מסתבר שגוגל פלוס מנצחת את פייסבוק
במידה וחשבתם כי פייסבוק היא הרשת החברתית הטובה ביותר, חשבו שנית. מסתבר שהמשתמשים האמריקנים מעדיפים דווקא את מתחרתה, גוגל פלוס
אם בתקופה האחרונה אתם שומעים יותר ויותר חברים שממליצים לכם לנטוש את פייסבוק לטובת גוגל פלוס, אין צורך לאשפז אותם. מסתמן כי לאחר תקופה ארוכה בה שלטה פייסבוק ביד רמה במרחב החברתי, קהל הגולשים האמריקני מתחיל לחבב יותר ויותר את גוגל פלוס. אז מה בדיוק קרה שם?
הנאה הרשת החברתית בעינייך?
לחלק נרחב מהמשתמשים נדמה כי לא קיימת תחרות אמיתית בין פייסבוק לגוגל פלוס. בעוד שהראשונה מונה למעלה מ-900 מיליון משתמשים, זמינה לציבור הרחב כ-6 שנים (מאז שנפתחה ההרשמה לכלל המשתמשים ב-2006) ומוטמעת במגוון רחב של אתרים ושירותים באינטרנט, גוגל פלוס הושקה לפני כשנה ומכילה ‘בסך הכל’ כ-250 מיליון משתמשים.
אך כעת, במסגרת סקר שערך אינדקס שביעות רצון הלקוחות האמריקאיים (ACSI) בו בדק את שביעות הרצון של כ-70,000 משתמשים בארצות הברית, מסתמן כי הם דווקא מעדיפים את גוגל פלוס על פני שלל הרשתות החברתיות הקיימות בשוק, אפילו על פייסבוק.
בסקר שערכה, הציגה ACSI כי גוגל פלוס חולקת את המקום הראשון ביחד עם וויקיפדיה, כאשר שתיהן השיגו ניקוד של 78 אחוזים המעיד על שביעות הרצון של משתמשיהן. זוהי השנה השניה ברציפות בה וויקיפדיה שומרת על אחוז זה, כאשר שאר הרשתות החברתיות שהשתתפו בסקר חוו ירידה באחוזים.
המשתמשים אמרו את דברם
בעוד שגוגל פלוס שומרת על מקום טוב בראש הטבלה, פייסבוק לא רק מדשדשת מאחור עם ציון של 61 אחוזים, אלא מדובר בירידה משמעותית לאחר שבשנה שעברה עמדה על 66 אחוזים. ACSI מוסיפה כי פייסבוק שברה את שיא הציון הנמוך בקטגוריית המדיה החברתית ונמצאת בחמישיה התחתונה של החברות שנמדדו במסגרת הסקר, ביחד עם לינקדאין בעלת ניקוד של 63 אחוזים ועם טוויטר, בעלת ניקוד של 64 אחוזים.
על פי ממצאי הסקר, הירידה המשמעותית מגיעה בעיקר בעקבות חששותיהם של המשתמשים לחדירה לפרטיותם, העובדה שפייסבוק מוסיפה יותר ויותר מודעות ופרסומות לרשת החברתית שלה וכמובן – השינויים המשמעותיים שמציגה לממשק, כאשר השינוי האחרון שהציגה, הטיימליין, לא התקבל בברכה מצד המשתמשים.
בעוד שאין ספק כי הרבה יותר קל לספק כמות קטנה של משתמשים, לגוגל פלוס יש יתרון משמעותי על פני מתחרותיה – אין לה צורך להפיק רווחים מהרשת החברתית שלה, כך שאינה צריכה להטמיע פרסומות או מודעות כלל. אז בפעם הבאה שאתם פותחים את דפדפן האינטרנט שלכם, האם עדיין תגלשו קודם כל לפייסבוק, או שתעדיפו להעניק לגוגל פלוס הזדמנות נוספת?
הגב
6 תגובות על "מסתבר שגוגל פלוס מנצחת את פייסבוק"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אם לגוגל פלוס 250 מליון משתמשים פעילים (הדגש על פעילים) אני צנצנת
גוגל פלוס מנצחת את פייסבוק ולחזירים יש כנפיים.
מעניין אם זה יהיה ככה גם בישראל?
הענין הוא שנכון לעכשיו רוב האנשים משתמשים בגוגל פלוס לצרכי קידום האתר שלהם ופחות לשיתוף כמו פייסבוק. ברגע שזה ישתנה זה יהיה הנצחון האמיתי של גוגל פלוס
או, סופסוף. מאז העדכון האחרון של גוגל פלוס הפכתי למתלהב של זה. אני יותר ויותר מוצא את עצמי שם ופחות בפייסבוק. הפייס נהיה רועש, מקושקש, קשה לתפעול (כן, קשה לתפעול, נראה אתכם פוסטים תמונה מהאלבום תמונות שלכם על קיר של קבוצה ישראלית), מעצבן ולא רלוונטי.
גוגל פלוס מרהיב וחדשני, במיוחד על אנדרואיד.
כמו תמיד, לשוק הישראלי יקח זמן להבין את זה, וטוב שכך, תשארו בפייסבוק והטובים לפלוס.
קודם כל אני מסכים עם פבל – אין מצב שיש להם כמות כזאת של משתמשים פעילים.
שנית, נכון שפייסבוק ויו-טיוב וכל החברה האלה הרסו את חוויית הגלישה עם הפרסום האגרסיבי והדוחה שיש באתר, אבל זו רק שאלה של זמן עד שזה יקרה בגוגל פלוס.
באותו נושא, אני הפסקתי להשתמש ב ynet מאותה סיבה בדיוק.