פייסבוק סוגרת רבעון: הרווח עלה, אבל המניה צוללת

מספר המשתמשים עלה, לפייסבוק יש יותר הכנסות, אבל המשקיעים מממשים את המניות, והמכירות מורידות את המניה ל-24 דולרים. אתם רצים לקנות?

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

במהלך היממה האחרונה הגישה פייסבוק את דו”חות הסיכום שלה לרבעון השני של 2012 (Q2). דו”חות אלו הם הראשונים שפייסבוק מפרסמת מאז שהונפקה החברה, ועל כן משקיעים ואנליסטים רבים רואים בהם חשיבות רבה לאבחון פוטנציאל החברה בטווח הארוך. למרות זאת, כנראה שרבים מהם הסתכלו על הטווח הקצר ומכרו את מניותיהם, שכן המנייה צללה לשיאים חדשים והמסחר נסגר על 24 דולרים למניה.

 הרווח גדל

פייסבוק מדווחת, כי ברבעון השני הכנסותיה גדלו ועומדים על 1.18 מיליארד דולרים. סכום זה משקף רווח של 0.12 דולרים למניה, ומצליח לעקוף את תחזית האנליסטים במעט, כאשר אלה חזו הכנסות של 1.15 מיליארד דולרים. אמנם, העקיפה היא בהפרש נמוך, אך עבור פייסבוק היה חשוב להשקיע ולעקוף את התחזיות בכל סכום שהוא, גם אם הוא נמוך.

גם בתחום ההכנסות מפרסום, פייסבוק עקפה במעט את תחזיות האנליסטים, אשר שיערו שהן יעמדו על כ-921 מיליון דולרים ובפועל עומדים על 922 מיליון דולרים.

955 מיליון משתמשים

פייסבוק מעדכנת, שהיום יש ברשת החברתית שבבעלותה כ-955 מיליון משתמשים פעילים, מתוכם 543 משתמשים באמצעות מכשיר סלולרי. בנוסף, 552 מיליון משתמשים מתחברים בכל יממה לפייסבוק, נתון מרשים בכל קנה מידה. המשתמשים היומיים הללו, אשר חלקם מתחבר באופן יומי לפייסבוק דרך הסלולרי שלו, הם לב ליבה של הרשת החברתית. צמיחה בכמות המשתמשים שהפכו ממשתמשים שמתחברים לעיתים רחוקות אל משתמשים המתחברים על בסיס יומי לפייסבוק הוא אחד הפרמטרים החשובים בהצלחת החברה בטווח הארוך.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה, עיבוד תמונה

למרות העליה בכמות המשתמשים המתחברים לפייסבוק על-בסיס יומי, קשה שלא לשים לב שקצב גדילת מספר המשתמשים בפייסבוק הואט. אמנם, פייסבוק הולכת ומתקרבת למספר הזהב, של מיליארד משתמשים פעילים בחודש, אך המספר הנכסף עשוי להמצא במרחק של רבעון או שניים מהחברה. לכן, חשובה עוד יותר היכולת של פייסבוק להפוך משתמשים רגילים, המתחברים לרשת לעיתים רחוקות, אל משתמשים המתחברים בכל יום.

הפרסום בפייסבוק עובד

נתון נוסף מעניין שפייסבוק מפרסמת בהודעה לעיתונות שמתלווה אל הדו”חות הרבעוניים מתייחס לפרסום בתוך פייסבוק. על פי הנתונים של פייסבוק, 70% מהקמפיינים בתוך פייסבוק ייצרו הכנסה לחברות המפרסמות, בגובה של לפחות פי 3 מההוצאה על הפרסום. בנוסף, בכ-49% מהקמפיינים, החברות המפרסמות זכו להכנסות של פי 5 ומעלה מעלות הפרסום.

אמירה מפורשת זו נועדה להבהיר לכל אותם לקוחות גדולים ששוקלים את כדאיות הפרסום בפייסבוק, שפייסבוק עדיין בעניינים, גם אם לא כל הקמפיינים בתוך פייסבוק עובדים. הבהרה זו באה לאחר העזיבה המתוקשרת של חברת ג’רנל מוטורוס, אשר הודיעה בריש גלי, כי היא מפסיקה את כל הקמפיינים בתוך פייסבוק, משום שהיא לא רואה מהן הכנסות בפועל. מבחינת ג’נרל מוטורס, הפרסום בפייסבוק פשוט לא עבד.

העזיבה של ג’נרל מוטורס גרמה למפרסמים רבים לבחון מחדש את חלוקת תקציבי הפרסום, בין פייסבוק לבין שאר האפיקים העומדים בפני המפרסמים, ופייסבוק התקשתה בזמנו למזער את הנזק התדמיתי שנגרם לה. זאת, משום שלא היו לה נתונים ברורים שיסתרו את הטענות של ג’נרל מוטורס.

העתיד נמצא בסלולר

מקור: יח”צ, תמונת מסך, עיבוד תמונה

נזכיר, כי פייסבוק מהמרת היום על שני תחומים דומיננטיים להצלחתה; הראשון הוא עולם הסלולר, והשני הוא פרסום מקוון. בטווח הקצר והרחוק, פייסבוק מסתמכת על פרסום כמקור הכנסה עיקרי לחברה. החברה בונה כל העת אפיקים חדשים לפרסום בתוך הרשת החברתית, ומשנה את ממשק המשתמש ללא הרף כדי לאפשר למפרסמים לדחוף יותר מסרים, פרסומות וידיעות ממומנות בפני 955 מיליון המשתמשים של פייסבוק.

בטווח הארוך, פייסבוק מהמרת על עולם הסלולר, ומזה זמן מה החברה מבצעת צעדים רבים שיכינו אותה לעידן שאחרי המחשב האישי, עידן בו המכשיר החשוב ביותר של המשתמש הוא הסמארטפון שלו, ואת מרבית הגלישה שלו לאינטרנט המשתמש מבצע דרך סמארטפון, ולא באמצעות טאבלט או PC.

מסמכי הסיכום הרבעוני של פייסבוק מפורסמים באתר הרשות לניירות ערך האמריקנית.

נדב דופמן-גור

עו”ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: