מפרסומות מעופפות ועד לצמיד ניטור שיהפוך צעדים לכסף – הצצה ל-5 קמפיינים מבריקים

קריאייטיב מוצלח הוא לפעמים כל מה שצריך כדי לייצר קמפיין בלתי נשכח. הנה 5 מהלכים פרסומיים מעוררי השראה שיגרמו לכם לחשוב קצת אחרת

grolsch beer

עולם הפרסום מטפס מעלה עם כלי הטיס שמציפים את העולם הטכנולוגי, סימנייה דיגיטלית שיודעת לצייץ, פרוייקט יצירתי של נייקי שמאפשר לרכוש מוצרים על חשבון נקודות נצברות מצמיד הניטור שלה ועוד מספר מהלכים מבריקים בעולם הפרסום.

1. סימנייה דיגיטלית

בעידן הדיגיטלי שבו מכשירים חכמים, גלישה באינטרנט ורשתות חברתיות הופכים לפעילויות פנאי מרכזיות בחיינו, אין זה פלא שפעילות כגון קריאת ספרים, הופכת עם הזמן לפחות אטרקטיבית. תופעה זו אומנם אינה חדשה עבור הסופרים אך אין ספק שהיא מדירה שינה מעיניהם; עבורם מדובר באתגר קשה עד לעתים בלתי אפשרי למשוך את תשומת לב הקוראים, שגם אם כבר מתחילים לקרוא ספר, במהרה מניחים אותו בצד ושוכחים מקיומו.

בדיוק לשם כך השיקה הוצאת הספרים Penguin בברזיל סימנייה דיגיטלית, שכל מטרתה היא לנטר את התקדמות הקריאה בספר, באמצעות מעקב אחר פעולת הפתיחה והסגירה שלו. כך בעצם, לאחר שהספר לא נפתח מעל לשבוע, “הסימנייה החכמה” שולחת התרעה ומזכירה לקורא, באמצעות ציוץ בטוויטר, להמשיך לקרוא. הציוצים אגב, תואמים את רוח הסופר והספר ומנוסחים בהתאם, תוך כדי שימוש בביטויים ו/או ציטוטים רלוונטיים מהספר עצמו.

2. Drone-Vertising

כמעט מבלי ששמנו לב התפתחה בעולם צורה חדשה של פרסום, שמביאה את המסרים השיווקיים לגבהים חדשים. הכירו את ה-Drone-Vertising – פרסום באמצעות מזל”טים ביתיים, שמאפשר למותגים לפרסם בזמן הנכון ובמקום הנכון.

בעוד שחלק ממשרדי הפרסום בעולם כבר הפכו את המזל”טים “לבני בית”, ישנם כאלו שמוציאים אותם מתוך כותלי המשרדים והופכים אותם לכלי פרסומי לכל דבר. כך במקרה של רשת מזון מהיר בשם “ווקר” ברוסיה שהפכה לראשונה שמשתמשת במזל”טים לצורכי פרסום. על בסיס התובנה כי עובדי משרדים רבים עסוקים מדי ושוכחים לאכול צהריים, הרשת החליטה להזכיר להם באמצעות המזלט”ים המעופפים מחוץ לחלונות משרדיהם שזו ההזדמנות שלהם להזמין משהו לאכול.

אגב, הצעד הבא בתוכניות הרשת הוא שילוב המזל”טים במערך המשלוחים של החברה. אנחנו מאחלים להם בהצלחה.

רוצים לדעת למה משמשים המזלט”ים בתוך עושים משרדי הפרסום? צפו בסרטון הבא.

Drone-vertising + Wokker from HB on Vimeo.

3. שירים ושלטים

במטרה להראות לעולם שנהיגה ברכב ההיברידי החדש של טויוטה היא כה מהנה, עד כדי כך שהיא גורמת לאנשים הנוהגים בה לפצוח בשירה, הפך המותג את מרכז הבירה הצ’כית פראג לפלייליסט שניתן לנהוג דרכו. כיצד אתם שואלים? באמצעות החלפת שמות הרחובות בעיר לשמות שירים פופולאריים. מערכת הסטריאו ברכב חוברה למערכת GPS וכאשר הרכב עבר ליד אחד משלטי הרחובות החדשים, השיר שהתנגן התחלף בהתאם לשם הרחוב. בחירת השירים לא הותירה לנהגים ברירה אלא לפצוח בשירה חיננית, כאשר הם בטוחים שאיש אינו שומע אותם… אופס…

4. לגעת בבירה

מהלך של מותג הבירה ההולנדית Grolsch ברוסיה מאפשר לקהל צרכניו לא רק ליהנות מאיכותה של הבירה אלא גם לקבל הטבה בתצורה של “קופון” לצפייה בסרט באינטרנט ללא כל הרשמה מוקדמת, הזנת קוד או פעולה מטרחנת כזו או אחרת. לשם כך, המותג נעזר בשירות ה-”Movie Unlocker” שמאפשר ללקוחותיו גישה לסרטים באינטרנט באמצעות הקשת הבקבוק על המחשב או הסמארטפון. טכנולוגית ה-“One Touch”, כפי שקורא לה המותג מבוססת על אותות רדיו שמעבירים את המידע הנחוץ לפתיחת הסרט מבקבוק הבירה למכשיר. כל כך פשוט, שהמפתח עצמו מתקשה להאמין למעשה ידיו.

5. בדם, יזע ודמעות

במטרה לעודד את קהל לקוחותיה לעסוק בפעילות גופנית לעיתים תכופות יותר, הציבה Nike מכונות אוטומטיות זמניות (Pop-up) לממכר מוצריה במקומות נסתרים בעיר ניו-יורק. שואלים את עצמכם מה ה-Catch ? ובכן, אין מדובר במכונות רגילות שניתן לרכוש בהן מוצרים בכסף אלא כאלו המופעלות רק באמצעות מטבע חלופי שמקורו בהמרת הנקודות שנצברו בצמיד ה-FuelBand של המותג במהלך פעילות ספורטיבית. כך בעצם, בעלי הצמיד שהצליחו להתחקות אחר רמזים שחולקו ברשתות החברתיות ומצאו את המכונות, יכלו להמיר את הנקודות שצברו במוצרי Nike שבמכונות. אגב, כדי להפוך את העניין למאתגר יותר, מימוש הנקודות מוגבל לאותה היממה בלבד.
nikecamp

המדור נכתב על ידי דודו פוגל, מנהל זרוע המחקר והייעוץ של מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום מקאן תל-אביב בסיועה של תמר דן, אנליסטית במחלקה.

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל.
מובילים כבר 5 שנים בקריאייטיב בארץ ובין עשרת משרדי הפרסום הקריאייטיבים באירופה.
מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים.
כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,Performance McCann Universal, חברת הפרפורמנס המובילה בישראל, ו- McCann Universal Search, חברת שיווק במנועי חיפוש ואנליטיקס הגדולה והמובילה בישראל.
לאחרונה, הרחבנו את השלוחות הדיגיטליות שלנו למצפה רמון וכנרת Mccann Valley במטרה להעניק שירותי פרסום דיגיטליים ללקוחות בינוניים וקטנים בכל רחבי הארץ.

דודו פוגל, מקאן דיגיטל

מנהל זרוע המחקר והייעוץ של מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום מקאן אריקסון תל אביב

הגב

4 תגובות על "מפרסומות מעופפות ועד לצמיד ניטור שיהפוך צעדים לכסף – הצצה ל-5 קמפיינים מבריקים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גיא
Guest

לגבי קמפיין הבירה, Grolsch (חרולס) היא בירה הולנדית.

דודו פוגל
Guest

שלום גיא,
תודה רבה על ההערה.
יתוקן בהקדם.
דודו פוגל

עוז אדרי
Guest

אילו המצאות שוות!
תודה רבה על הכתבה :-)

גיא
Guest

יש בעיה ברוב הסרטונים הלינק שבור

wpDiscuz

תגיות לכתבה: