להסתדר בשני טורים: פייסבוק בוחנת עיצוב מחודש לטיימליין

בעוד שחלקנו עדיין מתרגלים לעיצוב הטיימליין, פייסבוק מחליטה לבחון עיצוב מחודש המציע טור אחד ויחיד לסטטוסים, וטור שני לעדכונים ותמונות

מקור: יח”צ

פייסבוק החלה לבדוק עיצוב חדש לטיימליין של המשתמשים, הכולל תצוגה ”רזה” יותר מבעבר המציעה רק טור אחד של עדכונים, והדגשת חבריו של המשתמש בטור נפרד משלהם.

טור לעצמי, טור לכם

נראה כי בתקופה האחרונה למשתמשי פייסבוק היה מעט שקט בכל מה שנוגע לשינויים עיצוביים משמעותיים שעלולים להשפיע ישירות על הגלישה שלהם ברשת החברתית. לאחר שהצליחה להעביר את כל משתמשיה אל עיצוב הטיימליין החדש, מסתמן כי קיים תכנון לשנות את העיצוב, שוב.

נכון להיום, כאשר משתמש נכנס אל הפרופיל שלו או של חבריו, העדכונים והסטטוסים מתחלקים בין שני הטורים המופיעים בדף. כעת מסתמן כי פייסבוק מעוניינת לצמצם את התצוגה הנ”ל, ולהציג טור אחד יחיד של סטטוסים, וטור שני המציג את חבריו של המשתמש, התמונות האחרונות שהעלה, הפעילות האחרונה שלו באתר וכמובן את הלייקים השונים שהעניק לדפים וסטטוסים שונים. כחלק מהשינוי, מרחיבה פייסבוק את טור הסטטוסים על מנת להציע קריאה נוחה יותר, על חשבון הטור השני.

דובר מטעם פייסבוק אישר את המידע, והוסיף כי נכון להיות העיצוב נמצא רק אצל אחוז קטן ממשתמשי הרשת החברתית, שבוחנת כיצד יגיבו אליו, והאם הגלישה הופכת לקלה ונוחה יותר עבור אותם משתמשים.

מקור: InsideFacebook

מבלבל או משרת את המטרה?

אין ספק שהחלוקה של הטיימליין כפי שמוצגת כיום היא מעט מעייפת, שכן דורש מהמשתמש לקפוץ משמאל לימין על מנת לצרוך את כל המידע בדף הפרופיל של חברו. אך העיצוב החדש עלול לגרום לעוד יותר בלבול, בזכות תכנים ויזואלים בצד ימין שימשכו את העין, לעומת תכנים טקסטואלים בצד שמאל, שבאמת מעניינים את המשתמש – כך שנראה כי נמשיך לקפוץ מצד לצד בכל פעם שנכנס אל דף פרופיל של אחד מחברינו.

בנוסף, חשוב לציין כי במידה ומדובר על משתמש שאינו פעיל במיוחד בתחום הלייקים והתמונות, הטור הימני עלול להשאר ריק ממידע, במיוחד במידה וגוללים עוד ועוד על מנת לקרוא את כל הסטטוסים שפרסם. אותם סטטוסים, יידחסו אל חלקו השמאלי של המסך ועיצוב זה פשוט יראה רע, או אפילו כמו באג במערכת.

בעוד שברור לכולנו כי המטרה האמיתית של פייסבוק היא לגרום למשתמשיה לשתף כמה שיותר תכנים, הכוללים לא רק סטטוסים אלא גם תמונות ואירועים שונים, בסופו של דבר עליה להציע את חווית המשתמש האולטימטיבית, גם עבור משתמשים קצת פחות פעילים על גבי הרשת.

אבל בשורה התחתונה, ברור לכולנו שפייסבוק נמצאת במקום בו במידה ורוצה לבצע שינוי – תבצע אותו, עם או בלי אישור המשתמשים. כך שעם כל הכבוד לתלונות והבקשות שלנו, הדבר הכי טוב שאנו יכולים לעשות, בדיוק כמו בכל פעם שפייסבוק מבצעת שינוי זה או אחר, הוא פשוט להתרגל, או לחילופין להפסיק לגלוש בפייסבוק – אבל כולנו יודעים שזה לא הולך לקרות בקרוב.

מקור: InsideFacebook

חן אידן

אוהבת גאדג’טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 Comments on "להסתדר בשני טורים: פייסבוק בוחנת עיצוב מחודש לטיימליין"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
עומר
Guest

אהבתי את הרעיון הזה עוד בפעם הראשונה, כשקראו לזה “טוויטר”…

דקור סטאר
Guest

כאשר העיצוב של פייסבוק משתנה זה מזעזע הרבה משתמשי פייסבוק אך את בעלי הדפים העסקיים שאני , דקורסטאר קרניזים נמנע ביניהם. לפעמים זה לא רק ההסתגלות אלה דורש התאמה של עיצוב מחודש לדף.
עבורינו בדקורסטאר השינויים הללו מטריחים ועד שהתרגלנו לטיימליין הנוכחי, מקווים להשאר איתו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: