פייסבוק מציגה את Paper; תושק ב-3 בפברואר

פייסבוק מכריזה על האפליקציה החדשה שלה, Paper, שתאפשר למשתמשים לצרוך תכנים מהפיד ומשאר מקורות בעיצוב אחיד ומרשים. האם גם לכם הקונספט הנוכחי נשמע מוכר?

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

לאחר שדווח בתחילת החודש כי פייסבוק עובדת על שירות צריכת חדשות משלה, כעת החברה מכריזה רשמית על Paper, אפליקציה עצמאית המיועדת להיות מקור החדשות הראשי של המשתמשים.

עדכונים חברתיים

בחדר החדשות הפרטי שלה, הכריזה פייסבוק לפני זמן קצר על האפליקציה החדשה, העתידה לצאת כמוצר עצמאי ולא כעוד שדרוג או פיצ’ר לרשת החברתית. שירות החדשות מבית הרשת החברתית יאפשר למשתמשים להתעדכן בחדשות, ידיעות ופוסטים במגוון תחומים, המבוססים לא רק על רשימת חבריהם והפרסומים השונים שלהם.

על פי המידע שפירסמה החברה, באפליקציה החדשה יוכלו המשתמשים לצפות בתכנים המשלבים את העדכונים והסטטוסים מחבריהם יחד עם ידיעות העתידות להגיע ממקורות חדשותיות ברחבי העולם. בניגוד לקוראי חדשות אחרים הקיימים כיום בשוק, פייסבוק שמה דגש עיקרי על עיצוב וחווית השימוש, המתבטאת בפעולה חלקה, מחוות מגע שונות וכמובן אפשרויות שיתוף מהירות.

נכון לעכשיו הרשת החברתית מאפשרת למשתמשים להתנסות עם האפליקציה החדשה באמצעות אתר ייעודי שהוקם עבורה. שם אנו יכולים לראות כי התצוגה הראשית באפליקציה תאגד את הסיפורים מפיד הפייסבוק של המשתמש, כאשר הוא יוכל להתאים את שאר העמודים בהתאם לדרישותיו ותחומי העניין השונים שלו. הידיעות, או כפי שפייסבוק קוראת להן: סיפורים, יאוגדו תחת קטגוריות שונות כגון ספורט, אופנה, אוכל, מדע וכדומה – בעיצוב שיעניק דגש ויזאולי לתמונות, סרטונים וגם לטקסטים ארוכים במיוחד.

הבחירה בשם האפליקציה אינה מקרית, שכן אופן השימוש באפליקציה מזכיר מאוד את פעולת הדפדוף בדפי עיתון או מגזין פיזיים, למרות שאלה מוצגים על מסך הסלולרי הקטן. כאמור, הדגש העיקרי כאן הוא על העיצוב – ואין ספק שהוא מגיע לידי ביטוי.

האפליקציה תהיה זמינה להורדה במהלך השבוע הבא, ב-3 בפברואר – יום לפני יום ההולדת העשירי של הרשת החברתית. בנוסף, בשלב זה מתכננת פייסבוק להשיק את Paper רק למשתמשים בעלי אייפון ורק בחנות האמריקאית. עדיין לא ברור מתי, אם בכלל, מתכננת להשיק את המוצר לשאר העולם וליתר הפלטפורמות.

אם היינו צריכים לנחש, סביר להניח שיהיה על החברה להתגבר על מכשולי השפה והעיצוב הנלווה לטקסט המוצג מימין לשמאל על מנת להציע חווית שימוש אחידה וחלקה כמו לקהל המשתמשים האמריקאי, מה שעלול לקחת שבועות ואף חודשים ארוכים.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

מעודדת את העובדים

האפליקציה החדשה היא למעשה התוצר הראשון של Facebook Creative Labs, יוזמה שנועדה לאפשר לעובדי הרשת החברתית לבנות אפליקציות בעצמם, במודל הדומה להרמת מוצר חדש בסטארטאפ משלהם. בניגוד לסטארטאפ, כאן העובדים מקבלים את תמיכתה המלאה של פייסבוק – שכאמור מעוניינת להשיק את האפליקציות הללו כעצמאיות.

הרעיון העומד מאחורי האפליקציות העתידות לצאת מהיוזמה החדשה, היא להציע חוויה אחת וייחודית שתשקף כיצד המשתמשים מעוניינים להתחבר ולשתף אחד עם השני, במקום להוסיף עוד ועוד פיצ’רים לרשת החברתית עצמה.

חידוש או העתקה?

אם המוצר נראה לכם מוכר, אין זה מפתיע. מדובר על קונספט דומה עד מאוד לזה הקיים באפליקציית Flipboard, שכן גם שם המשתמשים יכולים לצפות בעדכונים שונים. גם ב-Flipboard העדכונים הללו מגיעים ממגוון אתרי חדשות, סטטוסים מהפידים החברתיים של המשתמשים הכוללים לא רק את פייסבוק, לצד אפשרות ליצור מגזינים מותאמים אישית להעדפותיו ותחומי העניין של המשתמש.

לאור הדמיון הברור בין השתיים, אין ספק שלפייסבוק צפויה תחרות משמעותית על עיניהם של המשתמשים. בנוסף, סביר להניח של-Flipboard יתרון מהותי בכך שיכולה “להרשות” לעצמה להציג מידע ממגוון רחב של רשתות חברתיות ולא רק מפייסבוק, אך כנראה שנאלץ להמתין להשקתה הרשמית של האפליקציה על מנת להכריע האם גם המשתמשים מביעים עניין.

וידאו: Introducing Paper

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: