אסטרטגיות למכירה בפייסבוק עבור מותגים – F-Commerce

האם פייסבוק הוא באמת פלטפורמת מכירות? האם באמת אפשר להפוך את כל הלייקים והסטטוסים לכסף? עדי זהר סופרת כמה דרכים אפשריות לפעולה.

cc-by dembsky. deviantart

אחד הנושאים שמרבים לדבר עליו לאחרונה הוא נושא המכירות בפייסבוק. אחרי שעברנו את השלב של בניית קהילה ויצירת מעורבות ושיחה בה, הגיע הזמן לעבור לשלב המכירות.

להלן מספר אופציות למכירה באמצעות הפייסבוק:

יצירת חנות בפייסבוק. לאחרונה יותר ויותר מותגים בוחרים בכיוון הזה, ומקימים בתוך פייסבוק חנות ייעודית עם כל מיני מאפיינים חברתיים, כיאה לרשת חברתית. במקרה שזה הכיוון שאתם בוחרים, חשוב מאד לשים לב לכל מיני פרטים בחנות – כמובן שתהיה ידידותית למשתמש, נוחה ויפה אך לצד אלמנטים אלו חשוב מאד לדאוג לערך הנוסף שנוצר מהחנות הזו. הכוונה שיצירת חנות “רגילה” והטמעתה בפייסבוק זה אפשרי אך לא מומלץ – חשוב שבחנות יהיו אלמנטים של פייסבוק ולהשתמש ביתרונות ובכלים הקיימים בפיסבוק.

קנייה קבוצתית. כל האתרים של הקנייה החברתית מאד אופנתיים לאחרונה ואיפה יש מקום מתאים לזה יותר מזה מאשר בתוך הפייסבוק? דוגמא יפה לפעילות כזו היא הפעילות שעשתה חברת סקודה, שאמרה שעל כל לייק בעמוד מחיר הסקודה ירד.

הצעות ייחודיות לחברים בפייסבוק. מדובר באופציה מאד פופולרית שהמון מותגים משתמשים בה. הכוונה היא למבצע ייחודי, בדרך כלל מוגבל בזמן, שמוצע רק לחברים בעמוד הפייסבוק של המותג. במקרה זה נוצר מעין שילוב חיובי עבור המוצר – אנשים רוצים לעשות לייק לעמוד, על מנת לקבל את ההטבה, ומצד שני האנשים שכבר עשו לייק נהנים מהפרגון לקהילה. למעשה החברה יוצרת באמצעות פעילות כזו מועדון לקוחות פייסבוקי, שאותו היא מצ’פרת מדי פעם בהטבות ייחודיות. במקרה ואתם משתמשים באסטרטגיה כזו, חשוב מאד לא להשתמש בה בשביל לנסות למכור מוצרים שלא מצליחים להיפטר מהם או על מנת לתת דילים לא באמת משתלמים. חשוב באמת לפנק את האוהדים ולתת להם דיל אמיתי ומשתלם שהם יעריכו.

חיפוש המלצות חברים. במקרה זה מדובר בחנויות שלא בהכרח נמצאות בתוך הפייסבוק אך משתמשות ב- Facebook Connect על מנת לאפשר לרוכשים פוטנציאליים להתייעץ לגבי מוצר עם חבריהם. זה יכול להיות בחנות וירטואלית ואפשר אפילו לקחת את זה לשלב הבא ולהציב מכונות בסניפים שיאפשרו ללקוחות להתייעץ עם חבריהם על ג’ינס שכרגע הם מעוניינים לקנות, לדוגמא. בהקשר הזה נתקלתי באפליקציית אייפון ששווה לנסות, SnapTag , שמאפשרת לשתף עם חברי הפייסבוק או הטוויטר מוצר שאתם מעוניינים לקנות (כולל כל פרטיו ומחירו) ולהתייעץ האם כדאי לקנות או לא.

שיתוף לאחר הקנייה. הרעיון באסטרטגיה זו היא לשתף עם חבריך שקנית מוצר מסוים, לאחר רכישתו. שיתוף כזה מצד הצרכנים הוא מעולה לחברה מפני שהוא מקדם את מוצריה באופן ויראלי ואין כמו לשמוע שלחבר שלי יש משהו חדש בשביל לגרום לי לרצות כזה גם…

דילים בצ’ק אין. כאן עושים שילוב עם כלי פופולארי נוסף – Facebook places. הכוונה היא להשתמש בכלי Facebook places deals על מנת ליצור דיל ייחודי לאנשים שעושים צ’ק אין בחנות. היתרון הגדול של הדילים האלו הם שכאשר הצרכן נמצא בקרבת החנות שלכם והוא מסתכל באפליקציה הוא נחשף לדיל שלכם, מה שיכול לגרום לו פשוט לקפוץ לביקור בחנות שלכם…

למעשה ניתן לעשות שילוב בין מספר פעילויות כאלו בצורה חכמה וליצור עבורכם אסטרטגיה ייחודית של קנייה בפייסבוק, שתתאים לאופי המוצרים שלכם ותנצל את יתרונות הרשת החברתית.

פורסם במקור בבלוג עדי ברשת החברתית.

Avatar

עדי זהר

חובבת תקשורת וטכנולוגיה. מתוך אהבה למדיה החברתית עובדת כמנהלת תוכן וקהילות בבלונד 2.0 ומשלבת את אהבתה לכתיבה ולתחום המדיה החברתית בכתיבת בלוג בנושא. אוהבת תמיד להיות מעודכנת בכל ההתפתחויות והחידושים הטכנולוגיים בתחום המדיה החברתית והצילום. הבלוג שלי: http://adisocial.com

הגב

2 תגובות על "אסטרטגיות למכירה בפייסבוק עבור מותגים – F-Commerce"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גפן מלכי
Guest

כתבה ממש מעניינת אבל חסר מספר דרכים כמו להיות פרטנר שאפשר להרוויח מכל לחיצה על הפרסומות מתוך עמוד האפליקציה שלך (במידה וזאת אפליקציה עם 10 אלף משתמשים למעלה). או לבנות עמוד שנותן הנחה למי שעושה LIKE (זה קיים פה באופן חלקי).

חדשות
Guest

חברת Wix.com הישראלית מאפשרת לבנות חנות לפייסבוק ממש בקלות, עם תבניות מעוצבות ויפות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: