Gmail מאציל סמכויות

בסוף השבוע האחרון הודיעה גוגל כי מעתה ניתן יהיה להאציל סמכויות שימוש בתיבת הדואר הפרטית שלכם למשתמשים אחרים. בשביל מה בכלל צריך את זה?

קרדיט תמונה: flickr

אחת מהתכונות החסרות בג’ימייל שעצרו ארגונים מלעבור לשירותי הדואר של גוגל הייתה החוסר לנהל הרשאות על תיבות הדואר ובייחוד האפשרות להאציל סמכויות על תיבת הדואר למשתמשים אחרים (דוגמה: מנהלים לעובדי אדמיניסטרציה). מוקדם יותר השנה החלה גוגל להטמיע את יכולת האצלת הסמכויות עבור משתמשי Google Apps בתשלום ובסוף השבוע האחרון הודיעה החברה כי מעתה יוכלו כלל המשתמשים, כולל משתמשי Gmail רגילים להאציל סמכויות ולאפשר למשתמש אחרים לקרוא את הדואר שלהם, למחוק הודעות ולשלוח הודעות דואר אלקטרוני בשמם.

מדריך : כך מפעילים את מנגנון ההרשאות החדשות

התכונה החדשה הוטמעה במהלך סוף השבוע בין כל המשתמשים וכעת יכולים כל משתמשי Gmail לאפשר למשתמשים אחרים גישה לחשבון הדואר האלקטרוני שלהם.

ראשית, הכנסו לעמוד ההגדרות בחשבון ה-Gmail שלכם.

בעמוד של חשבונות וייבוא (Accounts and Import), יש לבחור ללחוץ על הקישור של “הוסף חשבון נוסף” (Add another Account תחת הסעיף של “הענק גישה לחשבונך” (Grant Access to your Account).

לאחר הלחיצה, יפתח חלון חדש אשר יאפשר לכם להכניס את כתובת הדואר האלקטרוני של המשתמש לו אתם מעוניינים לאפשר את הגישה לתיבת הדואר שלכם ולאחר לחיצה על אישור, תשאלו האם אתם מעוניינים לשלוח למשתמש הודעה בדבר ההתראות החדשות.

לאחר הוספת ההרשאות, המשתמש שקיבלת את ההרשאות יוכל  לדפדף בין החשבונות השונים ללא צורך בביצוע חיבור מחדש, בדומה לאופן שבו היה מדפדף בין מספר חשבונות באמצעות תכונת ה-Multiple Account Login.

כמו כן, לאחר שהמשתמש קיבל גישה לחשבון, הוא יוכל לקרוא את כל הודעות הדואר שלכם, למחוק אותן ואף לשלוח הודעות דואר בשמכם ללא התראות נוספות.

וידאו: מדריך להפעלת מנגנון האצלת סמכויות למשתמשים נוספים (Delegation) לתיבת ה-Gmail שלכם

לענות או לסנן ללא יכולת לשלוט בהרשאות

מעבר להרשאת הגישה, לא ניתן לשלוט לאילו תיקיות ולאילו מיילים יוכל המשתמש לגשת ואין אפשרות להגדיר סוגים שונים של הרשאות כגון צפייה בלבד. אף על פי כן, משתמשים שיקבלו גישה לחשבון שלכם לא יוכלו לשנות את הגדרות החשבון או לשנות את הסיסמה אליו.

היתרון של שימוש בתכונת האצלת הסמכויות בדואר אלקטרוני מגיעה לידי ביטוי בעיקר בארגונים, כאשר העוזרים האדמיניסטרטיביים צריכים לגשת לתיבת הדואר האלקטרוני של המנהלים שלהם על-מנת לענות בשמם או לסנן עבורם את ההודעות אך עד קשה יותר להבין היכן היתרון בשימוש בחשבון הפרטי בתכונת האצלת הסמכויות החדשה.

אתם רואים שימוש לאפשרות הזאת מחוץ לארגון? נשמח אם תוסיפו אותה כאן בתגובות.

רוצים לזכות ב -Xbox 360 ובבקר קינקטהשתתפו והכריעומי הובילו את העולם הטכנולוגי בשנת 2010

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

3 תגובות על "Gmail מאציל סמכויות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אור
Guest

שימושי ביותר :)

דיגו
Guest

דווקא נראה לי מאוד שימושי.
לפעמים אני פותח מייל חדש לצרכים מסויימים מאוד, למשל לצורך פרוייקטים שאליהם אני רוצה להצטרף ולקבל מיילים מבלי לפרסם את כתובת המייל האישי שלי (מטעמי חשיפה או מניעת דואר-זבל)
עד היום הייתי מגדיר “הפנייה אוטומטית” של המיילים מתיבה זו למייל הראשי שלי ומסנן את ההודעות לפי תגים.
אם אני מבין נכון, האפשרויות החדשות יאפשרו לי לראות את התיבות המשניות ולפעול בהן בקלות רבה יותר.

ענת
Guest

הדבר היחיד שעולה לי בראש, זה אם מישהו נוסע לתקופה מסוימת לויפסאנה בהודו או ל”פאצ’ה מאמא” (או משהו כזה…) ואמור לקבל איזה דוא”ל חשוב ביותר שדורש תגובה כזו או אחרת, הוא יכול להעזר בחבר קרוב/בן משפחה…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: