כיצד ישפיע העיצוב המחודש של פייסבוק על דפי המותג?

כיצד גל השינויים שהחלה להטמיע פייסבוק עשוי להשפיע על העמודים העסקיים וכיצד ניתן להגביר את החשיפה?

תמונה: יח"צ

אם יש רשימה של דברים שאין להם סוף, כנראה שאפשר להכליל בה את כמות הביקורת על פייסבוק מצד משתמשים כבדים ובעיקר עסקים ודפי מותג. ממשק משתמש, שימוש בתמונות, אפשרויות עיצוב ובמקביל, כל מיני שדרוגים שלא ברור למה צריך אותם, הובילו לא מעט אנשים לתהות אם החבר’ה בפייסבוק מבינים לאן הם צריכים לכוון את האונייה שלהם.

אבל אז הגיעה גוגל פלוס, וזכתה לחיבוק מהיר מצד משתמשי הרשתות החברתיות, ופייסבוק נלחצה – והתחילה להקשיב. התוצאה היא, בין היתר, השדרוג החדש של הפרופילים בפייסבוק, שהחל להתגלגל בשבועות האחרונים, ובקרוב יגיע לכולנו. והשאלה היא: מה משמעות השינוי הזה, במידה ויש לכם דף עסקי בפייסבוק?

רשימת החידושים

אם השינוי העיצובי הזה יתגלגל גם לעמודים עסקיים (כרגע הוא מוגבל לפרטיים), מדובר במהלך דרמטי. משמעותו תהיה שעסקים קטנים יוכלו לשחרר תקציבים שמיועדים להקמת בלוגים או אתרי אינטרנט (זניחים בדרך כלל) לטובת ניהול תוכן מקצועי בפייסבוק – וזה אומר שהרבה עסקים עם סיפורים מיוחדים, יוכלו לקבל במה בסביבה שמאוד אוהבת סיפורים.

ובינתיים, מהם השינויים המשמעותיים:

1. עדכוני זמן אמת או TICKER- השינוי הבולט הוא בעמוד ה-HOME, בו שולבו עדכונים בזמן אמת. מדובר בפעילות ממכרת שקשה מאוד להסיר ממנה את העיניים. אפשר אפילו להגיב לפעילות של חברים באמצעות חלון צף, מבלי לצאת מהעמוד הקיים. זה אומר שאם יש לכם תוכן ויראלי חזק, הוא יגיע מהר יותר לחברי הפייסבוק במעגל שני ושלישי. כמו כן, אפליקציות זוכות לאזור עדכונים משלהן, וגם יהיה אפשרי לראות אפליקציות גם במכשירים ניידים.

2.רשימות חברים – אם רשימות החברים, המקבילה למעגלים של גוגל פלוס, היו מצליחות, הן היו מקשות מאוד על עסקים להכנס ל”פיד” של משתמשים. אבל כל זמן שאנשים ישארו עם ברירת המחדל – שזה אומר ללא שינוי, ההשפעה של הפיצ’ר החדש תהיה מועטה, אם בכלל.

3.ניוז פיד – מבנה הניוז פיד או זרם החדשות, השתנה, וזה מייצר פערים גדולים יותר בין עמודי מותג שיודעים לייצר ENGAGEMENT – פעילות של אוהדים, לבין כאלה שלא. עמודי מותג שמסתפקים בלהביא עשרות או מאות אלפי אוהדים לעמוד מותג ולא מניעים את האוהדים לפעולה, מבזבזים משאב יקר.

כלל אצבע: בעמוד עם 10,000 אוהדים ומעלה, רמה של 0.1% פעילות (לייקים ותגובות) מסך החשיפות פר פוסט היא ממוצעת. פחות מכך מעיד על בעיה, ורמה של 0.5% ומעלה זה מצוין.

4.TOP STORY – אופציה חדשה שמאפשרת לנו כמשתמשים להגדיר את התדירות שבה אנחנו רוצים לקבל תוכן מאדם או מותג מסוים. אבל אם נסמוך על הנטיה הטבעית של אנשים להמשיך מכוח האנרציה, ברירת המחדל תשאר ההעדפה הדומיננטית, ולכן לא צפוי שינוי כאן.

5.”מנוי” / SUBSCRIBE – אם אי פעם יהיה מותג שיהיה נועז דיו כדי לייצר פרזנטור אנושי למדיה החברתית, הוא יגלה שהפיצ’ר החדש הזה שמאפשר לאנשים להיות מנויים לפרופיל אישי הוא כלי רב עוצמה, כיוון שהוא אינו דורש הדדיות או אישורים. פשוט לוחצים “SUBSCRIBE” והופכים למנויים. מכיוון שעסקים גדולים עסוקים בעיקר בהורדת פרופיל בימים אלו, אם נראה כאן מישהו מרים את הכפפה אלו יהיו העסקים הקטנים, שבהם המנכ”ל הוא גם הבעלים, מנהל השיווק ו… הפרצוף של המותג.

6.כלי פרסום – כל מי שעוסק בפרסום בפייסבוק מגלה מהר מאוד שאחד מהכלים היעילים ביותר הוא “סיפורים ממומנים”, כלי פרסומי חברתי שמציף את העדכון האחרון בעמוד המותג. אחת הבעיות של כלי זה היתה שהוא תמיד מפרסם את הפוסט האחרון בעמוד, ובמקרה שמדובר למשל בהודעת התנצלות, זה עושה יותר נזק מתועלת. הגרסה החדשה מאפשרת לנו לבחור את הפוסט שיופיע, והוא מתפרסם לחברים של חברים של אלו שאהבו אותו – מה שמגדיל את הסיכוי לעניין וטראפיק.

ולסיכום

בסך הכל, פייסבוק מוכיחה שהיא לא רק אונייה גדולה, אלא גם כזו שמתכווננת לכיוון הנכון, גם אם זה לוקח קצת זמן ועולה בבאגים בדרך. ואם אפשר ללמוד משהו על תפיסת העולם של פייסבוק על איך צריך לעשות שיווק במדיה החברתיית, הרי שהמסר הוא שעסקים צריכים להשקיע יותר בתוכן ויצירת עניין. עסקים אוהבים לדחוף פרסום ללקוחות פוטנציאלים, אבל לקוחות אוהבים לקבל מה שהם אוהבים. עם פייסבוק בתווך, המגמה היא שעסקים יצטרכו לגרום ללקוחות לומר “אני רוצה לשמוע יותר ממכם”, ואת זה קשה לעשות בדחיפה.

 

אליאב אללוף

הכותב הוא מנטור מדיה חברתית ויועץ שיווקי.

הגב

1 תגובה על "כיצד ישפיע העיצוב המחודש של פייסבוק על דפי המותג?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שקורא
Guest

יש לי דה ז’ה וו
קראתי פוסט זהה במקום אחר של חברה אחרת לפני איזה שבועיים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: