להמראה, היכון, צא – טיפים בדרך לרחפן הראשון שלכם

ראיתם אותו בפעולה, יש לכם חבר שקנה והתלהב, התרשמתם מהצילומים שהוא מספק או סתם יש לכם חלום ישן להגיע לשמים – אם גם אתם נדבקתם בחיידק הרחפנים והחלטתם לפנק את עצמכם באחד, הנה כמה דברים שחשוב לדעת לפני הקנייה

11639816_10153491002562147_397536322_o

מאת אלדד אלוני ורותם רוגובסקי.

טרנד הרחפנים שכבש את העולם בשנים האחרונות הגיע גם לישראל. יותר ויותר אנשים נחשפים אליהם, מתפעלים מהביצועים שלהם, מתאהבים בזמזום שלהם – ומחליטים להפוך את הפנטזיה למציאות ולהפוך לבעלים גאים של רחפן. גם אתם נדלקתם? ברוכים הבאים למועדון – אין ספק שאתם הולכים ליהנות מכל רגע שהרחפן באוויר. אבל לפני זה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בבחירת הרחפן הראשון שלכם.

צריך מברג?

ראשית כדאי לדעת שיש מגוון עצום של רחפנים. כל רחפן שונה מאוד מחברו, וההבדל העיקרי ביניהם הוא ברמת הגימור שלהם: יש רחפנים המגיעים כמוצר מוגמר (כלומר הם מוכנים מיד להטסה), אין צורך להרכיב אף חלק, והפעולה היחידה הנדרשת היא לחבר את הפרופלורים, להרים את המתג ולהעלות אותם לשמים. רחפנים אלו יסומנו באותיות RTF – Ready To Fly.

מנגד, יש לא מעט רחפנים הדורשים הרכבה – ממש כמו רהיטים מאיקאה. יש רחפנים המגיעים ללא שלט או סוללה, ואף יש כאלו המגיעים ללא מנועים (!). אם על גבי הרחפן מופיעות האותיות ARF, קרי Almost Ready to Fly, כדאי לקרוא את האותיות הקטנות ולשים לב לתכולה המדויקת המוצעת למכירה. מאוד מצער לגלות שהרחפן היקר שקניתם אינו יכול לטוס כי שכחתם לבדוק אם יש סוללה שבאה בחבילה.

איצטדיון נתניה ממעוף הרחפן. צילום: Sky High Israel

איצטדיון נתניה ממעוף הרחפן. צילום: Sky High Israel

הרחפן הוא רק ההתחלה

חשוב לשים הכול על השולחן כבר עכשיו: רחפן הוא תחביב יקר. ככל שהרחפן איכותי ומתקדם יותר, מחירו בחנויות גבוה יותר. אבל זה לא הכול: לצד הרחפן עצמו יש גם ציוד נלווה, ואין מנוס מלהשקיע בו סכומים לא מבוטלים.

כאן חשוב להגיד: שההשקעה בעזרים הנלווים היא חשובה וכדאית לאורך זמן. דוגמת סוללות נוספות, מזוודה או תיק איכותי, משפר טווח ופרופלורים רזרביים, מגן למצלמה וכו, לכן כדאי לקחת בחשבון הוצאה נוספת של עוד אלפי שקלים בנוסף לרכישת הרחפן.

הסבלנות משתלמת

אם הגעתם עד כאן, כנראה מתישהו נדבקתם בחיידק והתאהבתם. ואם זה המצב, סביר להניח שאתם כבר לא יכולים לחכות: יש לכם עקצוצים ביד, והם לא ייפסקו עד שתחזיקו את מערכת הבקרה ותתחילו להטיס את הרחפן. ועדיין, חשוב מאוד לגלות סבלנות, לערוך מחקר ולא למהר.

ראשית עליכם לשאול את עצמכם מה מטרת הרחפן. האם אתם רוצים להשתמש בו למטרות צילום מקצועי? האם למטרות צילום אקסטרים? ואולי רק כדי להטיס אותו ולהרגיש טייסים לרגע? כשתדעו מדוע אתם כה נחושים לקנות אותו, המחקר שלכם יהיה יותר ממוקד.

ועכשיו, כדי לדעת כיצד להשקיע נכון את כספכם מומלץ לשוטט ברחבי האינטרנט ולתור אחר מקורות מידע מהימנים בנושא, לקרוא מאמרים וחוות דעת ולבקר באתרים המתמחים בתחום – דוגמת Hobby King או getfpv, המציעים מגוון עצום של דגמים ושל מוצרים נלווים. השיטוט באתרים אלו לבדו יכול לפקוח לכם את העיניים ולגרום לכם להבין את התחום טוב יותר.

צילום: Sky High Israel

צילום: Sky High Israel

הצטרפו לקהילה – ויפה שעה אחת קודם

זה הזמן לקצת גאוות יחידה: להיות בעלים של רחפן זה הרבה יותר מלהטיס אותו. אם יש לכם רחפן אתם כנראה משוגעים לדבר – ויש מצב שגם כשהרחפן במזוודה שלו, הוא ממשיך לרחף לכם במחשבות. בקיצור, אתם חלק מקהילה קטנה (לפחות בישראל) שחבריה מנצלים את שעות הפנאי שלהם להטיס, לצלם ולהתאהב בכל פעם מחדש.

אז אם אתם בדרך לשם – זה הזמן להכיר את הקהילה, להיעזר בה, להתייעץ עם ‘טייסים’ ותיקים ולקבל מהם עצות לקנייה חכמה. מומלץ מאוד להיכנס לפורומים העוסקים ברחפנים, הן בארץ והן בעולם, אך כאן חשוב לציין: לפני שאתם ממהרים להעלות שאלות הרות גורל, בדקו אם כבר ניתנה להן תשובה בפורום – וכיצד, באופן כללי, נהוג לשאול שאלות בפורומים אלו. קבוצות כאלו, מקומיות וגלובליות יש ובשפע בפייסבוק.

נמל תל אביב.  צילום: Sky High Israel

נמל תל אביב. צילום: Sky High Israel

המטרה: שליטה מלאה

זוכרים את הרכב הראשון שקניתם? אם זה היה בתקופה הסטודנטיאלית או בתקופת הרווקות שלכם, יש סיכוי שהוא היה ידני, בלי הגה כוח וללא חלונות חשמליים. הנהיגה בו הייתה, מן הסתם, מורכבת ומעייפת, ובאופן טבעי רמת השליטה שלכם בו הייתה נמוכה יותר.

גם כשמדובר ברחפנים הסיפור דומה: יש רחפנים נוחים מאוד להפעלה, כאלו שמערכת הבקרה שלהם היא מאוד אינטואיטיבית וידידותית, ויש כאלו הדורשים דוקטורט כדי ללמוד להטיס אותם. חשוב לבחור רחפן שמתאים ונוח לכם – ולכן מומלץ ליצור קשר עם מישהו שיש לו רחפן זהה למה שבחרתם (קשר עם הקהילה, זוכרים?) ולבקש להצטרף להטסה או אפילו להתנסות בהפעלה שלו – כך תוכלו לדעת עוד לפני הקנייה אם אתם מרגישים איתו בנוח ואם הוא נוח להטסה.

ולבסוף עוד עניין פעוט אחד: זהו, קניתם רחפן ואתם אחוזי התרגשות ומתים כבר להטיס אותו? כדאי לקרוא שוב את הוראות ההפעלה ולערוך מחקר נוסף (הפעם על הרחפן הספציפי הזה). הטסת רחפן דורשת מיומנת שנרכשת עם הזמן, והיא לא דומה להפעלת שום כלי אחר. קחו את הזמן, צפו בסרטוני הדרכה ביו-טיוב, התמקצעו בהטסה – ותיהנו מהדרך לשליטה ברחפן הראשון שלכם. בהצלחה!

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

8 תגובות על "להמראה, היכון, צא – טיפים בדרך לרחפן הראשון שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עידו ה.
Guest

כתבה מעניינת – עושה חשק. האם נדרש רישיון?

Rotem Rogovsky
Guest

עידו מי שחייב בהוצאת רישיון זה רק מי שמתעסק עם רחפנים לצילום מסחרי, ז”א לוקח כסף, מי שעושה את זה בתור תחביב לא צריך להוציא רישיון רק מומלץ מאד לשמור על החוקים

1. אסור להעיף מעל אנשים

2. אסור להעיף 250 מטר בשטח בנוי

3. חייב לשמור על קשר עין רציף עם הרחפן באוויר

4. אסור להטיס מעל גובה 50 מטר

5. אסור להעיף באזור שדות תעופה

שיהיה בהצלחה

ערן
Guest

כל זה טוב ויפה
אבל למה רואים אותכם שוב שוב מטיסים מעל אנשים ?
בפורומים השונים של קהילת הקוואד
יש הוראות בטיחות מינימליות שאתם (כותבי המאמר )
לא שומרים
תפסיקו להטיס מעל קהל למרות שזה יפה לצלם !!!!!

Rotem Rogovsky
Guest

ערן היקר, אנחנו מאד מקפידים על כל חוקי רת”א בחברה
לא תמצא שום מטיס שלנו מעיף רחפן מעל אנשים

אבל בהחלט מסכים איתך לחלוטין לגבי הוראות הבטיחות שחייבים בכל קהילת הרחפנים לשמור עליהם

Aviv Tene
Guest

רותם, כשבעמוד הפייסבוק שלכם מתנוסס סרטון תדמית שבו הרחפן משייט לו בין בניינים ומעל כבישים ראשיים + טיסה מעל נמל תל אביב השוקק אנשים – אתה לא באמת יכול לטעון שאתם מקפידים על חוקי רת”א ולא מטיסים מעל אנשים. זה פשוט שקר.
האבסורד הוא (שלא לומר הביזיון הגדול) שברת”א כנראה יודעים את זה, אבל משום מה מתעלמים. למה? כי קיבלתם מהם רישיון אז זה הופך את הרחפנים שלכם לבלתי מתרסקים וחסיני Fly-away בעליל? זה מן קסם כזה שקורה?
שיהיה לכם בהצלחה ורק נקווה שלא תגרמו לעולם לנזק בנפש או ברכוש.

נתי
Guest

אני רכשתי רחפן פאנטום 3 פרו.
הרחפן מאוד אמין ואם אתה לא רשלן או ממש אדיוט אין סיכוי שתפגע באנשים.
בהטסת רחפן צריך גם היגיון בריא.
לדעתי חלק מההגבלות קצת דרקוניות והגישה של התקשורת מעוררת פאניקה מיותרת.

Ronaldo007
Guest

בוקר טוב
איך אפשר לשלוט ברחפן תוך כדי פעלות ספורטיבית כמו סאפ או סקי, כשאתה עסוק בדברים אחרים ולא יכול להתעסק בשלט.
באיזשהו מקום קראתי שיש רחפנים שמתבייתים על אותות שנשלחים מהסלולאר ועוקבים אחרי מחזיק המכשיר, עד כמה זה מפותח.
והכי חשוב, כשנגמרת הסוללה, איך ממשיכים לבצע פעילות ספורטיבית כשהרחפן אצלך ביד?

Dani Finkelstein
Guest

שלום לכולם, ראיתי כמה ששואלים על בטיחות אז לאחרונה רשות התעופה האזרחית פרסמה כללים ותקנות להטסת רחפנים. חשוב מאוד לדעת וליישם על מנת למנוע אסון.
http://caa.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1408&Itemid=843&lang=he

wpDiscuz

תגיות לכתבה: