לתת ביחד: הסטארט-אפ Give2Gether רוצה לתרום

מתי לאחרונה יצא לתת לכם לתת תרומה כספית? אם אתם כמו רוב האנשים, אז ככל הנראה היה זה לפני זמן-מה. Give2Gether או בתרגום לעברית “לתת ביחד” הוא סטארט-אפ ישראלי שיעזור לפילנטרופים לפתוח את הארנק ולארגוני הצדקה לאסוף תרומות בנוחות ויעילות

מתי לאחרונה יצא לתת לכם לתת תרומה כספית? אם אתם כמו רוב האנשים, אז ככל הנראה היה זה לפני זמן-מה. ראשית כל, לא מדובר במשהו ברובץ על מחשבותינו באופן קבוע, אלא אם אתם עובדים עבור ארגון צדקה כזה או אחר, שאני איני, כמו רובנו. עם שלל המטלות והתפקידים שעלינו לבצע ביומיום, תרומה וצדקה פשוט אינן תופסות מקום של חשיבות. יתרה מכך, מדובר במאמץ מודע. כולנו יודעים שעלינו לעשות זאת. אנחנו יודעים שמדובר בדבר הטוב והנכון אך איך נבחר למי לתרום? כיצד נדע שהעומד בראש הארגון לו אנו תורמים אינו מועל בכספי התרומות? בקיצור, מדובר במאמץ וטרחה כך שתרומה היא אחד מהדברים האלה שנותרים ברשימת המטרות שלנו, אך מסומן כמבוצע רק לעתים רחוקות. Give2Gether או בתרגום לעברית “לתת ביחד” הוא סטארט-אפ הפועל לפתרון דילמה זו.

מובילים או מובלים

אם נרצה להודות בכך או לא, בני אדם נוטים להיות מתחרים בחיקוי. מה הכוונה? לא סתם מברכים בראש השנה “שתהיו לראש ולא לזנב”. זהו בחלק התחרותי, להיות לראש, אבל העובדה היא שאנחנו מחקים את הראש. מה הקשר של זה ל-Give2Gether ?Give2Gether מאפשר לאנשים לשתף אחרים במטרה אליה נתרמים כספיהם. השרות מאפשר לקהילה להתקדם למיקום “הראש”. בגלל אופי ההוכחה החברתית, ל-Give2Gether אחוז המרה (Conversion rate) של 4 אחוזים – שזה בהחלט טוב. אם אתם משתייכים לאגודה או ארגון המחפש לגייס כספים – זו היא הפלטפורמה עבורכם. כמו כן, Give2Gether מאפשרת לתת בקלות של תשלום עם פייפאל.

באופן מסורתי, ארגוני צדקה מגייסים את מירב המשאבים הכספיים באמצעות אירועים. מדוע זה עובד? משום שמספר גדול של אנשים רוצים להיראות באירועים אלו (כן, אני יודעת, זה לתרומה, אבל אנשים עדיין אוהבים להיראות באירועים). אירועים יוקרתיים שנוצרו ותורמים עשירים כובדו בהזמנה והכל במטרה שאנשים ירגישו לחץ להגיע ולתרום כספים, תוך קבלת התחושה הטובה הנובעת מתרומה לחברה או לנזקקים.

עלויות שרות Give2Gether הן נמוכות באופן משמעותי מנשף התרמה, מה שמשאיר את הארגון או העמותה עם החזר גדול יותר להשקעה, מה שעוזר לארגוני צדקה לגייס באופן יעיל יותר. המודל העסקי של השרות הינו SaaS, תוכנה כשירות והפלטפורמה של Give2Gether משתמשת באלגוריתמים מיוחדים לחיזוי וניבוי ההצלחה של גיוס תרומות. השרות מאפשר לאנשים לראות עד כמה התרומה שלהם תשפיע על קמפיין הגיוס בהשוואה לתרומותיהם של מכרים וחברים – ההוכחה החברתית עובדת.

תחרותי אבל חשוב

בפני Give2Gether עומד שוק תחרותי מאוד. בין המתחרים חברות כמו First Giving, Good2gether, Givezooks, Convio ואחרים. למרבה המזל, המנכ”ל ואחד ממייסדי החרה, ארנון שפיר, בהחלט יודע מה הוא עושה – הרקע שלו כולו ב-CRM (מערכות ניהול קשרי לקוחות).

המוצר, Give2Gether, מאפשר למשתמשים להקים קמפיין באמצעות ארבעה שלבים קלים בממשק אינטואיטיבי וידידותי למשתמש. ההיסטוריה של שפריר עם מערכות CRM היא התבלין המיוחד של המוצר – בכל עת, למשתמש ניתנים כלים המאפשרים צפיה בהשפעת ואפקטיביות של כל קמפיין וכלי ניתוח מובנים מיועדים לסייע למשתמשים באופטימיזציה של פעילויות ההתרמה המקוונות. מערכת הבילינג פשוטה לשימוש, וכמובן מאובטחת באופן יסודי.

איך שאני רואה את זה, החיסרון היחיד של הסטארט-אפ הוא מיקומו. Give2Gether ממוקם בישראל בעוד מירב הפעילות הפילנטרופית מתרחשת בארצות הברית, מה שהופך את החדירה לשוק לקשה יותר עבור החברה. זהו אתגר עמו מתמודדות חברות ישראליות רבות, ולמרות שידוע שזה אפשרי (עיין ערך Check Point) אבל זה בהחלט לא קל. בכל מקרה, המטרה היא טובה והשרות מוצדק. התקווה שלי היא שהחברה תצליח, ולו רק בגלל שאני רוצה לראות יותר נזקקים זוכים לסיוע שהם צריכים.

שירה אייבל

שירה אייבל היא מנהלת בחברת אייבל תקשורת, חברת פיתוח עסקי ושיווק המתמחה בהיי-טק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: