#הצתהמאוחרת: פייסבוק תציג תמיכה ב-Hashtags

אחרי טוויטר וגוגל פלוס, בפייסבוק נזכרו סוף סוף להציג תמיכה בקישורי Hashtags, אשר יאפשרו למשתמשים לגלות על מה משתמשים אחרים ברחבי העולם ברשת החברתית מדברים באותו הנושא, ולהשתתף בשיחות משותפות

תמונה: flickr, cc-by, clasesdeperiodismo

תמונה: flickr, cc-by, clasesdeperiodismo

פייסבוק הודיעה אמש (ד’) על כוונתה להציג Hashtags לחיצים עבור המשתמשים. כלי ה-Hashtags, אשר בו נעשה שימוש רחב בשירותים אחרים, כמו באתר המיקרובלוגינג טוויטר והרשת החברתית גוגל פלוס, משמש בעיקר לשם תיוג נושא, או נושאי הפוסט המדובר כאשר משתמשים יכולים ללחוץ עליו ולגלות על מה אנשים אנשים אחרים מדברים באותו נושא.

פיצ’ר מתבקש ברשת החברתית

משתמשי פייסבוק כבר ממזמן אימצו את רעיון ה-Hashtags, ומשתמשים בו לעתים קרובות כתוספת להערות ולעדכוני סטטוס ברשת החברתית, אך ל-Hashtags עד היום לא הייתה שום פונקציונליות והחל מהזמן הקרוב המשתמשים ברשת החברתית יוכלו ללחוץ על קישורי ה-Hashtags עצמם כמונח חיפוש ולהציג פיד של דיונים וסטטוסים הנוגעים לאותו נושא. על פי התוכנית, המשתמשים יוכלו לחפש Hashtags ספציפים מסרגל החיפוש ברשת החברתית, ללחוץ על Hashtags שמקורם בשירותים אחרים, כגון אינסטגרם לדוגמא ולחבר פוסטים ישירות מפיד ה-Hashtags ומתוצאות החיפוש.

ה-Hashtags בהחלט מהווה פיצ’ר מתבקש ברשת החברתית. נושאים רבים עולים לדיון בפייסבוק על בסיס טרנדים ועל בסיס מה שקורה עכשיו, ועד עתה לא הייתה דרך לדעת על מה משתמשים רבים ברשת החברתית ברחבי העולם משוחחים מבלי להיות חבר שלהם או לעקוב אחרי הפוסטים הציבוריים שלהם. רק בכדי להמחיש את הצורך ב-Hashtags, החברה מציינת כי הפרק האחרון של סדרת הטלוויזיה “משחקי הכס” הוזכרה ברשת החברתית מיליון וחצי פעמים, ואילו היו 66.5 מיליון אינטראקציות, כולל פוסטים, תגובות ולייקים סביב טקס האוסקר האחרון.

הצעד הראשון בדרך לשיחות פומביות

בהודעה רשמית שפירסמה פייסבוק, נכתב כי: “עד היום, לא הייתה דרך פשוטה להביט בתצוגה גדולה יותר המתייחסת למה שקורה או מה אנשים מדברים עליו. בכדי לקדם את הדיונים הללו אל חזית הרשת החברתית, נתחיל להוציא החוצה סדרה של תכונות המהוות את הפלטפורמה לחלק מהדיונים המעניינים משתמשים אודות אירועים ציבוריים, אנשים ונושאים שונים. כצעד ראשון, אנו נתחיל עם פיצ’ר ה-Hashtags בפייסבוק. Hashtags הוא רק הצעד הראשון בכדי לעזור לאנשים לגלות מה שאחרים אומרים על נושא מסויים בקלות רבה יותר ולהשתתף בשיחות פומביות. אנוו נמשיך להשיק תכונות נוספות בשבועות ובחודשים הקרובים, כולל טרנדים של Hashtags ותובנות עמוקות יותר, שיסייעו לאנשים לגלות מה קורה ועל מה מדברים בעולם”

אם תהיתם בנוגע למדיניות הפרטיות של הפיצ’ר החדש, נראה כי הרעיון של “שיחות פומביות” או “ציבוריות” פועל בצורה טיפה שונה מאיך שהוא פועל ברשתות חברתיות אחרות כמו טוויטר או גוגל פלוס ומכיל הגבלה מסויימת על מספר הפוסטים, לפי המדיניות שמגדיר המשתמש. באתר TechCrunch נטען כי מבחינת פרטיות, פיצ’ר ה-Hashtags יפעל באופן דומה ל-Graph Search, או במילים אחרות, תוכלו לראות רק את התגובות שתורשו לראות, כלומר אם אתם כוללים Hashtag בהודעת סטטוס המיועדת לחברים בלבד, רק החברים שלכם יוכלו לראות את ה-Hashtag בחיפוש ברשת החברתית.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: