האטה לקראת הנפקה: ירידה במספר המצטרפים לפייסבוק

פייסבוק ממשיכה לסבול מהאטה בקצב גידול המשתמשים על רקע ההנפקה הקרובה שצפוייה להתקיים בעוד כ-3 חודשים. האם היא תצליח להמציא את עצמה מחדש ולהעניק ערך משמעותי למשתמשים?

מקור: תמונת מסך מאתר פייסבוק, עיבוד תמונה

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מתהדרת בכמעט מיליארד משתמשים רשומים לקראת ההנפקה הקרובה שלה אך מבקריה טוענים שאלו עשויים להיות דמי ימיה.

הנפקה תחת האטה

רק לאחרונה פורסם, כי פייסבוק הגישה את מסמכי ההנפקה שלה (מסמכי ה-S-1) לרשות לניירות הערך האמריקנית. הגשת המסמכים סוללת את הדרך לקראת ההנפקה הגדולה של השנים האחרונות, לה מחכים רבים. ההנפקה עצמה תוכל להתרחש לא לפני תום תקופת המתנה בת 3 חודשים, אשר בסופן תוכל פייסבוק לקבוע את התאריך שמתאים לה להנפקה עצמה.

בפני פייסבוק עומד אתגר לא פשוט. מן העבר האחד, מתמודדת הרשת החברתית עם ירידה בכמות הנרשמים החדשים ביבשת אמריקה הצפונית. דווקא באמריקה הדרומית, באסיה ובחלק ממדינות אירופה מצליחה פייסבוק לסחוף אחריה משתמשים שעדיין לא הספיקו לגלות את נפלאות הרשת החברתית. מן העבר השני, ממתינה לפייסבוק הסכנה המאיימת על חברות טכנולוגיה רבות השורדות את השנים הראשונות לחייהן, והיא כיצד היא תגרום למשתמשיה הקבועים, אלה שאימצו אותה בשנותיה הראשונות, להישאר בה.

האתגר הגדול של צוקרברג

היכולת להשאיר את המשתמשים בפייסבוק עשוי להיות האתגר הגדול והמשמעותי ביותר של פייסבוק עד היום, אפילו יותר מהליך ההנפקה שהיה צפוי כבר לפני כשנתיים. זאת, משום שהוא משפיע בצורה מוחלטת על כלל ציבור המשתמשים ברשת, ללא תלות במיקום הגיאוגרפי. הקטליזטור המשמעותי ביותר הדוחף את התהליך קדימה הוא כמה זמן אותם אנשים כבר פעילים בפייסבוק. עבור חלק מהאנשים מדובר בפרק זמן ארוך, אולי אפילו ארוך מידי.

לצורך המצאתה מחדש, פייסבוק תצטרך להוכיח למשתמשים שהיא יכולה לספק להם ערך מוסף משמעותי לחייהם. זאת, בהנחה שקברניטיה רוצים שהמשתמשים ימשיכו להגיע אל הרשת החברתית דרך הממשק הוובי, האפליקציות שלה למובייל, או דרך כל ממשק אחר. אחד הניסיונות המשמעותיים בהיבט הזה הוא השקת ממשק ה-Timeline החדש. הממשק החדש, המשנה משמעותית את ממשק המשתמש ואת חווית המשתמש, נועד לשפר משמעותית את הערך שיש לרשת החברתית עבור המשתמשים. בפועל, טרם הצטברו די נתונים כדי לדעת אם המהלך הזה הצליח.

 

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "האטה לקראת הנפקה: ירידה במספר המצטרפים לפייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
תום
Guest

נו בטח, כבר לא נשארו אנשים בלי פייסבוק… הגיוני שתהיה האטה :)

1984
Guest

פייסבוק, גוגל, אפל, מיקרוסופט, טיווטר – הם האח הגדול גרסת שנות ה 2000. ותכלס הם יודעים על כל אחד מאתכם יותר מכל ממשלה בעולם.

מוטי חן
Guest

ההאטה הזאת טבעית ביותר, פייסבוק היא היום האתר עם הכי הרבה שעות גלישה בעולם, היא כבר הגיעה כמעט לכל העולם… גם כל מי שנמנע בהתחלה מלהירשם ואמר שהוא לעולם לא יעשה זאת – נרשם ומצא את עצמו מתמכר לאתר הזה! אבל בכל זאת אני מאמין שפייסבוק תחדש לנו עוד הרבה מאוד דרכים ותשפר את הפלטפורמה כדי שתהיה יותר נוחה ומעשית לגולשים..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: