בקרוב תעשו את מרבית השופינג שלכם בפייסבוק

בקרוב תבצעו לא מעט מהקניות שלכם ישירות בפייסבוק בעקבות מהלך חדש ונרחב שצפויה להוביל הרשת החברתית

facebook canvas

הפוסט נכתב על ידי דיויד בולטון, כתב ב-ARC של Applause.

עבור רובנו פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. רבים מאיתנו מדפדפים מדי כשעה בפיד, מקליקים על תמונות, מעמיקים בכתבות, ופה ושם נהנים גם מעשיית שופינג מוצלח. רגע, שופינג בפייסבוק? אז בשביל ההבהרה, פייסבוק עד היום לא הייתה ידועה ככלי מסחר ישיר בו ניתן לקנות מוצרים. היא הכילה שלל פרסומות ובנוסף הובילה לאתרים בהם ניתן היה לרכוש מוצרים, אך אם חיפשתם אתר קניות מסחרי בסגנון eBay או Amazon כנראה שלא הגעתם לכתובת הנכונה.

אלא שבימים אלו פייסבוק מובילה מהלך של התחדשות בו היא תתמקד בפיתוח תכונות חדשות וחנות וירטואלית דרכה הצרכן יוכל לרכוש את המוצר המבוקש ישירות דרך פייסבוק מבלי להוביל לאתרים חיצוניים.

האמת היא, שתחום הקניות באמצעות המובייל עוד לא התפתח במידה ראויה ומשתמשים רבים עדיין לא מרגישים בטוחים מספיק לבצע דרך הסמארטפון רכישות. את זה בדיוק פייסבוק מעוניינת לשנות. היא מעוניינת להקל על חיי המשתמשים שלה ולהפוך את חווית הקניה לפשוטה ומהירה יותר. פייסבוק אינה יכולה לשלוט בנתונים של זרימת הגולשים מגילוי תוכן הפרסומת עד להשלמת הקניה, דבר שהיווה בעיה לשאיפות החברה להיכנס לזירת המסחר האלקטרוני. עם זאת, היא יכולה להוביל מהלך שיגרום לשינוי כללי המשחק בעולם הקניות.

שלושת התכונות החדשות הן Buy (רכישה), Canvas, וחנות וירטואלית

התכונות נכון לעכשיו לא זמינות לכל משתמש אך נבדקות עם מספר מצומצם של משווקים. מחקר שבחן את הDNA של פייסבוק הראה כי מילארדי משתמשים מבקרים ברשת החברתית מספר פעמים במהלך היום בהזדמנויות שונות. בעקבות כך פייסבוק הבינה שהיא צריכה למהר לנעוץ את הסיכה ולהכנס לעולם הסחר האינטרנטי. למעשה היא תיצור גישה נוחה לצרכן לרכוש מוצרים מתוך דפדוף פשוט בפיד.

הבעיה של פייסבוק בעבר הייתה תפקידה כגורם מתווך שהציב אותה כמגשרת בין הלקוחות והחנות בה ירכשו את המוצר. פייסבוק מעוניינת לשנות זאת  על ידיי יצירת פלטפורמה פרסומית משלה שנקראת Canvas. מבחינת חווית משתמש הפלטפורמה נראית בהתחלה כמודעת פרסומת רגילה, אך כאשר מקליקים עליה הלקוח יוכל לעיין במוצר, לבחור מידות או צבעים ובשלב התשלום לעבור עם הבחירה לאתר הראשי של המוצר, ולהשלים את הרכישה. אפשרות הרכישה מאפשרת למשווקים ליצור כפתור קניה בפרסומת שמאפשר לבצע את כל תהליך הקניה מבלי הצורך לצאת מהפייסבוק כלל, וכך לעודד את הקניה האימפולסבית של הלקוח.

נטישת סל הקניות

אחת מהבעיות המובילות ביותר של תחום המסחר במובייל היא נטישת סל המוצרים. כולנו היינו שם..בוררים, בוחרים וכאשר מגיע שלב התשלום מחליטים לצאת בנימוס מהאתר. מגזין Baymard טוען כי 68.53% מכלל עגלות הקניה ננטשות.

Formisimo מעריך כי שווי הסכום של כלל העגלות הנטושות עומד על כ-5 טריליון דולר בשנת 2015 בלבד. העגלות אגב ננטשות ממגוון סיבות כמו מהירות האתר, מחירים לא נוחים, אבטחת משתמש, וגם הצורך ביצירת מנוי. כל אלו הם גורמיים אפשרים לעזיבת סל המוצרים.

קרדיט: Applause

קרדיט: Applause

פייסבוק לא נכנסת לזירה בגלל עגלות שננטשות, אבל האפשרויות החדשות שתציע נועדו להפחית את תופעה זו על ידי צמצום החיכוך בין בחינת המוצר לבין רכישתו.

אפשרות ה-Canvas מקשרת בין הלקוח למשווק באפלקיציה עצמה על ידי “Call to action” סטנדרטי של הקלקה על פרסומת מעניינת. ההבדל הוא, שעכשיו גולשים יקבלו גישה לחוויה זו במסך מלא ובנוסף זמן העלאת הדף יהיה מהיר יותר. הלקוח יופנה לאתר המלא של המשווק במטרה להשלים את תהליך הקניה. החלק החשוב של האינטרקציה הזו היא שהגולש לא עוזב לכל אורכו את הרשת החברתית.

גישה לאפשרות הקניות בתוך הפיד היא דבר שמשווקים ומוכרים מאוד חושקים בו, ולמעשה כל מי שמעוניין בלמכור מוצר. בבלוג של פייסבוק נכתב כי המטרה של Canvas היא לגרום לקהל הצרכנים לגלות מוצרים חדשים שעלולים לעניין אותם בקלות ולגשר על הנתק בין גלישה בנייד לקניה.

פייסבוק טוענים “שרוב האנשים חווים קושי בקניה דרך הנייד, גולשים יכולים לחוות אינטרנט איטי ותהליך קניה עם יותר מדי שלבים. זה לא דבר שמועיל ללקוחות ולמוכרים. בפייסבוק ראינו שאנשים באים לפלטפורמה שלנו לא רק למטרת קשרים עם חברים ומשפחה אלא גם לעקוב אחרי מוצרים ומותגים.

למעשה, סקר מצביע על כך שחצי מהאנשים נכנסים לפייסבוק במטרה לחפש מוצרים חדשים, ורובם מגלים אותם בפיד הראשי, דפי מוצר, וקבוצות”.

הצרכן

פייסבוק היא ללא ספק האפליקציה המובילה בעולם, ומחקר שנערך לאחרונה על ידי Flurry Analytics  הראה כי כמעט 20% מהזמן של הגולשים מתבזבז ברשת החברתית.

chart

קרדיט: Applause

הרוב המכריע של הגולשים לא נמצאים שם כדי לקנות, אבל הם שוק שבוי שהוא אטרקטיבי ביותר למשווקים ומותגים. זרימה חלקה של האתר היא הדבר המרכזי, ופייסבוק כבר יישמה זאת בצורה מוצלחת בפורמט “קרוסלה” (הצגת מספר מוצרים על ידי החלקה לצדדים) בפיד ובאינסטגרם.

השילוב של משך הזמן שהמשתמשים מבלים בפייסבוק עם מספר המשתמשים (מיליארד וחצי משתמשים בחודש) יוצר מתכון למפלצת סחר אינטרנטי. מגזין Business Insider Intelligence מעריך כי פייסבוק אחראית לכ50% מכל העברת הפניות לחנויות (הרבה יותר מגוגל, טוויטר ואימיילים) ואחראית על 64% מהמכירות עצמן.

קרדיט: Applause

קרדיט: Applause

האפשרויות החדשות של פייסבוק בתחום הקניות מיועדות לתפוס מקום מכובד ברשת. צמצום החיכוך בין הצרכן לבין המוכרים צפוי להגדיל את שיעורי הקניה וזאת הזדמנות אדירה לפייסבוק. יכול להיות שזהו גם יתרון עבור החנויות שישתמשו בשירות זה.

פורסם לראשונה באנגלית על ידי דוד בולטון, תורגם על ידי שרון פייטלסון.

הכתבה בחסות Applause

Applause (לשעבר uTest) מספקת שירותי בדיקות בתנאי עולם-אמיתי ומפתחת מוצרים לניהול איכות תוכנה. החברה הקימה קהילה המונה למעלה מ-175,000 בודקי-תוכנה ביותר מ-170 מדינות. באמצעות הקהילה נבדקו עד כה כ-80,000 גרסאות עבור למעלה מ-3,000 חברות מתחומים שונים. החברה הוקמה על ידי דורון ראובני ורועי סולומון בשנת 2007 וגייסה כ-80 מיליון דולר. לחברה משרדים בארה"ב, גרמניה, פולין וישראל.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "בקרוב תעשו את מרבית השופינג שלכם בפייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Unonemous
Guest

פייסבוק צריכה להתחיל שירות עצמאי כדוגמת אמזון ופחות לתווך, אחוז הנטישות ימשיך אם עמוד התשלום של העסק לא מותאם מובייל, מסלקה לא איכותית בהיבטי אבטחה וכו.

Shay Kashti
Guest

כתבה טובה , אין מנוס החנות היו בתוך הרשתות החברתיות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: