פייסבוק השיקה אפליקציה ייחודית ליוצרי וידאו

הרשת החברתית, שממש לא מתביישת להעתיק פיצ׳רים מפלטפורמות פופולאריות אחרות, מעלה הילוך בתחרות שלה כנגד יוטיוב; משיקה אפליקציה עם כל מה שכוכב רשת צריך כדי ליצור סרטונים ולחזק את מעמדו בקהילה

מקור: Facebook

בניסיון לחזק את מעמדה בתחום הוידאו ולגרום ליוטיוברים לנטוש את הפלטפורמה ולעבור אליה, פייסבוק מציגה אפליקציה חדשה שתהווה עבורם ״one stop shop״; באמצעות האפליקציה, היוצרים יכולים להפיק בקלות תכני וידאו, לעלות לשידור חי ולתקשר עם קהילת המעריצים שלהם, הכל דרך אותו היישום.

One Stop Shop

אפליקצית Facebook Creator מציעה כרגע ארבעה פיצ׳רים שימושיים ליוצרי תוכן בוידאו. הראשון, Live Creative Kit, יעניק למשתמשים גישה לכלים מתקדמים אך פשוטים לתפעול ליצירה של שידורי לייב עם טאץ׳ אישי ומגניב יותר. כך לדוגמא, ניתן להוסיף פתיח או סגיר לשידורים, מדבקות בהתאמה אישית שיאפשרו לצופים לנהל אינטראקציה עם התוכן ומסגרות גרפיות לתוכן ליצירת מראה אחיד ולחזק את המותג המדובר. פיצ׳ר נוסף הוא ה-Community Tab שיאפשר ליוצרים להתחבר ולתקשר עם המעריצים שלהם באמצעות תיבת דואר נכנס אחת המאחדת בתוכה תגובות מפייסבוק, אינסטגרם והמסנג׳ר.

תכונה נוספת היא ה-Camera & Stories, באמצעותה ניתן להוסיף אפקטים ומסגרות לתמונות, כמו גם לשתף את התכנים בקלות בין הפלטפורמות השונות של החברה, בין היתר ב-Facebook Stories (עוד ניסיון להחיות את הפיצ׳ר שלא ממש ממריא, בניגוד לאינסטגרם). כמו כן, על מנת לעזור ליוצרי התוכן לעקוב אחר ההתקדמות שלהם, האפליקציה כוללת Insights, כלומר נתונים אנליטיים בנוגע לעמוד, כמות הצפיות בסרטונים והתנהגות המעריצים באופן כללי.

נכון לעכשיו האפליקציה זמינה בקרב משתמשי iOS ברחבי העולם, וצפויה להגיע גם לאנדרואיד בחודשים הקרובים.

רוצים להתחיל ולא יודעים איך?

לצד האפליקציה החדשה, פייסבוק מציגה יוזמה נוספת בצורת אתר אינטרנט ייעודי שבו יוצרים יכולים למצוא משאבים וטיפים כיצד ליצור סרטונים מוצלחים, להתחבר למעריצים ובאופן כללי לגדול בפלטפורמה. בעשותה כך היא מצטרפת ליוטיוב שגם לה יש קהילה ליוצרים, הכוללת קורסים, מדריכים ופורומים. אין ספק שהתחרות בין השתיים עולה שלב, ופייסבוק כבר לא ממש מסתירה את זה ומוכיחה שהיא נכנסת לעולם הוידאו בכל הכוח. האמת היא שיש סיכוי גדול שהיא תיקח ביחד איתה לא מעט יוצרים שהתחילו את דרכם ביוטיוב, שכן קהל יעד פוטנציאלי של 2 מיליארד משתמשים בהחלט נשמע מפתה.

 

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: