פייסבוק משיקה: מנגנון פרסום חדש ומשופר

פייסבוק השיקה את מנגנון הפרסום החדש שלה, שיאפשר למפרסמים למצוא בקלות יועצים ומפתחים לצורך הפרוייקטים שלהם. בנוסף, נחשף שיפור נוסף שיאפשר למפרסמים למצוא גם את הלקוחות המתאימים להם. אז כמה כדי לנו להזהר?

מקור: יח"צ

אמש (ד’) הכריזה פייסבוק על שילוב של שתי תוכניות שיווק שהציעה בעבר – אל תוכנית אחת אולטימטיבית שתעזור למפרסמים לפנות אל קהל לקוחות שיענה על ציפיותיהם ולמעשה יעזור להם להגדיל את הרווחים.

דיווח נוסף חושף כי פייסבוק החלה לגלגל עוד שינוי במנגנון המודעות שלה, שיעזור למפרסמים לדעת לאיזה סוג משתמשים עליהם לפנות במטרה להרוויח.

עד כמה הפעולות שלכם ברשת החברתית חשופות גם לצד שלישי?

פרסום ממוקד

אתמול (ד’) פרסם ג’ון יי (John Yi), מנהל בתכנית ה-Marketing API בבלוג המפתחים הרשמי של פייסבוק כי החברה החליטה לאחד את שתי תוכניות השיווק הקיימות שהציעה – את תכנית Preferred Developer Consultant, שעזרה למותגים וארגונים למצוא את המשאבים הדרושים על מנת לבנות אפליקציות פייסבוק, דפים ופלאגאינים ואת Marketing API שסייע בבניית המוצרים עצמם – וכעת מוצגות השתיים תחת השם החדש: Preferred Marketing Developer.

מטרתה של התכנית החדשה היא לעזור למפרסמים להרוויח באמצעות כלים משופרים שיעזרו לשפר את ניהול קמפיין המודעות ולפתח אסטרטגיות עבור עמודי המותג של המפרסמים, על גבי הרשת החברתית.

כלומר, PMD תעזור להביא את המפתחים אל הלקוחות הנכונים ולאפשר לכל חברה או מותג למצוא יועצים איתם יוכלו לעבוד על הקמפיינים או המוצרים אותם מעוניינים להעלות לרשת החברתית. פייסבוק תאפשר למפתחים לחסוך זמן על ידי התחברות ללידים (Leads) באמצעות כלי חיפוש חדש, לאפשר ללקוחות למצוא מפתחים על פי מיקומם הגיאוגרפי והמומחיות שלהם, להראות את המומחיות שלהם על גבי דפים ספציפיים שכבר קיימים ברשת ועוד מגוון אפשרויות חדשות.

התכנית החדשה מכילה כבר עכשיו 232 חברות מ-35 מדינות, כאשר עם השקתה של התוכנית המאוחדת, הצטרפו 141 חברות מ-20 מדינות ברחבי העולם.

מקור: יח"צ

מה עוד היא מתכננת?

אתר TechCrunch חשף כי עוד מהלך שפייסבוק כבר החלה לגלגל בתחום הפרסום, מאפשר למפרסמים המשתמשים ב-Marketing API להראות את המודעות שלהם למשתמשים שביצעו פעולה מסויימת לאחר ההקלקה על המודעה, כגון שיתוף התוכן, קניית סחורה וירטואלית או לפדות הצעה או קופון באמצעות Facebook Offers.

המטרה של מהלך זה היא להעניק יותר שקיפות עבור המפרסמים על ידי כך שיבינו טוב יותר את המשתמשים ובהתאם לכך יציגו את המודעות המתאימות להם. הפעילויות השונות אותן המפרסם יוכל לראות כוללות את רשימת המשתמשים היוצרים שיחה אודות הפרסומת, תגובות ושיתופים בעמודי המותג המפורסם, צ’ק אינים בחנות המותג, התקנות ושימוש באפליקציות, מספר הפעמים בהן היה שימוש בכרטיס האשראי והסכום שבוזבז, מספר האישורים לאירועים שונים ועוד.

בעוד שהיתרון עבור המפרסמים הוא ברור – עסקים מקומיים ומותגים גדולים עתידים להרוויח הרבה יותר מאופן השיווק החדש שיציג למשתמשים המתאימים את העסקאות הנכונות להם, גם פייסבוק עתידה להרוויח ממהלך זה, שכן קליקים ממוקדים יוכלו לעזור לה להשיג ‘שטח פרסום רב יותר’ אותו תוכל למכור למפרסמים נוספים.

פייסבוק מצידה עדיין לא יצאה בהכרזה רשמית הנוגעת לשינוי הנוסף – ונכון לעכשיו הוא זמין למספר מצומצם של חברות המשתמשות ב-API, כך שניתן להניח כי מדובר בשלב ‘הבטא’ במטרה לבדוק את תגובות המפרסמים. אך בתור משתמשי פייסבוק עלינו להבין – בקרוב גם חברות צד שלישי יוכלו לראות כיצד בדיוק אנו מתנהלים על גבי פייסבוק ומה אנו עושים לאחר ‘מימוש עסקה’ או לחיצה על פרסומת.

כך שבפעם הבאה שאתם לוחצים בטעות על פרסומת שתעזור לכם למצוא בחורות פנויות מעל גיל 40, או אחת שתציע טיפול חדש נגד אקנה – חשוב שתזכרו כי ייתכן והמפרסם ידע כיצד להשתמש במידע זה כנגדכם – ובלי שום קשר, דבר הרכישה עשוי להופיע לכלל החברים שלכם בפיד.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 תגובות על "פייסבוק משיקה: מנגנון פרסום חדש ומשופר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Geva Telem
Guest

קצת הגהה לא הרגה אך אחד :)

אליהו בנדן
Guest

טווו טווו…הרכבת מתקרבת אל הפרסומות באתרי צד שלישי…
גוגל, תכינו את המזוודות. אתם יורדים למטה!!!!!!!!

Lidor Beck
Guest

מצגת אופרס הכוללת מה שרציתם לדעת על שירות הקופונים החדש של פייסבוק:
Facebook Offers
http://www.scribd.com/doc/86921219/Untitled

wpDiscuz

תגיות לכתבה: