לא רק לייק: כך יראה הכפתור החדש של פייסבוק

בהמשך לשמועות לפיהן פייסבוק צפויה לשחרר כפתור ׳דיסלייק׳ – זה אמנם כנראה עוד לא קרה, אבל לעומת זאת, הפיצ׳ר החדש והאופטימי יותר, יאפשר למשתמשים להביע הלם, אהבה ושמחה

face

מקור: עיבוד תמונה, פייסבוק

פייסבוק רוצה לעזור למשתמשיה להיות קצת יותר תקשורתיים האחד עם השני, ולא להסתפק רק ב׳לייק׳ הנכסף בשביל להביע את התחושות שלנו כלפיי סטטוס מסוים. בשבועות האחרונים הסתובבו שמועות לפיהן הרשת החברתית צפויה להציג סוף סוף כפתור ׳דיסלייק׳, אך כנראה שבחברה הבינו ששימוש בכפתור שכזה עשוי לגרום ליותר נזק מתועלת.

השמועות עלו לאחר שבחודש שעבר מנכ״ל פייסבוק רמז כי הם עובדים כעת על כפתור תגובה נוסף  שנועד לאפשר למשתמשים להביע מנעד רחב יותר של רגשות. אותה רמיזה קיבלה כעת אישור רשמי, שכן ממחר (ו׳) יתחילו חלק ממשתמשי הפלטפורמה ליהנות מהאופציה להביע רגשות בצורת אמוג׳יס חדשים.

הסוף למונופול הלייק

פיצ׳ר חדש שפייסבוק מוסיפה יאפשר למשתמשים להביע את תחושותיהם בצורה קצת יותר מגוונת, על ידי שימוש באחד מתוך שישה אמוג׳יס חדשים. אותם פרצופונים נועדו להעביר תחושה של אהבה, צחוק, אושר, הלם, עצב וכעס. אפשרויות התגובות החדשות יהיו פתוחות תחילה רק בפני משתמשים באירלנד וספרד (לא ברור למה נבחרו דווקא המדינות האלו). במידה ושני השווקים הללו יעשו ׳לייק׳ לפיצ׳ר החדש, האפשרות תפתח גם לשאר העולם או יעבור שדרוגים והתאמות לאחר קבלת פידבק.

סט התגובות החדש יופיע הן בגרסת המובייל והן בגרסת הדסקטופ של האפליקציה, כמו גם לאורך הניוז פיד, גם בתגובות שפורסמו על ידי החברים או עלי ידי עמוד כלשהו אחריו אתם עוקבים וגם אצל מפרסמים למיניהם. אותם משתמשים שיחשפו לאייקונים החדשים אמורים לראות חלון (פופ אפ קטן) שיפתח ברגע שילחצו על אייקון הלייק, שיאפשר להוסיף אחד מהאמוג׳יס החדשים.

משתמשים שכבר עכשיו רוצים להביע תגובות ׳עשירות׳ יותר אך עדיין בצורה ויזואלית, יכולים לעשות שימוש במדבקות שתחילה היו רלוונטיות רק בתוך הצ׳אט. למרות אופציה זו, המשתמשים עדיין נדרשים לחפש אחר המדבקה האידיאלית (שכן אין אופציה לבצע חיפוש אחר מדבקה לפי שם, סגנון או להשתמש באלו הפופולאריות ביותר), וכאמור בעזרת הפיצ׳ר החדש לחיצה על כפתור הלייק תפתח באופן אוטומטי את היצע האמוג׳יס עימם ניתן להגיב.

האופציה להגיב באמצעות אייקונים רגשיים היא לא חדשה או זרה למרבית המשתמשים ברשת האינטרנט. אתרים כדוגמת BuzzFeed מאפשרים למשתמשים להגיב על הכתבות שקראו באמצעות תגובות ייחודיות כמו ׳LOL׳, ‘Win’ ו-׳OMG׳.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "לא רק לייק: כך יראה הכפתור החדש של פייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אור
Guest

מגניב :) חכם מאוד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: