פייסבוק מתחדשת, ודוחקת את הלייק הצידה

פייסבוק הציגה אמש עוד כ-60 אפליקציות חברתיות שיאפשרו למשתמשים לשתף בצורה הרבה יותר משמעותית מלחיצה על כפתור ה-Like. כעת תוכלו לספר לחבריכם מה בדיוק אכלתם, קראתם או קניתם – בלחיצת כפתור אחת

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

במסיבת עיתונאים שנערכה לפנות בוקר, שעון ישראל, הציגה פייסבוק את החידושים ברשת החברתית, הכוללים בעיקר אפשרויות שיתוף חדשות עבור המשתמשים. האם בעתיד כל פעולה שנעשה תתועד על גבי אחת מהרשתות החברתיות אליהן אנחנו רשומים, או שנוכל לנסות ולשמור על מידה של פרטיות?

מה עשינו היום?

במסגרת מסיבת העיתונאים שערכה אמש פייסבוק בסן פרנסיסקו, הכריזה הרשת החברתית על למעלה מ-60 שותפים חדשים המשתמשים ב-Actions – באמצעות פלטפורמת ה-Open Graph שהציגה בספטמבר האחרון בכנס f8. כשהמטרה היא ליצור ולהציג מגוון פעולות חדשות, אותן המשתמשים יוכלו לבצע ולחלוק עם חבריהם.

בפועל, כעת מפתחי אפליקציות יוכלו להציע למשתמשים אינטרקציה מסוג חדש, הכוללות הרבה מעבר ללחיצה על כפתור ה-Like. לדוגמה, במידה ורכשתם מוצר מסויים – כל מה שתצטרכו לעשות הוא ללחוץ על כפתור ה-Own שיופיע באפליקציה הייעודית של החברה ודף הפייסבוק שלכם יעודכן בהתאם. מדובר בדרך חדשה ליצירת אינטרקציה עם כל מוצר שהוא – בין אם מדובר במותגים, מאכלים, חפצים, בגדים ועוד.

קארל שוגרין (Carl Sjogreen), אחד מבכירי פייסבוק שנכח במסיבת העיתונאים, הסביר כי כעת המשתמשים יוכלו להתחבר לפייסבוק בצורה הרבה יותר משמעותית מבעבר – שכללה אך ורק לחיצה על כפתור ה-Like. באמצעות שיתופי הפעולה החדשים והטמעת המחוות, כל פעולה שיעשה המשתמש תוצג על גבי הקיר שלו בצורה המתאימה ביותר, עם תוכן מתאים – בלחיצת כפתור אחת.

בסוף כל חודש ירוכזו הפעילויות השונות ממגוון האפליקציות וכך חבריכם יוכלו לעקוב אחר מה ראיתם, רציתם, רכשתם, אכלתם, קראתם – או כל פעולה אחרת שהחלטתם לשתף. נדמה שמדובר בתחילת הסוף עבור כפתור ה-Like, בעוד שעדיין תוכלו לאהוב סטטוסים שונים – מגוון אפליקציות כבר לא יהיו מעוניינות בגילויי החיבה, אלא במידע מפורט ומדוייק המתייחס לאלמנטים השונים – האם יש לכם את המוצר, האם אתם רוצים אותו וכיצד בדיוק השתמשתם בו.

למעלה מ-60 שותפים עובדים בצמוד לפייסבוק במטרה ליצור ולהציג את הפעולות החדשות הללו והם נעים ממותגי מזון, הלבשה, אתרים, אפליקציות ועוד. בין השותפים הראשוניים ניתן לראות מספר שמות מוכרים כגון RunKeeper, Foodspotting, Airbnb ועוד. נדמה כי העבודה הקשה באמת עכשיו נמצאת בידם של המתכנתים – שכן עליהם להטמיע וליישם את האלמנטים החדשים באפליקציה שלהם.

רווח או הפסד?

אחד היתרונות המשמעותים שמציג השיתוף החדש, הוא העובדה שיופיע בעיקר בטיקר הצדדי ולא בניוז פיד בדף הראשי. כך, בכל פעם שתבצעו פעולה ותחליטו לשתף אותה, לא תצטרכו לחשוש מכך שאתם מציפים את הקירות של חבריכם. כמו כן, באפשרותכם לבחור באיזה אפליקציות אתם מעוניינים להשתמש ולהפעיל אותן, ישירות מהקישור הבא.

לאחר שהוספתם את האפליקציות המעניינות אתכם, תוכלו לשלוט על מה בדיוק הם משתפים ועד כמה המידע פרטני, כך שבמידה ורכשתם כותונת לילה סקסית או מתנה לחברה ואינכם מעוניינים שכולם ידעו על כך – תהיה לכם האפשרות להסתיר זאת.

אך המשמעות האמיתית מאחורי המהלך של פייסבוק, היא שכעת הרשת החברתית תוכל לאסוף הרבה יותר מידע על משתמשיה מאי פעם, במידה ותאפשרו לה לעשות זאת. בתמורה, תציג לכם זו סטטיסטיקות שונות על מנהגי הרכישה, הקנייה או כל פעולה שהיא, תפלח את הרגלי הגלישה שלכם וכמובן – תציג לכם פרסומות מותאמות אישית, בהתאם לתחומי העניין שלכם.

נדמה כי המחוות החדשות הן תחילת הדרך עבור עתיד אינטרנטי שיתופי לחלוטין ללא פרטיות. למרות שכעת מדובר במודל Opt-In, ייתכן כי בעתיד לחיצה על Buy באתר רכישות מסויים יעדכן אוטומטית את דף הפייסבוק שלנו מבלי שבכלל נדע על כך.

לבינתיים, אנחנו ממליצים לכם לשמור לפחות על מעט פרטיות, גם אם אתם משתפים את הפרטים המלאים שלכם, מקום המגורים, מצב משפחתי ואפילו מיהן חיות המחמד שלכם – ייתכן כי לא תרצו שכולם ידעו מה בדיוק אכלתם, קניתם, קראתם או עשיתם בכל זמן נתון במהלך היום שלכם.

וידאו: A New Class of Social Apps on Facebook

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

6 תגובות על "פייסבוק מתחדשת, ודוחקת את הלייק הצידה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נחום
Guest

מה שאני רואה שהפייסבוק בעיצוב הישן ולא בטיימליין

זה אומר משהו?

ינון רויכמן
Guest

עד כמה שאני מבין השימוש באפליקציות האלה יצור גודש של מידע שמאוד מעניין מפרסמים וכמעט לא מעניין משתמשים. שזה אינסנטיב לא חזק במיוחד כדי לעודד שימוש. השאלה היא איך ומתי זה יחדור לניוז פיד. נגיד אם שלושה חברים שלי שמעו את אותו שיר, האם יכנס עדכון לפיד?

ינון רויכמן
Guest

עד כמה שאני מבין השימוש באפליקציות האלה יצור גודש של מידע שמאוד מעניין מפרסמים וכמעט לא מעניין משתמשים. שזה אינסנטיב לא חזק במיוחד כדי לעודד שימוש. השאלה היא איך ומתי זה יחדור לניוז פיד. נגיד אם שלושה חברים שלי שמעו את אותו שיר, האם יכנס עדכון לפיד?

איתי ברנר
Guest

אני קצת מבולבל, זה לא שינוי שפייסבוק הציגה כבר לפני כמה חודשים?

Amit Golan
Guest

לכל המעוניינים בעוד אפליקציה נחמדה שהשקנו אתמול… נסו את SPOTEAM.
תהנו… :)
http://www.facebook.com/spoteam

wpDiscuz

תגיות לכתבה: