במקום לייק: פייסבוק בודקת כפתור הרשמה לדפי מותג

אם ישנם דפי מותגים שאינכם מעוניינים להיות מזוהים עמם, אך אתם כן מעוניינים לקבל מהם עדכונים, ייתכן כי הפיצ’ר החדש עליו פייסבוק עובדת הוא בדיוק בשבילכם

מקור: יח”צ

במהלך החודשים האחרונים, פייסבוק מבצעת שינויים משמעותיים ברשת החברתית שמשפיעים בעיקר על סוג אחד של משתמשים – המפרסמים. כעת, בודקת החברה אפשרות חדשה המיועדת לדפים, שתאפשר למשתמשים להרשם לעמוד, במקום ‘לאהוב’ אותו. אך האם היא עלולה להפסיד ממהלך שכזה?

מסמפט, מחבב, אוהב

לפני כשבוע פרסם קרייג סמית’, גולש אקראי ברשת החברתית, כי כשנכנס לדף המותג Marketing Land לצד כפתור ה-Like המוכר הופיע כפתור חדש – Subscribe. סמית’ שמיהר לפרסם את הממצא החדש, הוסיף בתגובה כי הוא מעט מבולבל ואינו בטוח מה עליו לעשות עם הכפתור החדש שהופיע מולו.

ואכן, דובר מטעם פייסבוק אישר כי הרשת החברתית בודקת אפשרות הטמעה של כפתור ההרשמה לדפי מותגים, שמופיע כרגע אצל מספר מצומצם של מותגים שנבחרו מראש. הכפתור החדש למעשה יתנהג בצורה דומה לכפתור הלייק ויציג למשתמשים עדכונים אודות המוצג, אך בשונה ממנו – לא יפרסם את אהדתו של המשתמש בפרופיל האישי שלו.

כפתור ה-Subscribe שהוצג ב-2011 היה זמין בתחילה לכתבים, סלבריטאים ו’אושיות רשת’ עולמיות, באמצעותו יכלו המשתמשים לעקוב אחר העדכונים והפרסומים השונים, להחליט על כמות האינטרקציה המתקבלת מהם וכל זה מבלי להיות חברים של אותם ‘סלבס’. כיום, אפשרות ההרשמה קיימת לכלל המשתמשים המעוניינים בכך – וככל הנראה עתידה להגיע בקרוב גם אל דפי המותגים.

יתרון, או חסרון?

במידה וכפתור ההרשמה אכן יגיע גם אל דפי מותגים, היתרון המשמעותי שיציע הוא למעשה גם החסרון הגדול ביותר שלו – משתמשים רבים יעדיפו לעקוב אחר העדכונים והפרסומים השונים של המותג, מבלי להיות מזוהים עמו ומבלי שמידע זה יהיה ‘חשוף’ לחבריהם ברשת החברתית.

כך, דפי מותגים המסתמכים על כמות לייקים גבוהה, או שמעוניינים לעקוב באדיקות אחר קצב הגדילה של המשתמשים שלהם יתבלבלו בעת נסיון לעקוב אחר האוהדים שלהם. בעלי המותג יאלצו ככל הנראה להתנהל עם שני דפי סטטיסטיקות שונות, כמו גם שהפרסום המופיע ברשת החברתית עתיד להפגע, לפחות זה המתבסס על חסויות ומציג את הדפים השונים שחברינו ‘אהבו’.

למרות שהכפתור עדיין נמצא בבדיקה, התחושה הרווחת היא שפייסבוק לא חשבה על כל התרחישים האפשריים עד הסוף. ומצד שני, האם ייתכן כי הרשת החברתית הבינה שהפרסום תפס נפח גדול מידי באתרה ומעוניינת ‘להקל’ ולו במעט על המשתמשים?

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: