גוגל סוגרת את Buzz ואיתו שירותים נוספים

גוגל ממשיכה את גל סגירות המוצרים, נפרדת מ Google Buzz. וממתגת מחדש את גוגל-בוטיק

מקור: תמונת מסך, עיבוד תמונה

גוגל, ענקית החיפוש המציעה ללקוחותיה עוד עשרות שירותים שונים, החלה לעשות סדר וניקיון בשירותיה והודיעה על סגירה של מספר שירותים, בנוסף לאלה שכבר הוכרזו בחודשים האחרונים.

לטאטא את הבאזז

אחד השירותים הראשונים והבולטים ברשימה של גוגל הוא שירות הגוגל באזז, הניסיון החברתי של גוגל שכשל. למעשה, באזז גרר אחריו התדיינויות משפטיות נגד גוגל, אשר בעקבותיהן נאלצה גוגל לבצע שינויים יסודיים בהגדרות ברירת המחדל של השירות ובדרך שבה הוא עובד, משום שהתברר שהמידע של המשתמשים עשוי היה להיחשף גם אם הם לא בחרו באפשרות הזאת מראש.

הידיעה על סגירתו הסופית תאפשר לגוגל למחוק אותו מרשימת השירותים הפעילים, ואולי אף לקוות שהמשתמשים לא יזכרו את החוויה של השימוש בו לחובתה.

ביחד עם באזז סוגרת גוגל עוד מספר שירותים. הרשימה כוללת את Code Search, שירות חיפוש ברשת שנועד לעזור למשתמשים לאתר פרויקטים של קוד פתוח מכל מקום ברשת, לפי מילות חיפוש, וקטגוריות יעילות, כגון שפות תיכנות, רישיון תוכנה, פונקציות מסוימות, ועוד. שירות חיפוש הקוד ייסגר ב-15 בינואר הקרוב, ביחד עם מרבית השירותים הנסגרים.

Boutiques.com

שירות הבוטיק של גוגל נפתח בקול תרועה רמה. באמצעות הבוטיק איפשרה גוגל לאנשים לחפש מוצרים שונים לרכישה, בהתאם לסגנון מסוים או דימיון למוצר כזה או אחר. במקביל, היא איפשרה לסלבריטאים לפתוח חנות ווירטואלית, בה הם יכולים להציע למחירה מוצרים מתוצרתם או מעיצובם, כמו גם חנויות בהם בוחרים את המוצרים שיופיעו בחנות, מוצרים שלדעתם יפים או שווים תשומת לב יתרה.

מקור: תמונת מסך

שירות הבוטיק של גוגל הגיע אליה דרך רכישה של Like.com ההודית ב-2010, אשר הציעה את השירות הזה בעצמה. כעת, בעקבות מהליכים רחבי היקף של גוגל להכניס כמה שיותר שירותים תחת מטריית המיתוג של “גוגל”, שירותי הבוטיק הועברו לפורמט של Google Product Search.

במהלך ה-72 שעות האחרונות עבר דף הבית של שירות החיפושים של גוגל מספר עדכונים ומתיחות פנים, ומי שנכנס אליו כעת יוכל לראות שהסגנון שלו מהווה שילוב של העיצוב הרגיל של גוגל, עם המאפיינים שהיו לאתר הבוטיק של החברה.

ממשיכים לסגור

ההודעה על סגירת שירותים אלו ונוספים מגיעה לאחר רצף של הודעות דומות בחודשים האחרונים. את אלה שזכו להופיע ברשימת השירותים שישרדו, גוגל מתכננת להכניס בצורה אחידה אל תוך מותג הבית שלה. אם עד היום גוגל היתה מוכנה להפגין מעט גמישות, בשירות כמו בוטיק ואחרים, אשר זכו לעיצוב שונה וייחודי, כעת היא משנה כיוון ובוחרת בהאחדה.

מעבר לכך, המעבר של מיתוג השירותים השונים אל תוך מותג הבית מאפשר לגוגל לייצג החוצה חזית אחידה של מוצרים ושירותים המוצעים לציבור, לרכז מאמץ בפיתוח שלהם בלבד, מבלי לבזבז משאבים על השירותים הנסגרים.

בעוד שהסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, אחד המניעים הברורים ביותר לכך בולט מעל היתר, והוא התחרות בכל החזיתות בהן גוגל נלחמת היום. מהלך של האחדה יאפשר לה לנהל את התחרות הזאת בצורה חכמה יותר. אבל, כדי לדעת את זה באמת, נאלץ להמתין ולראות כמה שירותים נוספים היא מתכננת לסגור, או להודיע על סגירתם, עד סוף השנה, וכיצד יגיבו המשתמשים.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "גוגל סוגרת את Buzz ואיתו שירותים נוספים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
eli amar
Guest

נראה לי רק שאלה של זמן שגוגל תסגור את הנפילה החברתית הקיימת

Ido Doron
Guest

לא את גוגל Code Search… :,(

wpDiscuz

תגיות לכתבה: