גוגל רותמת את המשתמשים לחיפוש

גוגל משיבה מלחמה לספאמרים, ומשיקה בימים אלה שירות חדש שיאפשר לכל אחד לסמן מאילו אתרי אינטרנט הוא לא רוצה לראות יותר תוצאות חיפוש.

צילום: flickr, cc-by, meneame comunicacions, sl

גוגל, מנוע החיפוש הפופלארי בעולם, מאפשר לגולשים לסנן את תוצאות החיפוש שהוא מציג, ומוסיף אפשרות לחסום תוצאות חיפוש משם-מתחם מסוים. גוגל מעצימה את כוחם של המשתמשים ומספקת לנו עוד כלים לשלוט על התוצאות שאנחנו מקבלים. בדלת האחורית, גוגל מקבלת עזרה מה-crowd לאתר את חוות התוכן שמנסות להציף את גוגל בספאם.

סינון דק

גוגל הכריזה בבלוג הרשמי שלה שהיא תחל לאפשר לגולשים לסנן תוצאות חיפוש. את הסינון ניתן יהיה לעשות על-ידי יצירת רשימת חסימה של שמות מתחם מהם אנחנו לא מעוניינים לקבל תוצאות. איך גוגל תעשה את זה? היא תוסיף לכם ליד תוצאות החיפוש אפשרות לציין שבעתיד אתם לא רוצים לראות תוצאות חיפוש מאותו שם מתחם. הכפתור החדש אמור להופיע לצד הכפתורים שאנחנו כבר מכירים, ה-“cached” וה-“similar” שהופיעו עד עכשיו לצד תוצאות החיפוש.

החסימה מקושרת לחשבון הג’ימייל של כל אחד, ונקשרת אליו. כך יוצא שאם אתם לא נמצאים בתוך החשבון שלכם ורוצים לחסום אתר, לפני שתוכלו לאשר את החסימה, תתבקשו להיכנס לחשבון שלכם, על מנת שהמערכת של גוגל תדע לאיזה חשבון לשייך את החסימה. בשלב מאוחר יותר, אם תרצו לבטל את החסימה, תוכלו לעשות זאת מתוך ממשק הניהול של חשבון הגוגל שלכם.

נעזרת בקהילה

גוגל הצהירה לאחרונה כי היא מתכוונת להילחם בחוות הספאם שפוגעות בתוצאות החיפוש שלה. חוות אלה מעתיקות תכנים, ללא אישור, מאתרים לגיטימיים במטרה לקבל דירוג כשלהם, או אפילו דירוג גבוהה יותר מהם. במסגרת המאבק הזה, מדובר במהלך טבעי שהיא תשאף לנצל את ה-crowd sourcing ותבקש מאיתנו עזרה.

מצד אחד גוגל מעצימה אותנו ונותנת לנו כלים לשפר את תוצאות החיפוש שלנו במו ידינו. מצד שני, גוגל מקבלת כך גישה לסינון של אתרים, שמבצעים אנשים, ולא אלגוריתמים. אלגוריתם סינון אנושי יכול להניב תוצאות טובות ומדויקות הרבה יותר מכל אלגוריתם אחר. זאת, במיוחד לאור קנה המידה בו עובדת גוגל, הכולל מיליוני שאילתות בכל יום (אם לא הרבה מעבר לזה). עובדה זו תגרום לשיפור בתוצאות החיפוש של גוגל, ותאפשר לחברה לשים לב לאתרים שחוזרים על עצמם ברשימות חסימה של אנשים רבים.

נלחמת בספאם

גוגל משקיעה מאמצים כבירים כדי למזער את השפעת הספאם העולמי על חוויית המשתמש שלנו. בחודשים האחרונים גוגל מנסה להפעיל אמצעים שונים במטרה להדיר את אתרי הספאם מתוצאות החיפוש שלה. הספאמרים, מצידם, ממשיכים לפתח שיטות וכלים חדשים להשאיר את האתרים שלהם במרכז העניינים ובלב תוצאות החיפוש אשר זוכות למספר רב של שאילתות.

האם ידה של גוגל תהיה על העליונה, או אולי ידם של הספאמרים, יתכן ייקח זמן עד שנדע, אך הספאמרים הרי לא צריכים הצלחה של 100% כדי להצליח. מספיקה להם כמות נכבדה של קליקים ושאר הדרכים שלהם לגיוס כספים שיצליחו, עם קשר ובלי קשר לגוגל, והם כבר ירוויחו כסף. הם כמובן לא יכולים להרוויח את הסכומים של גוגל בשלב זה, ולא נראה שקנה מידה זה ישתנה בזמן הקרוב. מה שכן, ההיצמדות שלהם לגוגל כמנוע החיפוש הפופלארי ברשת ולתוצאות החיפוש שלו, תבטיח להם זרם קבוע של גולשים שיגיעו לאתרי הספאם, בטעות, במקום לאתרי התוכן האמיתיים.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: