מדריך: כל מה שרציתם לדעת על עמודי מעריצים בפייסבוק ולא ידעתם לשאול

כשאנשים רוצים לקדם פעילות כלשהי באמצעות פייסבוק, תמיד קיימת ההתלבטות האם לפתוח קבוצה, או עמוד? מה ההבדל ומה באמת אנחנו יכולים להרוויח מזה? במדריך השלם לעמודי מעריצים בפייסבוק, מסביר נדב בר מהו עמוד מעריצים בפייסבוק, כיצד לתפעל אותו ואף מספק מספר טיפים לתחזוקה ומשיכת מעריצים.

כמוזיקאי מתחיל המעונין לפרוץ לתודעה, חקרתי רבות את המדיות האפשריות לקידום באינטרנט ומצאתי כמה קיצורי דרך וחוקים בסיסיים שאני שמח לסכם לכם פה. הטיפים מיועדים גם לאמנים, לעצמאים, חנויות, מנחים, מאמנים, מטפלים ועוד. מקווה שהחומר יהיה פה לעזר לכולם. מעבר לכך, יש פה גם קישור למי שרוצה לקצר תהליכים ופשוט לדאוג שמישהו יעשה לו את כל העבודה אני ממליץ על חברה טובה שאפשר לסמוך עליה בענין זה. פרטים למטה בהמשך:

מה ההבדל בין אתר אינטרנט רגיל לעמוד בפייסבוק ?

פתחתם פעם אתר באינטרנט? אם כן, אפשר לנחש שלא תמיד יצאתם מרוצים. במיוחד אם אתם עסקים קטנים, אמנים ועצמאים. רוב הסיכויים ששילמתם הון למעצבי אתרים, גרפיקאים ותכניתנים וכל זה כדי לגלות שאחרי שהאתר מוכן, אתם נאלצים לשלם חודשית על אכסון ו”תחזוקה”. וכאילו שזה לא מספיק, כל שינוי קטן שתרצו לעשות יכול להיות כרוך בתשלום. להעלות תמונה, לשנות טקסט. מצד שני, מה קיבלתם? פתחתם חנות ריקה ויפה באמצע המדבר האינסופי של האינטרנט ועכשיו אתם מגלים שתאלצו לשלם אלפי שקלים בחודש על מנת לקדם את האתר בגוגל. לשמחתנו, אתרי האינטרנט המעוצבים הם נחלת העבר והיום אפשר בחינם לפתוח אתרי אינטרנט הרבה יותר יעילים מבחינת חשיפה.

אז מדוע יותר טוב לפתוח עמוד בפייסבוק מאשר להרים אתר ?

נתחיל דווקא בחסרון היחיד של עמוד מעריצים – יכולות העיצוב המוגבלות שלו. ללא ספק, את האתר שלכם תוכלו לעצב יותר יפה ותוכלו להוסיף נופך אישי משלכם.
חוץ מחסרון זה , ישנם המון יתרונות לעמוד מעריצים בפייסבוק שהופך לחלון הראווה האולטימטיבי לעסק שלך.

הראשון ביניהם הוא העובדה שזה בחינם, ללא עלויות הקמה, אכסון או “תחזוקה”.

עמוד מעריצים בפייסבוק מתפקד כאתר לכל דבר – אפשר להעלות תכנים, וידאו, תמונות וגם ליצור דיונים ועוד מאות אפשרויות שאין לאתר רגיל. שלחתם את כתובת האינטרנט ללקוחות פוטנציאלים ואין להם פייסבוק? לא נורא, גם אם אין למישהו פייסבוק עדיין הוא יכול לצפות בכל התכנים.

רוצים לעדכן תוכן ? להעלות וידאו ? לעצב ? אין צורך לשלם כל פעם מחדש למעצבי אתרים, תוכניתנים וגרפיקאים. קל ופשוט לערוך מידע תמונות וידאו ועוד כך שלא תאלצו להושיט יד לכיסכם כל פעם שתרצו לעדכן משהו. למתקשים באנגלית, פייסבוק בעברית הופך את פעולות העריכה לקלות עוד יותר.

אם אתם מודאגים מהכתובת הארוכה של הלינק לעמוד שלכם www.facebook.com/yourname אז תמיד תוכלו לרכוש דומיין רגיל www.yourname.com שיופנה אוטומטית תמיד לעמוד פייסבוק שלכם כך שתוכלו טלפונית לומר לחברים ולקוחות פוטנציאלים להכנס לעמוד הזה בקלות.

מדוע חשוב שיהיו לכם מעריצים ?

מעריצים הם בעצם אנשים שנחשפו לעמוד המעריצים שלכם ורוצים לזהות את עצמם עם המוצר או השירות שאתם מציעים והם נרשמים כמעריצים. מה זה נותן לכם ?

1. ניקוד גבוה בגוגל – כשמקישים מילת חיפוש בגוגל, האתרים שנחשפים בעמוד הראשון הם בין היתר אתרים עם כמות גדולה של קישורים באתרים אחרים. כמות המעריצים שנרשמים לעמוד משמשים כאתרים המקשרים לאתר שלכם ומעלים את הניקוד בגוגל למילת החיפוש שמופיעה בשם העמוד והתוכן הטקסטואלי בתוך העמוד ומביאה את החנות שלכם מהמדבר האינסופי של האינטרנט לתוך מרכז העיר שוקק החיים של הרשתות החברתיות.

2. עדכון בקליק – בתור עסק ניתן לפרסם בכל רגע עדכון בקליק אחד לכלל המעריצים על כל חידוש כמו מבצעים ומוצרים חדשים. אמן יכול לעדכן באירועים, השקה של סינגל חדש, בקשת עזרה להצבעה בתחרות שירים ועוד.

3. מעריצים = פרסום – לכל מעריץ יש כ 200 חברים ויותר המקבלים עדכון על כך שהצטרף כמעריץ לעמוד שלך. כמו כן כל עוד הוא רשום כמעריץ, כל אדם שיציץ לפרופיל שלו יראה את העמוד שלכם. כלומר מדובר בחשיפה של 200 איש על כל מעריץ. חישוב פשוט 1000 מעריצים = חשיפה חוזרת ל 200,000 איש.

4. סטטיסטיקות חינם – ניתן לקבל בקליק אחד סטטיסטיקות וגרפים ידידותיים על המעריצים. גילאים, דמוגרפי, מין זכר או נקבה, כמה מהם צפו בתמונות, בתכנים, בוידאו. כמה נכנסו לעמוד בכלל במהלך כל יום, כמה הגיבו ובאיזה תדירות.

5. יוקרה ואמינות – לקוח עשוי להתרשם יותר מעמוד פייסבוק של בעל עסק שיש בו כמות יפה של מעריצים מאשר אתר רגיל. לחברת תקליטים, מפיקים או משקיעים מכל סוג, כמות מעריצים גדולה בעמוד אמן יכולה להיות תמריץ לפגישה או אפילו לסגור חוזה. כמו כן כמות גדולה של מעריצים יכולה להיות אייטם תקשורתי

איך להביא מעריצים ?

אחרי שפתחתם ועיצבתם את עמוד המעריצים של החנות, שירות או כל דבר אחר. זה הזמן לחשוף את העמוד. הדרך הטובה ביותר היא האפשרות: suggest to friends. תוכלו גם לבקש מחברים לעשות את אותו הדבר. מהנסיון שלי מתוך כל מי שמקבל הצעה, חלק נכנסים ומתוכם אחוז קטן משהו כמו 2% נרשם כמעריץ לעמוד. אז בקליק אחד לכל ה 500 חברים שלכם בפייסבוק תוכלו להביא בקלות 10 מעריצים לפחות אולי אפילו יותר מאחר ומדובר בחברים שלכם. תוכלו לבקש עוד מ 10 חברים שיעשו אותו דבר. ממוצע חברים לאדם בפייסבוק יושב על 200 בערך בארץ לכן זו שליחה לעוד 2,000 איש שיביאו לכם עוד 40 מעריצים ומעלה.

כאשר נרשמים המעריצים, כל חבריהם רואים מיד את העובדה על הקיר שלהם וכל פעם שיכנסו לפרופיל של אותם חברים יראו את העובדה שהם מעריצים את העמוד שלכם וחלקם יכנסו לעמוד. אם הממוצע הוא 200 חברים אז 50 מעריצים יתנו לכם חשיפה מתמשכת ל 10,000 איש (!) גם שווה…

איך קמפיין החשיפה עובד  ?

יוצרים חשיפה אישית לאלפים ומאות אלפים תלוי בגודל הקמפיין שיביאו לכמות קליקים נאותה שתוביל למספר הסופי של מעריצים שאליו אתם מעונינים להגיע. משתמשים בפרסום רגיל, כלים מסוימים של הרשתות החברתיות דרך קשרים מסועפים, שיתופי פעולה ואפילו שתילת בלוגים וחומרים מתוך העמוד שלכם על מנת ליצור חשיפה נוספת. למרות שאתם משלמים על התוצאה הסופית חשוב שתבינו ש 100 מעריצים זה לא רק 100 מעריצים אלא חשיפה עצומה של הלוגו, תמונה והשם שלכם לאלפי אנשים שהיא בעצמה שווה הרבה.

הנה למשל דוגמא מספרית רק כדי להמחיש מה קורה בהזמנת חבילה של 1,000 מעריצים.

העמוד שלכם נחשף למשל בדרכים שונות ל 100,000 איש, מתוכם 20,000 איש מקליקים ונכנסים לעמוד שלכם. מתוכם 1,000 יירשמו כמעריצים. לכל אחד מהם יש 200 חברים כך שיקבלו פרסום חוזר נוסף ל 200,000 איש חדשים. זה יוצר מעגל בו הפרסום אפילו מוכפל ומאותו רגע פרסום זה יצור גדילה אורגנית ומעריצים נוספים שיצטרפו לעמוד. המספרים אינם מחייבים כיון שיחס המעריצים פר חשיפות משתנה ואינו ניתן לחיזוי.

למי ששוקל לקחת את השירות הזה, כמו שכתבתי, נכון למרץ 2010, המחירים זולים בצורה לא פרופורציונלית אבל אני מאמין שזה בגלל שהעסק בהרצה. מה שכן, היא לוקחת רק פר תוצאות ומאחר והיא מריצה כרגע את הניסוי ואם היא לוקחת מחירים מצחיקים ותצא מופסדת זו הבעיה שלה אז תנצלו את זה עד תום.

.

פוסט זה נכתב ע”י נדב בר כחלק מתחרות המדיה החברתית של להב – הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת”א. הפוסט פורסם במקור בבלוג של נדב בר.

להב - הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל אביב

הגב

9 תגובות על "מדריך: כל מה שרציתם לדעת על עמודי מעריצים בפייסבוק ולא ידעתם לשאול"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אתי
Guest

גילוי נאות לא היה מזיק
היה ראוי לציין שהכותב מנהל או קשור ל- getfan.com..
(או זה, או שהוא פשוט העתיק משם חלקים מהפוסטים שלו).

מורן בר
Guest

אתי, תודה על ההפניה. הנושא בבדיקה.

itechstore.co.il
Guest

אפשר להביא מעריצים בעזרת קמפיינים בגוגל באופן הרבה הרבה יותר זול…
העלות המוצגת כאן יקרה מאד בשירות של getfan.com

מעבר לכך כמות המעריצים לא אומרת כלום
הדינמקה בתוך הקבוצה והיכולת לצור שיח אמיתי הם שהופכים דף מעריצים למצוין !

רן בר-זיק
Guest
קשה לי לומר דברים טובים על המאמר הזה. ראשית, ההמלצה החד משמעית על רכישת מעריצים בלי שום הסבר על סוג המעריצים ועל הפילוח שלהם. דווקא בפייסבוק שבה אפשר לפרסם על בסיס פילוח מדויק מאד, באים ומציעים שיטת פרסום גורפת שעל פניה נראית רע *מאד* כיוון שגם לא מוזכרת הדרך שבה המעריצים האלו מגוייסים. לא מדובר בהצעה לקמפיין מבריק וסוחף בפייסבוק אלא פשוט בסוג של גיוס קולות קבלני בלי שום דרך לדעת מי הם הקולות האלו ומה הם שווים עבורי. אם אני חברה שמתמחה בשיווק לצעירים בישראל. מה יעזרו לי בדיוק מעריצים בגיל העמידה שגרים בהודו? שנית, הדוגמאות המספריות, למרות שהן… Read more »
ARIK
Guest

כתבה מעניינת מאוד אבל לא צוין מה עדיף קבוצה או דף?

משה שרף
Guest

הפוסט הזה ממצה בתוכו את כל הבולשיט שקיים בפירסום באינטרנט בפירסום אחד. גם זה של הישג.

יצחק
Guest

כדאי לרשום למעלה מאמר שגוי שאולי יעניין אתכם.

אני לא מאמין שהשארתי את הלשונית הזו כל כך הרבה זמן פתוחה.

גילה גדעון
Guest
אני חייבת לציין כאן חסרון חשוב שלא נידון בחלקו הראשון של המאמר. חסרון אשר הינו משמעותי מאד לחברה או גוף שהמותג שלהם או פעילותם חשובה לאורך טווח שנים. פייסבוק היא פלטפורמה קהילתית. בדיוק כמו לינקדאין או קפה דה-מרקר הישראלית לצורך הדוגמא. ככזו היא שייכת לבעליה אשר פיתחו אותה ומחליטים בכל הקשור לקיומה הטכנולוגי והרעיוני. הקמת “אתר” לעסק על פלטפורמה שכזו היא אקט שולל עצמאות(!) בכל אספקט שנסתכל עליו: 1. אבטחת מידע- חדשות לבקרים פייסבוק “מסתבכת” בשערוריות אבטחת מידע ואיך לא כאשר הצהרת המנכ”ל היא מידע גלוי או בדבריו “עולם פתוח”. 2. המשכיות- תאורתית, פייסבוק יכולה מחר בבוקר לקרוס עסקית(עסקים חובקי… Read more »
אביזרים לאייפון
Guest

השאלה היא כזה הזמנות של מוצרים אתר פייסבוק איכותי יכול לייצר?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: