה בגודלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Ronny Orbach
Guest

אין שום חשיבות לנתון הזה כיום, אף אחד לא משתמש בפלוס כרשת חברתית. אז בסדר, יש להם הרבה מאוד משתמשים כי זה כולל את ג'ימייל יוטיוב ועשרות מוצרים אחרים. האימפקט האמיתי של פלוס יותר קטן משל טאמבלר, אולי אפילו disqus.

יהודה אריה נוריאלי
Guest
יהודה אריה נוריאלי

משתמש בזה בעיקר לקבוצות דיון, רוב האנשים הם בפייבוק, אז אין את מי להוסיף=לא כדאי לפרסם.. זה כמו דיאוגרמה.. לאט לאט זה יתפתח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: