חדש בגוגל: SEO ליוצרי תכנים

גוגל מכניסה מימד חדש לאינדוקס אתרים, ונותנת משקל גם לזהות המחברים השונים של הדפים שבאתר. בעלי אתרים מתבקשים להתאים את קוד האתר בהתאם.

מקור: צילום מסך מדף אייטונז של גוגל, עיבוד תמונה

גוגל, ענקית החיפוש, מכירה בחשיבות של כותבי התכנים באתרי האינטרנט, ותפעל לאתר ולדרג את הכותבים השונים. זאת, גם כאשר הכתיבה נעשית תחת מטריה של ארגון גדול, כגון הניו-יורק טיימס, CNET, או כל אתר תוכן גדול אחר. גוגל לא רק תנסה לאתר ולאנדקס את מחבר המאמרים/כתבות/יצירות, אלא גם תוכל בהמשך לדרג את הכותבים השונים.

להעצים את הכותבים

בהודעה על המהלך שפירסמה גוגל, כותבת ענקית החיפוש כי בכוונתה לנסות ולהשתמש באינדקס הגדול שתיצור לגבי יוצרי תוכן כדי לאפשר לגולשים לחפש ולמצוא תוכן של כותב מסוים, ללא תלות בגורם שבו הוא נוהג לפרסם את כתביו.

לכאורה, השינוי הזה לא אמור לזכות בכזאת תשומת לב של גוגל ולהכרזה ספציפית ורשמית, שכן מנוע החיפוש שלה מסתמך על כך שהרובוטים/crawlers של גוגל סורקים את הרשת ומכניסים לאינדקס הגדול שלה את כל המידע הטקסטואלי שבדף, כולל ניתוח ה-HTML. מתוך המידע שאוספים הרובוטים הללו יכולה אחר-כך גוגל לנתח את התוכן המופיע באותו דף, ללמוד על ההקשר שלו ועל הקישורים הנכנסים והיוצאים ממנו ואליו. על כן, לכאורה, אין חדש בכך שבגוגל תתייחס לשמו של הכותב של מאמר ספציפי שהרובוטים שלהם מכניסים לאינדקס.

ובכל זאת, בגוגל מתייחסים לחידוש בכמה רמות. ראשית, החידוש הוא שהשיוך של תוכן הכתבה לא רק ימשיך להתבצע כלפי האתר, וכך נוכל למצוא תוכן על נושא ספציפי שנכתב באתר ספציפי, אלא גם נוכל לחפש ברחבי הרשת את כל ההתייחסויות של אותו כותב לנושא המסוים, או אולי לחפש את כל המאמרים שכתב המחבר הספציפי בכל האתרים שבהם כתב אי-פעם. שנית, השיוך החדש יעזור לגוגל להציג לגולשים את המידע הרלוונטי ביותר, ובפועל יעזור לגוגל לשפר את האלגוריתם שלה עוד יותר, במטרה להציג בפנינו את תוצאות החיפוש אותן חיפשנו.

איך עושים את זה

כדי לעזור לגוגל לסרוק את האתר שלכם ולאנדקס נכון את הכותבים בו, גוגל מפנה אותנו להשתמש ב-rel=”author”, בהתאם לתקן HTML5. בגוגל יודעים לזהות את המידע גם אם תשתמשו ב-XFN, או בהנחיות של schema.org, המאפשרות גם כן לגוגל לדעת מי המחבר של המאמר/מאמרים שבאתר.

מידע נוסף תוכלו לקרוא במבוא ל-schema.org של גוגל, או בדף העזרה לגבי סריקת שמות המחברים או בהכרזה הרשמית על השינוי בתהליך יצירת האינדקס שיקל על גוגל לזהות את המחברים.

בעלי אתרים – עזרו לגוגל

בהערת אגב, יש לציין כי אי-אפשר שלא לחשוב מדוע בכלל גוגל מגיעה למצב בו היא מבקשת מבעלי האתרים השונים לעדכן את הקוד של האתר שלהם כך שיציין מיהו מחבר היצירה בצורה ספציפית. עוד לפני בקשת העזרה של גוגל, הרובוטים של גוגל אמורים להיות מסוגלים למצוא את התוכן הזה ולהבין אותו, וכך גם לשלב אותו באלגוריתם של גוגל. הרי בדיוק בשביל זה גוגל בנתה אותם, ומעדכנת אותם כל העת, כיצד לסרוק טוב יותר את האתרים השונים, וכיצד להבין את ההקשרים בין התכנים, הקישורים, וקוד האתר, ולהוסיף את המידע לאינדקס הגדול מתמיד של גוגל.

באתרי סינדיקציה רבים, כמו גם בסוכנויות הידיעות, לא תמיד משויכת ידיעה לאדם ספציפי, אלא לסוכנות עצמה. ייתכן גם שלאותו אדם יש הסדר משפטי המעביר את זכויות היוצרים ביצירה אל אותה סוכנות ידיעות, כולל הזכות המוסרית להיות מזוהה כיוצר היצירה. כך יצא שלמרות השינוי של גוגל, אתרים של סוכנויות הידיעות לא בהכרח יתחילו לציין שם מחבר אחר שהוא לא שמה של סוכנות הידיעות עצמה.

לעומת זאת, באתרים ‘רגילים’, שאינם משוייכים לסוכנות ידיעות, מצוין לרוב מחבר היצירה, בין אם זה בתחילתה או בסופה של היצירה, וכל עוד הקישור והאזכור הם טקסטואליים, הדבר אמור להפוך את ‘חייהם’ של הרובוטים של גוגל לקלים יותר, שכן הם אמורים להיות מסוגלים למצוא את התוכן הזה ולהבין אותו. על כן, ולאור המידע הזה, יש להניח כי בגוגל נתקלו בקשיים או באי-דיוקים, אשר מביאים אותם היום למצב בו הם מבקשים מבוני האתרים וממתחזקי האתרים לציין גם בקוד האתר מיהם המחברים של העמודים השונים.

בעקבות שילוב הכלים החדשים, נקווה כי אכן ניתן יהיה לראות שיפור ניכר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות שמציגה לנו גוגל בתגובה לשאילתות חיפוש שונות.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "חדש בגוגל: SEO ליוצרי תכנים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
איתן
Guest

לא מבין מה חדש בזה, זה תקן W3C שקיים מ-2009 בערך.
מה שקרה עכשיו זה טיפה פרסום של גוגל יאהו ומיקרוסופט, זה הכל.

TR2.0
Guest

סורי, אבל איך אתם מרשים לעצמכם לכתוב כל כך הרבה בנושא מבלי להזכיר את תגית author הישנה (והטובה אגב, אבל המנוצלת לרעה וכמו רוב שאר התגיות הנשתיות נזנחה עי ענקית החיפוש עצמה עד שהיא החליטה להכניס למאגר ה’נשלוף כל שבוע שפן מהכובע’ את ה’טרנד’ החדש, החידוש המרעיש (ע-לק!) – כותבי תוכן.

זה מלמד שהכתבה התבססה לגמרי על ידיעות יחצנות (שמטעמים ברורים לא מזכירים בכלל, כאילו משכתבים את ההסיטוריה של תגית ה author) או שגיל הכותב/עורך/אתר צעיר מדי בשביל להכיר….אז, נעים מאד, תגית author.

ומה אני עשיתי בשביל המדינה? כלום, אבל כיף לי רוב היום.

8-)
TR2.0

wpDiscuz

תגיות לכתבה: