פייסבוק מתחדשת; מעתיקה מגוגל פלוס?

פייסבוק החלה לבדוק עיצוב חדש לגלריית התמונות שלה, שמזכיר עד מאוד את העיצוב הקיים בגוגל פלוס. האם מדובר על גניבה, או שכיום מקובל שרשת אחת תשאיל עיצובים מחברתה?

מקור: InsideFacebook

האם מלחמת הרשתות החברתיות הגיעה לרגעי שיא? השבוע החלה פייסבוק לבדוק אפשרויות תצוגה חדשות לגלריית התמונות שלה, המזכירות עד מאוד את אופן התצוגה של התמונות בגוגל פלוס. האם פייסבוק מתחילה לחשוש מהתחרות הקיימת בשוק, או פשוט מבינה שהגיע הזמן לשינוי?

שינוי חברתי

בתחילת השבוע החלה פייסבוק לבדוק אפשרויות תצוגה חדשות עבור גלריית התמונות המופיעה באתרה. על פי צילומים ודיווחים של אתרים שונים, מסתמן כי ישנם לפחות שלושה ‘אב-טיפוסים’ שונים הנמצאים בבדיקה כרגע, אך כולם מזכירים בצורה זאת או אחרת את תצוגת התמונות של גוגל פלוס.

בין אפשרויות התצוגה החדשות ניתן לראות עיצוב המציג את התיוגים והתגובות בצידה הימני של התמונה במקום מתחתיה – כפי שנהוג כיום, במטרה להציג את כל המידע בנקודה אחת, מבלי שהמשתמש יאלץ לגלול לתחתית העמוד על מנת לקרוא מי הגיב או לבדוק מי מתוייג בתמונה.

שלוש הגרסאות השונות מציגות אלמנטים דומים, כגון שמירה על עיצוב ה-Lightbox – כלומר, התמונה נפתחת ככיסוי על הדף בו המשתמש נמצא ולא כדף חדש בפני עצמו. כמו כן, התצוגה החדשה נותנת משמעות גדולה יותר לכפתורי ה-Tag ו-Edit ומציגה אותם ישירות על התמונה עצמה, במקום מתחתיה.

השוני בין הגרסאות מתבטא בצבעי הרקע המתחלפים של הדף ובאופן התצוגה של הכפתורים – בגרסה אחת הכפתורים תמיד מופיעים ורקע התמונה בהיר, בשניה מופיעים רק כאשר המשתמש מרחף מעל התמונה עם העכבר – וגם כאן רקע התמונה בהיר, ובגרסה השלישית הכפתורים מאמצים גוון כהה וכך גם רקע הדף. על פי סטטוסים שונים המתפרסמים ברשת החברתית, כמו גם עדכונים מהעובדים עצמם – פייסבוק מתייעצת עם צלמים מקצועיים על מנת לקבוע איזה מבין העיצובים יפורסם.

מקור: InsideFacebook

לא הפעם הראשונה

אין זה סוד שרשתות חברתיות, בין אם מדובר בגוגל פלוס, פייסבוק או אפילו טוויטר – נוהגות ‘להשאיל’ עיצובים ורעיונות אחת מן השניה. כשגוגל השיקה את שיחות הוידאו הקבוצתיות, הכריזה פייסבוק על שיתוף הפעולה עם סקייפ המאפשר לנהל שיחת וידאו עם חבר אחד. כמו כן, לפני מספר חודשים הודיעה פייסבוק כי תאפשר ‘לעקוב’ אחר משתמשים, גם אם אינם חברים שלכם ברשת החברתית – בדומה למודל הקיים בטוויטר.

נדמה שברגע שרשת חברתית אחת עולה על ‘פורמט מנצח’, מתחרותיה ממהרות להציע תכונות טובות יותר או אפילו דומות – במטרה להשאר במשחק ולדאוג כי המשתמשים לא ינטשו אותן. השאלה האמיתית היא – מי מהן תצליח ‘לזכות בכל הקופה’ ולהציע את האלמנט האולטימטיבי שיגרום למשתמשים להגיע ולהשאר אצלה?

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "פייסבוק מתחדשת; מעתיקה מגוגל פלוס?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ענת
Guest

פייסבוק לא נחה לרגע, הא? וזה אחרי מהפכת הטיים ליין…

מוטי חן
Guest

פייסבוק גם לא תנוח כל עוד גוגל נושפת בעורפה (טוב לא ממש :) ..
גוגל לא ממש מזיזה לה, היא פשוט רוצה להתפתח עד אינסוף וליצור חווית משתמש טובה יותר בכל פעם וזה הסוד הגדול שלה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: