צייצו בפייסבוק: לפי הדיווחים ההאשתג מתקרב לרשת החברתית

לפי הדיווחים, ענקית הרשת החברתית תטמיע את השימוש בהאשתג הפופולארי אי-שם בעתיד. עם זאת, אין לכך שום משמעות עד שחיפוש הגרף לא יציג בתוצאותיו גם סטטוסים בודדים

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

כמעט בכל יום מופיעות פה ידיעות על עוד שינויים ושיפורים בפייסבוק, אך נראה כי ענקית הרשת החברתית לא תשקוט על שמריה עד שתצליח להטמיע לתוכה את כל מה שטוב ומצליח ברשתות אחרות. לפי הדיווחים היום, מתברר כי החברה מתכננת להטמיע את השימוש בהאשתג (#), אחד מסימניה המובהקים של רשת הטוויטר.

בדומה למתחרתה הצייצנית, מטרת ההאשתג בפייסבוק תהיה לאחד שיחות לפי נושאים שונים. לבחירת המשתתפים.

טוב למשתמשים, מעולה למפרסמים

לא ידוע כמה זמן כבר עובדים מפתחי פייסבוק על הפיצ‘ר החדש, או מתי הוא ייכנס לתוקף בעבור כלל המשתמשים. מתי הפיצ‘ר יהיה זמין? קודם כל פייסבוק צריכה להכניס כמה שינויים בחיפוש הגרף, שכעת יודע לחפש אנשים, דפים, מקומות, אפליקציות ועוד, אך לא סטטוסים. דובר מטעם פייסבוק סירב לאשר את השמועה, ואמר רק כי ”אנחנו לא מגיבים על שמועות או ספקולציות“.

מבחינה פרקטית, עבור אלו מכם שלא נוהגים לצייץ, משמעות הדבר היא כי המשתמשים יוכלו ללחוץ על ההאשתג על-מנת לצפות בעמוד ובו רצף של סטטוסים שונים, מרחבי העולם, העוסקים כולם באותו הנושא. מבחינת פייסבוק, המשמעות היא כי המשתמשים יישארו זמן רב יותר באתר, ומכאן – יצפו ביותר פרסומות – המטרה העיקרית של פייסבוק בימים אלה.

טוויטר אינו השירות היחיד שעושה שימוש בהאשתגים. אינסטגרם, אותה רכשה פייסבוק זה מכבר, עושה שימוש אף היא בפיצ‘ר הפופולארי על-מנת לקבץ תמונות העוסקות בנושאים דומים. הטמעת ההאשתג בפייסבוק מצביעה על שינוי משמעותי במהות הרשת החברתית. בעוד בעבר פייסבוק נועדה יותר לשמירת קשר עם חברים ובני משפחה, בעוד טוויטר היוותה מעין ערוץ חדשות אלטרנטיבי, נראה כי הפערים הולכים ומצטמצמים, ופייסבוק מעוניינת ביותר גם בנתח השוק החדשותי יותר.

מבחינה שיווקית, השימוש בהאשתג עשוי להיות הצלחה גדולה, שכן הוא מאפשר למותגים לנהל מסעות פרסום ברשת הקוראים למשתמשים לכלול את ההאשתג הרלוונטי בפוסטים אותם הם מפרסמים בנושא. השימוש בטוויטר כבר הוכיח שמפרסמים משלמים ביד יפה על הופעה בתוצאות חיפוש של תגים הקשורים למותג שלהם, נתח שוק שפייסבוק הייתה שמחה מאוד לאמץ.

אחד הנושאים אותו יש לבחון הוא פרטיות הפוסטים. בעוד שבטוויטר הפוסטים פתוחים לעולם כולו, תמיד, בפייסבוק יש רמות שונות של פרטיות, ולכן תוצאות חיפוש ההאשתג לא יעלו את התוצאות הרצויות. אחת האפשרויות היא שכל הפוסטים יהיו ציבוריים, כאשר זהות הכותב תימחק במקרה בו מדובר בפוסט שהוגדר מראש כפרטי. אך סביר להניח שקהל המשתמשים של פייסבוק יקים קול זעקה ולא יקבל בהבנה את שינוי זה.

לא מדובר בפעם הראשונה בה פייסבוק מעתיקה את אחד המאפיינים המוצלחים של טוויטר. בעבר היא הטמיעה את רשימות המנויים, מאפיין נוסף של טוויטר שמשום מה פחות צלח בפייסבוק, ואת האפשרות לתייג אדם בפוסט באמצעות שימוש בכרוכית (@), מאפיין שדווקא הלך והפך לאחד הפופולאריים ביותר.

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

1 תגובה על "צייצו בפייסבוק: לפי הדיווחים ההאשתג מתקרב לרשת החברתית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רחל
Guest

מוזר, אולם גם בגוגל + משתמשים בקיצורים. למשל + לפני שם האדם. ויש גם מילים שאפשר להשתמש בהן בהאשתג. זה אכן כלי חשוב למיקוד ולגילוי תחומי העיניין של המשתמשים. אז כן, גם בגוגל עושים את זה בלי רעש…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: