מחקר: כמה זמן אתם מבלים בפייסבוק?

מחקר חדש מגלה שלאחר כל 6 דקות של גלישה, הדקה השביעית מוקדשת לפייסבוק. האם המגמה תתחזק או תחלש ב-2012?

מקור: תמונת מסך, עיבוד תמונה

רוצים לזכות בטלוויזיה 42 אינץ’ ומערכת קולנוע ביתי? הצביעו ב-Geek Awards 2011 והכריעו – מי הובילו את העולם הטכנולוגי השנה?

דקה אחת מכל 7 דקות שאתם מחוברים לרשת האינטרנט מוקדשת לפייסבוק, כך עולה מסקר של חברת ComScore, שבדק את הרגלי הגלישה של משתמשי הרשת, וניסה לנתח את השימושים הפופולאריים שלהם.

פייסבוק עולה

השימוש שלנו פייסבוק הולך ועולה, ומתחיל לאיים גם על אתרים מוסדיים יותר, כמו גוגל, ואחרים. ממצאי המחקר, המתייחסים לשנת 2011 עד לסוף חודש אוקטובר האחרון, מעלים עוד, כי בממוצע אנחנו מקדישים דקה מתוך כל חמש דקות שאנחנו מחוברים לרשת לאחת מהרשתות החברתיות. מתוך אותן דקות ברשתות החברתיות, 3 מתוך כל 4 דקות שכאלה מוקדשת ספציפית לפייסבוק. גם אם בוחנים את פייסבוק עצמאית מול זמן הגלישה הכללי של המשתמשים ברשת היא זוכה לתשומת לב של למשך דקה מתוך כל 7 דקות.

נתונים אלו מחזקים את ההערכות, כי צוקרברג פועל מזה חודשים רבים לאתר דרכים שיעשירו את חוויית השימוש שלנו ברשת האינטרנט, ויגרמו לרבים לרצות לבלות את מרבית זמן הגלישה שלהם בתוך הרשת החברתית הגדולה בעולם, ולא לצאת ממנה. עבור פייסבוק, יש לכך משמעות כלכלית ישירה, שכן, ככל שה-800,000+ משתמשים הרשומים ברשת מבלים יותר זמן ברשת, פייסבוק יכולה להציג להם יותר פרסומות. בכל פעם שהמשתמש עובר בין דף לדף, או מרענן את דף הבית שלו, המערכת יכולה לטעון פרסומות מחדש, ולהשיא רווחים למפרסמים, שישובו לפרסם בתוך פייסבוק, על חשבון פרסום מחוץ לה.

בהיבט הזה, פייסבוק נמצאת בתחרות ישירה מול גוגל, אשר מציעה ללקוחות את שירות הפרסום שלה ואפשרויות פרסום באתרים רבים ברחבי האינטרנט. פרסום זה הופך לפחות יעיל אם המשתמשים לא שם כדי לראות את הפרסומות וכדי ללחוץ על אלו שמעניינות אותם. לכן, דרך אגב, יש לגוגל אינטרס ברור לייצר אלטרנטיבה לפייסבוק, לא בהכרח במובן של רשת חברתית מתחרה, אלא ליצור מרחב וירטואלי בו היא שולטת, כפי שבנתה פייסבוק, בו יש למשתמשים יותר ויותר מה לעשות, ובו הם ימצאו את עצמם מעבירים את זמן הגלישה שלהם.

תשומת הלב שלכם

התחרות על תשומת הלב של הגולשים שנמשכת מזה מספר שנים תימשך גם אל תוך 2012, ואולי אפילו ביתר שאת. הפרויקט השאפתני של גוגל לייצר שירות אימות ברשת עשוי להתברר בתור הצעד המשמעותי ביותר בו נקטה ענקית החיפוש אל מול הדקות האבודות של תשומת לב המשתמשים, שהיא מאבדת לפייסבוק.

הצלחתה של גוגל לגרום לארגונים ולאנשים פרטיים להשתמש בשירות האימות כדי לקדם תכנים של עצמם עשוי להפוך את גוגל פלוס למקום הראשון אליו פונים המשתמשים כאשר הם רוצים לקבל מידע אמין, מהמקור שנושא את שם החשבון, ולא רוצים להסתכן בכך שמדובר במתחזה או בתוכן שעבר עריכה מאסיבית טרם פרסומו.

עד אז, ימשיכו מרבית הגולשים להשתמש במגוון שירותי הרשת, ולהקדיש לפחות דקה מכל 7 דקות הגלישה שלהם ברשת לגלישה בתוך פייסבוק.

וידאו: ה-Activity Log החדש של פייסבוק יגרום לכם לבלות עוד מספר דקות ברשת

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "מחקר: כמה זמן אתם מבלים בפייסבוק?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יש כלים להתמודדות עם התופעה בעסקים
Guest
יש כלים להתמודדות עם התופעה בעסקים

יש כלים (ביניהם WebShield של חברת ATERA) האפשר להגדיר שעות ביום (כמו זמן הפסקת צהריים) וכו’, כמה זמן להתיר את הגלישה באתרים שלא לצורכי עבודה, וגם להגדיר ברמת התוכן ולא ברמת האתר, שכן כיום ניתן לגשת לרשתות החברתיות דרך הרבה אפיקים שאינם הדומיין הישיר של האתר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: